Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Externe harddisks en Printers => Topic gestart door: bassie21 op 31 december 2013, 09:01:03
-
Sinds de update naar 4.3-3810 Update 3 krijg ik de volgende foumelding om het halve uur:
"Dear user,
The external device USB Disk 1 on DS212 was not ejected properly. To avoid data loss, we recommend ejecting the device before unplugging it.
Sincerely,
Synology DiskStation"
Betreft een 2 Tb WD Green die via een Sharkoon USB 3.0 cradle op mijn DS212+ is aangel;soten. Heeft altijd zonder problemen gewerkt, dus deze melding snap ik niet.
Iemand suggesties? Zoektocht op internationaal Synology forum (hibernation uit etc) leverde niks op.
-
Krijg je die melding dan ook als je USB drive nog aangesloten zit ?
Probeer:
Shutdown NAS
Haal de USB Drive uit de NAS
Startup NAS
Kijk of je het bericht weer krijgt (zonder USB erin dus)
Na een uur geen bericht(en)
USB er weer in de NAS
En weer afwachten of je een bericht krijgt.
Na een uur geen bericht(en)
Eject USB......(icoontje)
Afwachten.....weer erin.....afwachten.
-
Birdy, dank je voor je reactie. Gaat onderstaande exercitie het probleem oplossen, of bijdragen aan de analyse van het probleem an sich?
groet
Krijg je die melding dan ook als je USB drive nog aangesloten zit ?
Probeer:
Shutdown NAS
Haal de USB Drive uit de NAS
Startup NAS
Kijk of je het bericht weer krijgt (zonder USB erin dus)
Na een uur geen bericht(en)
USB er weer in de NAS
En weer afwachten of je een bericht krijgt.
Na een uur geen bericht(en)
Eject USB......(icoontje)
Afwachten.....weer erin.....afwachten.
-
Dit gaat bijdragen aan de analyse van het probleem an sich.....en.....wie weet, misschien wel het probleem oplossen.
Kwestie van teste/uitproberen, althans, zo zou ik te werk gaan.
-
Heb je trouwens de kabels gecontroleerd en evt vervangen?
Zou gewoon slecht contact kunnen zijn (en niets te maken met de DSM update).
/Erik
-
Ja, die melding krijg ik nu ook. Eenmalig wel eens waar.
Als ik in de syslog kijk komt deze van System. Nou weet ik niet of de boodschap van system komt of door een System actie.
Gevolg is wel, harddisk niet meer bruikbaar! Ook niet als ik hem op een pc aansluit.
Duur foutje. Nu hopen dat ik nog kan achterhalen wat de oorzaak was. En ik ben nu mijn backup kwijt.
-
Ik heb exact hetzelfde probleem. Echt balen want ik kan nu niet eens een back-up draaien. Voordat hij klaar is gooit hij hem er al uit. Echt heel irritant! :x
-
Ik heb dit laatst ook een keer gehad. Reboot op de NAS gedaan, toen ejecten (rechtsboven), weer reboot gedaan en toen werkte alles weer. Ik heb geen kabel aangeraakt...
-
Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik krijg elk half uur ongeveer een e-mail.
Heb al van alles geprobeerd maar het probleem blijft zich voor doen :(
Disk maar formatteren of zo?
-
met mijn (allerlaatste) update van DSM5 heb ik er geen last meer van
-
Ik heb ook net geupdate. Laten we hopen dat het over is.
-
Helaas het heeft niet geholpen.
Ik krijg nu weer de melding :evil:.
Je krijgt de melding volgens mij als de NAS probeert in hybernate te gaan.
"Beste gebruiker,
Het externe apparaat USB Disk 4 op ... is niet juist uitgeworpen. Om gegevensverlies te voorkomen, raden wij aan om eerst het apparaat uit te werpen en pas daarna los te koppelen.
Met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation"
-
Het irritante is ook de meldingen blijven komen ook al heb je de USB drive uitgeworpen met de interface in DSM, maar de schijf hangt nog wel aan de NAS...
-
Raar, gisterochtend tegen zessen ook deze melding ontvangen.
Ik draai DSM 5.2-5592 Update 2.
Gelukkig zijn de nachtelijke backups naar dezelfde USB-schijf wel gewoon gelukt.