Synology-Forum.nl
Overige software => FTP, NFS and Samba Server => Topic gestart door: MarkArends op 05 maart 2013, 19:03:40
-
Beste mensen,
Vandaag heb ik een DS212j NAS aangeschaft na het crashen van mijn externe schijf.
Op dit gebied ben ik absoluut niet onderbouwd met de technische kennis die erbij hoort.
Volgens mij heb ik 'm nu redelijk geinstalleerd, maar toch kan ik vanaf mijn desktop niet inloggen op de server. De onderstaande melding komt dan inbeeld;
Geen toegang tot \FOTOGRAFIEDISK
Controleer de spelling van de naam. ER is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik op Problemen vaststellen als u de netwerkproblemen wilt vaststellen en wilt oplossen.
Als ik vervolgens op "Problemen vaststellen" klik, geeft hij aan:
Er is geen computer of apparaat met de naam FOTOGRAFIEDISK gevonden
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt! :)
-
Je vind de gedeelde map als volgt:
\naamvannasnaamshare
Of
Ipadresnaamshare
Bv
\fotografiediskphoto
192.168.0.100photo
Succes
Verstuurd van mijn Nexus 7
-
Probeer anders http://find.synology.com/ (http://find.synology.com/) eens. Als deze je DiskStation ook niet kan vinden, dan moet je het eens via het programma Synology Assistant proberen.
Het gaat er even over of je computer en DiskStation in hetzelfde domein of in dezelfde werkgroep zitten. Alleen dan zal een Windows computer hem snel vinden. Verder moeten ook beide machines in dezelfde IP range zitten (op dezelde router/switch aangesloten zijn).
Als je DiskStation eenmaal in het netwerk gevonden is, zal de methode van Critonline werken. Uiteraard moet je dan geen tikfouten maken.
-
Hi MarkArends,
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Ben al een paar avonden bezig om te proberen de NAS in Windows7 als netwerk drive the vinden.
Via een browser lukt wel met het interne IP adres om in de NAS te komen.
Het gekke is dat http://find.synology.com/ (http://find.synology.com/) hem ook niet vindt. Ik kan met de Synology Android apps wel prima verbinding krijgen. Ik wil dus via een Windows file manager hele mappen tegelijk op de NAS plempen en niet via File/Photo/Music/station.
Ik heb het idee dat het iets eenvoudigs moet zijn, zo eenvoudig dat hier verder niks over te vinden is. Alle posts gaan me meteen een brug tever.
Ik heb alle mogelijke firewalls al uitgezet...
Bas
-
Het gekke is dat http://find.synology.com/ (http://find.synology.com/) hem ook niet vindt.
Weet niet of dat zo gek is ; die link vindt mijn DS ook niet, terwijl verder alles 100% werkt.
Weet niet zoveel van Windows 7. Ik heb zelf nog een XP machine, maar de 3 Windows 7 PC's in huis hebben geen problemen met shares. Heb je wel de Windows file service aangezet op de DS ? En alle machines in dezelfde 'workgroup' gezet ?
Overigens kun je dat plempen ook vanaf de DS doen. In File Station kun je aanzetten dat je lokale drives (van je PC dus) getoond worden en dan kun je ook files/folders verhuizen.
Werkt dat trouwens wel ? Omgekeerd dus, dat je je PC wel ziet vanaf je DS ?
-
Het gekke is dat http://find.synology.com/ (http://find.synology.com/) hem ook niet vindt.
Ik heb het idee dat het iets eenvoudigs moet zijn
Volgens mij wordt http://find.synology.com pas vanaf de 13-serie en DSM 4.1 of hoger ondersteund. Afhankleijk van jouw type nas zou het dus wel of niet moeten werken.
[edit] Even nagekeken op hun blog:
Web Assistant is available on the following “x13-series” models: DS213+, DS213, DS413j, DS413 and DS213air. Other x13-series and most models belonging to the “Enterprise” lines (Large Scale Business and Small and Medium Business) will support Web Assistant by upgrading to DSM 4.1.
-
Volgens mij wordt http://find.synology.com (http://find.synology.com) pas vanaf de 13-serie en DSM 4.1 of hoger ondersteund. Afhankleijk van jouw type nas zou het dus wel of niet moeten werken.
Hier wordt mijn DS211+ en DS212+ gewoon gevonden hoor.
-
Overigens kun je dat plempen ook vanaf de DS doen. In File Station kun je aanzetten dat je lokale drives (van je PC dus) getoond worden
Uhm, hoe dan precies?
Werkt dat trouwens wel ? Omgekeerd dus, dat je je PC wel ziet vanaf je DS ?
Nee, niet goed dus ?!
Ik heb trouwens in Windows7 nog geen HomeGroup aangemaakt. Ik werk nog niet zo lang met W7 en durf het nog niet, geen idee wat Windows dan allemaal automatisch instelt... Zal ik dat toch doen?
-
Ik heb trouwens in Windows7 nog geen HomeGroup aangemaakt. Ik werk nog niet zo lang met W7 en durf het nog niet, geen idee wat Windows dan allemaal automatisch instelt... Zal ik dat toch doen?
[/quote]
Of je een hoegroup moet maken kun je hier lezen [eng]:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/what-is-the-difference-between-a-domain-a-workgroup-and-a-homegroup
Hoe je mappen kunt koppelen aan Windows & kun je hier lezem:
http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=486#t3_2
http://http:find.synology.comwerkt gewoon niet met alle DisksStations. Ik heb zelf een DS110j En daar werkt het ook niet. Gewoon je IP-adres van je NAS gebruiken dus en , indien je dat prettig vindt, gebruik maken van Synology Assistent.
-
Uhm, hoe dan precies?
In File Station onder Options de Browse Local Files aanvinken.
-
Een homegroup aanmaken geprobeerd, lukt niet omdat er geen IPv6 verbinding is (?) is trouwens wel aangevinkt in de netwerkadapter (samen met IPv4). Met de troubleshouter nog geprobeerd, maar die heeft nog nooit iest kunnen oplossen...
In File Station onder Options de Browse Local Files aanvinken -- had ik al gedaan, maar geen locale schijf te zien. Is dat omdat er geen homegroup is? (Ik heb nog een XP en Vista PC kunnen die ook verbonden met Homegroup??)
Alvast nog bedankt voor alle hulp zover. Ik hoor graag nog suggesties.
Bas
-
Yesssss!!
Drives gemapt met de Synology Assistent prima gelukt!!
Niks geen Homegroup voor nodig.
Volplempen met muziek (in music map) gaat wel traaaaaaag, waarom?
-
Volplempen met muziek (in music map) gaat wel traaaaaaag, waarom?
Wat gaat traag, het overzetten zelf ? (en wat is traag, hoeveel Mbps ?)
Of gebruik je AudioStation en wordt er iets geïndexeerd of zo ?
-
835 KB/s inderdaad naar een map van audiostation.
-
WOW! Bedankt allemaal!
Ik had geen berichten van jullie reacties gehad, vandaar het uitlaten van een reactie...
Ik ga er meteen mee aan de gang en laat weten of het is verholpen.
In elk geval super bedankt voor de reacties!!
Mark