Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Externe harddisks en Printers => Topic gestart door: Cinenden op 16 augustus 2014, 12:57:58
-
Ik heb een DS212J met 2x WD 1TB disks intern en via usb :
- 1x sharkoon sata dock met 2x 2TB WB disks (USB 1 en USB 2)
- 1 WD external USB disk (USB 3).
De schijven in de sharkoon worden gebruikt voor mijn backup. Dit werkte altijd perfect tot een nieuwe firmware release ergens vorig jaar.... vanwege veel klachten over de melding dat de disk onjuist was uitgeworpen is dit toen met een latere release verholpen.... echter sinds DSM 5.0-4493 update 3 krijg ik weer tijdens elke backup de melding dat deze disks onjuist zijn uitgeworpen ?
Kan iemand mij helpen a.u.b. ?!
-
De schijven in de sharkoon worden gebruikt voor mijn backup. Dit werkte altijd perfect tot een nieuwe firmware release ergens vorig jaar.... vanwege veel klachten over de melding dat de disk onjuist was uitgeworpen is dit toen met een latere release verholpen....
Even in de release notes gekeken, bedoel je die als latere release [5.0-4458 Update 1] ?
[attachimg=1]
Nu ben je naar DSM 5.0-4493 update 3 gegaan en hetzelfde probleem is terug ?
Ook als je de knop uitwerpen gebruikt ?
Kan iemand mij helpen a.u.b. ?!
Denk niet, als dit een terugkerende DSM bug is, dat wij je niet kunnen helpen maar wel kunnen tippen, een ticket inleggen bij Synology:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM: Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/office_location
-
Kan het wat te maken hebben dat je USB disken in hibernate gaan?
-
@ Birdy...
Dank voor jouw reactie... ik zal een ticket plaatsen !
@ Ben...
Jij ook hartelijk dank voor het meedenken, ik had deze functie bij wijze van test al uit gezet maar het probleem blijft. Overigens is er aan de instellingen niets veranderd en werkte het voorheen prima. Dus kan dit, naar mijn mening, het probleem niet zijn.
-
Prima....graag lezen we Synology's reactie(s) hier terug.
-
Ik heb een soortgelijk probleem bij het maken van een backup naar een Seagate 2TB Externe HD. Gloed nieuw en aangesloten via USB op mijn DS211. (Is een USB3 aansluiting op de USB2 van mijn NAS)
Backup gestart, maar na enige tijd vliegt die er uit. Krijg vervolgens een melding dat de harddisk 'was not ejected properly'.
Zit op DSM5.0-4493 Update 3.
Hoor het graag als er een oplossing gevonden wordt, hopelijk heb ik er dan ook wat aan.
Hybernation van de HD lijkt die van mij niet te doen. Seagate dashboard instellingen geven aan dat het uit staat.
Alvast bedankt.
Hans
-
Of ook zelf even een ticket inleggen, hoe meer hoe beter ;)
-
:) Oplossing gevonden.
Ik heb de Harde schijf verbonden met de USB poort aan de achterkant verbonden i.p.v. die aan de voorkant. Nu wordt ie niet meer uitgeworpen.
Ik had het probleem al een tijdje laten liggen in de hoop dat een NAS software update het probleem zou verhelpen. Niet dus, tot ik een tip kreeg om een andere usb pport te gebruiken. Vreemd, maar het werkt!
-
Bij mij geen probleem met het back-uppen met een usb3 aansluiten op de usb2 aan de voorkant.
Doet gewoon netjes zijn werk zonder fouten.
Ik heb een wd my passport ultra, die gaat ook in de slaapstand trouwens.