Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.0 => Topic gestart door: jwamsterdam op 17 april 2016, 13:20:19
-
Hi Synology Community!
Ik heb mijn Synology redelijk standaard geinstalleerd, met een paar windows shares en een NFS share voor mijn media speler.
Verder heb ik een modem/router van Ziggo, waar ik geen aanpassingen aan heb gedaan.
Ik krijg echter de volgende melding: "Lan services are accessible from the Internet".
Ik neem aan dat je bij een nagenoeg default configuratie niet direct firewall rules hoeft in te stellen, toch? Weet iemand hoe ik dit dicht kan zetten? Want het voelt niet zo fijn ;-)
-
Ik krijg echter de volgende melding: "Lan services are accessible from the Internet".
Wanneer, waar vandaan, krijg je die melding ?
-
vanuit de "Security Advisor" app
[attach=1]
-
Heb je misschien upnp aan staan?
-
Ik kan die setting echt nergens vinden... maar ik weet wel dat ik hem niet heb aangezet. Staat deze default aan?
-
Kijk je wel in je router ?
De meeste routers hebben UpNp standaard aan staan.
-
UPnP staat in de router uit..
-
Heb je soms nog een 2e router ?
Je hebt geen enkele port forwarding gedaan ?
-
Als je op de regel klikt waar de melding staat, en dan op View klikt, krijg je dan geen uitleg van het waarom van de melding?
-
Ik denk het niet. Waarschijnlijk ziet iedereen de volgende standaard tekst:
[attachimg=1]
Misschien dat hij naar firewall instellingen kijkt? Geeft eens alleen je LAN toegang tot deze services, via de firewall instellingen.
-
Ik krijg deze melding ook.
Firewall op de LAN staat aan en staat alleen mijn LAN toe als source, en de rest is "deny all".
en op de router een RT1900AC van synology staat de firewall ook aan met een regel die alleen uitgaand verkeer van het LAN naar buiten toestaat en de rest is uit.
De melding op de NAS is vaag, zegt niet wat je zou moeten doen om deze melding op te lossen.