Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 6.0 => Topic gestart door: Wimdefeijter op 11 april 2016, 21:46:13

Titel: Niet meer inloggen via browser (webman)
Bericht door: Wimdefeijter op 11 april 2016, 21:46:13
Beste mensen.

Ik heb sinds kort een probleem om op de webinterface in te loggen via mijn browser.
Als ik het lokale IP adres ingeef krijg ik de onderstaande melding

Citaat
Error 404: Not Found
Not Found

Als ik via mijn domein de NAS wil bezoeken (via buitenaf) krijg ik dezelfde melding.
type ik :5000 er achter dan geeft hij aan "deze site niet bereikbaar".

Ik draai vanaf het begin versie 6.0 en het heeft altijd gewerkt.
Het lijkt met de laatste update fout te zijn gegaan (Denk ik)

Via windows verkenner zijn alle mappen wel gewoon te benaderen. Ik kan bij alle bestanden. Dus dat werkt wel.

Kent iemand dit probleem en zo ja, wat moet ik er aan doen?

Mijn NAS DS112J 1GB harddisk en DSM 6.0 (Laatse update. Maar omdat ik die niet meer kan zien kan ik de exacte versie niet opgeven)

Groet
Wim.
Titel: Re: Niet meer inloggen via browser (webman)
Bericht door: Birdy op 11 april 2016, 21:47:28
Kijk eens met Synology Assistant of je IP adres nog klopt.
Titel: Re: Niet meer inloggen via browser (webman)
Bericht door: Wimdefeijter op 11 april 2016, 22:24:46
Met de Synology Assistant kom ik inderdaad binnen. Raar want hij gaat wel naar het zelfde IP adres alleen met een timestamp of iets dergelijks.

Maar het gekke is dat via het domein dit niet lukt. http://nas.feijter.org:5000/webman/index.cgi
Ik heb daar nooit wat aan gewijzigd en toch werkt het nu niet meer.

Router van KPN (Experiabox V10) staat als DMZ in mijn TP-link router met het juiste IP adres.

Maar goed ik kan naar binnen dus ik ben al een stap verder.

Titel: Re: Niet meer inloggen via browser (webman)
Bericht door: Birdy op 11 april 2016, 22:26:02
Citaat
alleen met een timestamp of iets dergelijks
Wat bedoel je daarmee ? Nooit opgemerkt.......
Titel: Re: Niet meer inloggen via browser (webman)
Bericht door: Wimdefeijter op 11 april 2016, 22:28:25
Via assistant verbinden.
En dan staat dit in mijn browser

http://192.168.1.100:5000/?timestamp=1460404137
Titel: Re: Niet meer inloggen via browser (webman)
Bericht door: Wimdefeijter op 11 april 2016, 22:56:22
Gevonden.....

Na de installatie van de nieuwe Experiabox van KPN heeft de TP-link router een ander IP adres gekregen van de KPN box.

Kreeg ik net op het forum van KPN te horen.

Deze nu gewijzigd in de DMZ instellingen en nu werkt alles weer.

Excuus het was mijn eigen fout  :oops:

Bedankt voor de snelle reacties.

Wim
Titel: Re: Niet meer inloggen via browser (webman)
Bericht door: Birdy op 11 april 2016, 23:01:06
Citaat
installatie van de nieuwe Experiabox van KPN
Tja....dat wisten we niet maar goed, het werkt weer. ;D
Titel: Re: Niet meer inloggen via browser (webman)
Bericht door: Wimdefeijter op 11 april 2016, 23:10:45
Citaat
Tja....dat wisten we niet maar goed, het werkt weer. ;D

Had ik ook niet bij stil gestaan dat dit van invloed zou zijn anders had ik het zeker gemeld. Heb dezelfde instellingen aangehouden als de oude box omdat dit werkte. Dus zocht daar niet het probleem.

Maar de apparaten geven elkaar IP adressen. Dus de nieuwe box gaf mijn router een ander IP.

Nogmaals bedankt.

Wim
Titel: Re: Niet meer inloggen via browser (webman)
Bericht door: Hutje op 11 april 2016, 23:39:11
Router van KPN (Experiabox V10) staat als DMZ in mijn TP-link router met het juiste IP adres.
Vreemde constructie......
Titel: Re: Niet meer inloggen via browser (webman)
Bericht door: Wimdefeijter op 12 april 2016, 12:37:02
Vreemde constructie......

Valt meer hoor  ;). De oude Experiabox van KPN had geen geweldige WIFI (Kwam amper op de 1e verdieping) en kon geen 5 ghz bandbreedte geven en had geen gastennetwerk mogelijkheid. Daarom heb ik er een eigen router aan toegevoegd die dat allemaal wel kan.
Maar om de NAS van buitenaf te bereiken én intern (via de eigen router) moest DMZ aangezet worden zodat ik vanaf buiten via de eigen router op de NAS kon komen. En om lokaal ook alle mappen in te zien met onze PC en laptop (welke draadloos op de eigen router zitten) moest de NAS op deze router aangesloten zijn. (Althans deze wijze is mij op het KPN forum ooit uitgelegd).
Ik kan wel wat met routers etc... maar ben geen pro hierin.

En ja zo lang het werkt, werkt het  ;)