Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.0 => Topic gestart door: B3rt op 30 december 2016, 11:08:17
-
Sinds de laatste update is de DSM continue onbereikbaar.
De nas is wel bereikbaar via ssh, samba, nfs etc maar de websites en de DSM interface niet
Deze geeft aan 'gaina niet gevonden" etc.
Enige wat werkt is een reboot (via ssh), dan doet ie het weer een paar uur en valt weer uit.
Herkent iemand dit probleem en heeft misschien een oplossing of een manier om te vinden wat de oorzaak is van dit probleem?
Weet iemand wellicht een manier om de DSM UI te herstarten vanaf de commandline?
-
Ook niet zichtbaar m.b.v. de Synology Assistant ?
Welk IP krijgt je NAS daar ?
Heb je de cache van je gebruikte browser al eens geleegd ?
Welke NAS heb je ? (model)
Op welke DSM versie zit je nu ?
-
De assistent ziet hem wel maar als je op verbinden klikt dan krijg je de synology default pagina te zien: website niet gevonden.
De NAS reageert dus wel enkel de DSM werkt niet, het IP van de NAS is zoals het altijd is, ongewijzigd, ook in de assistent.
Samba, nfs, SSF, ftp etc werken normaal, enkel alles wat met de DSM te maken heeft en met een website die hebben een probleem.
De websites geven bv een 500 foutmelding, een internal server error.
Dit doet ie op alle browsers, alle pc's en vanaf alle lokatie's, de apps zoals videostation etc geven ook een verbindings error.
Ledige van cache heeft geen enkel effect, zeker gezien het vanaf alle apparaten en locaties betreft.
Het betreft trouwens een 1515+ en ik draai de allerlaatste (officiele) DSM versie.
-
Dan wellicht optie om DSM opnieuw te installeren ?