Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Externe harddisks en Printers => Topic gestart door: GerardS op 07 september 2015, 18:19:18
-
Hoi,
Ik heb een TP-Link Archer 9 router aangeschaft en geïnstalleerd. Mijn Modem staat in Bridgemode.
Alles lijkt te werken. Alleen kan ik thuis mijn webpagina "naam.synology.me" niet openen. Bij anderen thuis lukt het wel.
Wie heeft verstand van dit type router en kan mij helpen?
Alvast bedankt.
Gerard
-
NAT-loopback
-
Bij TP Link routers werkt nat loopback niet als nat boost (of zoiets) aan staat.
Zodra je dit uitzet werkt het wel.
Gekke is dan wel dat de wan-lan doorvoer flink in elkaar zakt.
Van 800+ naar ruim 200+ Mbps.
Ergens gelezen op de website van smallnetbuilder.
-
Beste mensen,
Hartelijk dank voor jullie support. Ik was even niet in de gelegenheid om te reageren.
Maar ik heb jullie advies opgevolgd. Ik heb Natboost uitgezet en ziedaar. Ik kan mijn site bereiken.
Nogmaals dank,
Gerard
-
Beste,
Ik heb gekeken op het forum voor de oplossing, dit topic leek me het meeste aansluiten bij mijn probleem, ik kom echter niet verder.
Gisteren een TP Link Archer C7 gekocht.
Kom sindsdien niet meer op mijn DS213J.
Ik heb op de router bij instellingen gekeken onder NAT, daar vond ik:
- Current NAT status op Enable:
- Current hardware NAT status op Enable.
Na ze beiden op disable te hebben gezet is het me niet gelukt om mijn NAS te benaderen.
Moet ik misschien bij forwarding e.e.a. toevoegen (vanuit de oude routersettings heb ik ip adressen en poortnummers opgeschreven).
Nog een prettige zonnige zondag,
6 in-line
-
Dit was de oplossing:
Ik heb Natboost uitgezet en ziedaar. Ik kan mijn site bereiken.
Echter, jij hebt het over:
- Current NAT status op Enable:
- Current hardware NAT status op Enable.
Na ze beiden op disable te hebben gezet is het me niet gelukt om mijn NAS te benaderen.
Is Natboost wat anders ?
Maar goed, "Moet ik misschien bij forwarding e.e.a. toevoegen (vanuit de oude routersettings heb ik ip adressen en poortnummers opgeschreven)."
Zijn de IP-adressen (range) wel hetzelfde gebleven ? Omdat je nu een andere router hebt ?
Als standaard DHCP aanstaat (NAS) dan zou het kunnen zijn dat je NAS een ander IP-adres heeft gekregen terwijl je de oude router settings hebt gebruikt met misschien wel (NU) een fout IP-adres.
-
"Natboost" is hetzelfde als "hardware Nat".
Het komt er op neer dat de NAT (Network Adress Translation) in hardware gedaan wordt en dus veel sneller is dan als het door de software gedaan moet worden.
Echter die hardware Nat ondersteundt geen Nat loopback en als je dat wel wilt hebben, zul je de tragere software Nat moeten gebruiken.
Als je echter NAT status op "diabaled" set doet hij helemaal geen Nat meer en kun je dus nergens meer bij vanaf het internet.
Samengevat moet je voor jouw toepassing dit hebben:
Nat enabled
Hardware Nat diabled
-
Bedankt voor de reacties, fijn.
Ik heb inderdaad lopen zoeken naar iets wat leek op NAT boost, zodoende kwam ik in NAT terecht bij
- Current NAT en Current hardware NAT.
De settings heb ik gezet op NAT enable en Hardware disable gevolgd door een reboot, mijn NAS krijg ik nog niet in het vizier.
Voor de zekerheid heb ik e.e.a. nu even teruggezet naar dubbel enable, zoals het stond.
Met mijn basiskennis dacht/denk ik het te zoeken in de IP settings, de eerste keer bij installatie (met de vorige router) deed DSM dat echter automatisch voor mij.
Nu ik de DS213J nog niet zie, kan ik dan dezelfde stappen volgen, ik denk dan wel dat de hele NAS dan vervolgens teruggezet wordt naar fabrieksinstellingen?
Vind ik een erg 'stevige' handeling, wil ik dan ook nog niet aan beginnen.
-
Staat de NAS misschien op een vast ip adres in de range van je vorige router?
-
Ja, ik heb bij de instellingen e.e.a. op 'statisch' gezet, zoals de SONOS, IP-cam en de DSM.
Daar heeft een synology-ganger mij toen der tijd mee geholpen.
Ik moet wel zeggen dat ik zulke handelingen niet dagelijks uitvoer, dus het is wel even zoeken...............
-
Misschien heb je hier iets aan.
Ga naar je TP-link. (onderstaande methode is die van mijn TP-link ArcherC9).
Klik op Advanced.
Klik links onder DHCP op Adress Reservation
Klik op Add New
Vul achter Mac adress het mac-adres van je NAS, camera o.i.d. (staat op het apparaat en/of verpakking) in
Reservation adress: aaa.bbb.c.dd
Hier bij zijn aaa.bbb.c de eerste drie getallen, die je bij al je apparaten, die op de router zijn aangesloten, ziet staan. Voor dd kies je een getal, dat nog niet gebruikt wordt.
aaa.bbb.c.dd is nu het statische adres van je NAS.
Kies vervolgens enabled.
Klik nu links op Nat boost
En zet status enabled
Vergeet niet daarna je router te rebooten (rechtsboven).
Als je later nog eens je router reboot of de stroom er af haalt, zorg dan, dat alle apparaten met een vast IP-adres aan staan op het moment, dat de router weer opstart.
Succes
Gerard
PS natuurlijk heb ik ook nog andere dingen ingesteld in mijn router, zoals port forwarding.
-
Mooi Gerard, bedankt voor je reactie, net als de anderen op het forum.
Ik zal e.e.a. proberen toe te passen zoals door jullie omschreven.
Moet nu wel gaan lukken, lijkt me.
Als er witte rook is laat ik het zeker weten!!
Bedankt tot zover.
-
Goedemorgen zonder zorgen,
Nadat Synology-assistent mijn DS213J en het IP adres had opgespoord ben ik met 'hulp' en teamviewer verder gekomen.
Ik heb hiervoor wel de DSM een reset van 4 seconden gegeven (totdat DSM een signaal gaf -en daarna snel de paperclip eruit getrokken -).
Advanced IP scanner kende ik nog niet en deze maakte ook de andere IP adressen zichtbaar in mijn netwerk.
Inderdaad bleek het oude verkregen IP adres niet meer te werken en heeft de nieuwe router een andere gegeven.
De verkregen adressen heb ik in Adress-reservation vastgezet (tenminste diegene ik wilde vastzetten).
In NAT heb ik alles op enable laten staan, e.e.a. werkt nu nog steeds goed ............ zo te zien.
Bij portforwarding heb ik de poortnummers ingegeven zoals deze worden gebruikt bij Synology.
Ik kan er weer in mensen.
Dank voor alle reacties en how-to's,
6 in-line