Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Externe harddisks en Printers => Topic gestart door: Ron W op 29 mei 2007, 21:19:07
-
Ik gebruik al enige tijd een USB-printer (Brother HL-2030) aan mijn DS-107, zodat ik hem overal in mijn netwerk kan gebruiken. Dit is twee maanden goed gegaan, maar vorige week stopte hij er mee. Na twee pagina's half afgedrukt te hebben kon ik niets meer printen, vanaf geen enkele pc/laptop.
Opnieuw installeren, zowel via de Assistant als via Windows, hielp niets. Ik heb de printer weer rechtstreeks aan de pc gehangen en daar werkte hij prima, terug aan de DS-107 bleef het weer akelig stil.
Wie kan me helpen?
:(
-
restart de DS eens
-
kijk eens met lpq of er iets in de printer queue zit wat de boel verstoort.
weggooien kan met lprm <nr>
-
Sitetree, hartelijk bedankt.
Het rebooten van de DS heeft voor het gewenste resultaat gezorgd :D (Had ik natuurlijk ook zelf aan kunnen denken :oops: )
kijk eens met lpq of er iets in de printer queue zit wat de boel verstoort.
weggooien kan met lprm <nr>
Wat je hiermee bedoelt en hoe/waar ik dit uit kan voeren weet ik niet, maar misschien is het handig voor een volgende keer.
Nogmaals bedankt.
-
Da's fijn om te horen, maar het betekent dat er blijkbaar software matig iets vast loopt.
Als je telnet al hebt geinstalleerd voor de ds107, dan kan je op de command line van de ds, de printercommando's geven: lpq, lpr en lprm.
Je kan ook nog in de logfiles kijken, of daar nog een of andere melding staat.