Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => Externe harddisks en Printers => Topic gestart door: Joske007 op 14 februari 2023, 11:31:05

Titel: Kan niet kopiëren door foutmelding externe SSD is niet goed uitgeworpen?
Bericht door: Joske007 op 14 februari 2023, 11:31:05
Ik heb een paar weken geleden mijn Synology DS923+ ontvangen.

Sinds gisteren kreeg ik voor het eerst tijdens het kopiëren van gegevens van de nas naar een externe SSD de volgende melding in het logboek te zien...
 "The external device [USB Disk 2] was not ejected properly. You should eject the device before unplugging it or turning it off."  :?:

Het punt is nu dat ik de SSD niet heb uitgeworpen of losgekoppeld.
Na herhaalde pogingen blijft deze foutmelding hardnekkig terugkomen en slaag ik er niet in om gegevens van de nas naar de ssd te kopiëren.
- Onder hardware en stroom staan de instellingen om de externe usb-harde schijven in slaap te zetten op uit, dus hier kan het alvast niet aan liggen.
- Lees- en schrijfrechten staan goed.
- Wisselen van usb-poort op voor- of achterkant van de nas maakt ook niets uit.
Dit probleem heb ik bij mijn vorige nassen nooit eerder tegengekomen.

Iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?
Titel: Re: Kan niet kopiëren door foutmelding externe SSD is niet goed uitgeworpen?
Bericht door: Vuurvreter op 14 februari 2023, 17:55:14
Heb je de NAS al eens herstart?
Titel: Re: Kan niet kopiëren door foutmelding externe SSD is niet goed uitgeworpen?
Bericht door: Joske007 op 14 februari 2023, 18:30:28
Herstarten heeft helaas ook niet mogen helpen.

De support was overigens ook maar magertjes.

Citaat.
Dear Customer,

Thank you for contacting the Synology support and showing interest in our products.

In this case, the best thing to do is to back up the data on your USB drive and then format it.
You will have a new file system on it and there should be no more errors.
Do not hesitate to come back to me if you have any additional questions.

Have a nice day.
Titel: Re: Kan niet kopiëren door foutmelding externe SSD is niet goed uitgeworpen?
Bericht door: Joske007 op 15 februari 2023, 10:51:18
Inmiddels het probleem kunnen achterhalen.
Na de firmware bij te werken is het probleem met de SSD nu opgelost.