Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.0 => Topic gestart door: Karel050 op 27 juni 2016, 21:03:10
-
Goedenavond,
Ik heb sinds 2 weken een 115j, maar gek genoeg doet de broncontrole het niet. Heb al een tijdje zitten zoeken, maar vind niet een oplossing. Er wordt wel genoemd opnieuw opstarten,, maar dat helpt niet.
Suggesties?
-
Gezocht op het forum, kwam uiteindelijk dit tegen:
http://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/broncontrole-werkt-niet/
Niet echt mijn ding, maar het zou een beginnetje voor je kunnen zijn.
-
Ik had die gezien, dankje!
Maar heb nog nauwelijks app geïnstalleerd, alleen syno apps. En dat gaat over 4.x zag ik.
Dus had de hoop dat er recentere ervaringen zijn.
-
Wat bedoel je met broncontrole doet het niet meer of werkt niet ?
-
Er blijft altijd 0% staan, zie het plaatje in mijn beginpost.
-
Ik heb een service verzoek ingestuurd, dus wordt vervolgd.
toegevoegd:
Krijg een keurige bevestiging van Synology van de aanvraag, Super.
(neem aan dat het uiteindelijke antwoord dezelfde kwaliteit heeft)
-
Ik heb dat momenteel ook met mijn ds115j die ik nu nog heb.
Helaas heb ik geen oplossing, maar hopelijk krijg je het snel opgelost! Kun je wel via het 'top' commando informatie zien? Je kunt het commando via Putty & SSH uitvoeren.
-
Ik zoek in eerste instantie de leken oplossing, als bij mij zo uit de doos dit zo is dan ga ik niet met putty bezig ;-).
Jij hebt daar al wel naar gekeken?
Goed te horen dat het meer voor komt.
-
Lijkt dan op een specifiek DS115j probleem, zou hiervoor een Ticket inleggen:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
-
Dag Birdy,
bedankt voor de links.
Had al 1 ingestuurd via hun website, weet even niet welke link. Ze noemen het inderdaad Ticket (Synology Support Ticket: #852743).
Net ff je links geprobeerd, heb via de eerste inderdaad ingestuurd, 2 is hetzelfde formulier, alleen al ingevuld met alle gegevens (en OS versie)
De optie via DSM kende ik niet, zal eens kijken. Dank!
-
Synology support heeft ingelogd op mijn 115j, en wat settings veranderd. En nu werkt het.
Ik zal later even vermelden wat ie gedaan heeft, maar het is dus werkend te krijgen!
;-)
-
:thumbup: :thumbup:
Wel benieuwd wat voor settings het zijn, want standaard zou het gewoon moeten werken.
-
Wat de man van Synology veranderd heeft in mijn nas:
I also made some changes:
- Temporally change DS UI > Control Panel > Network > DSN server to 8.8.8.8 to see if it is DNS server issue.
- Control Panel > Network > Network Interface > IPv4 > disable Jumbo Frame.
- Disable IPv6 at Control Panel > Network > Network Interface > IPv6 > IPv6 setup:Off.
- Enable NTP service at Control Panel > Regional Options > NTP Service to sync time with an NTP server.
Please try reboot router/switch/DS. Does it make any differences?
If issue persists after reboot of your network equipments, please let me know.
Het lijken me niet zaken waarvan de instelling het al dan niet werken van de broncontrole zou mogen beïnvloeden, maar dat probleem was wel opgelost na deze wijzigingen.
Dus eh... :) :) :)
(en dus niet iets wat ik gewijzigd had, dus blijkbaar werkte het zoals het geleverd was niet goed)
-
- Control Panel > Network > Network Interface > IPv4 > disable Jumbo Frame.
(en dus niet iets wat ik gewijzigd had…
Ik ben er vrij zeker van dat Jumbo Frames vanaf de fabriek uit stond.
-
- Temporally change DS UI > Control Panel > Network > DSN server to 8.8.8.8 to see if it is DNS server issue.
Kan dit niet plaatsen, wat kan dit te maken hebben met het probleem ?
Heb even gekeken op m'n TEST DS, deze installeer ik regelmatig opnieuw (DSM6):
- Control Panel > Network > Network Interface > IPv4 > disable Jumbo Frame.
- Disable IPv6 at Control Panel > Network > Network Interface > IPv6 > IPv6 setup:Off.
Staat standaard op Automatisch maar, kan dit ook niet plaatsen, wat kan dit te maken hebben met het probleem ?
- Enable NTP service at Control Panel > Regional Options > NTP Service to sync time with an NTP server.
Ook deze instelling wijzig ik nooit en staat dan ook standaard aan.
Maar goed, het probleem is opgelost alleen is het vrij onduidelijk waardoor ;)
-
Ah, mooi dat jullie het proberen te plaatsen.
Ik heb de HD uit mijn oude DS107+ gehaald, leeggemaakt, en in de nieuwe gestopt, de HD wordt dan als eerste geformatteerd. Neem aan dat daar geen settings meer van de oude op staan dan.
En ik weet zeker dat ik niet iets gedaan met met IPv4 of IPv6. Heb wel even gekeken of de portforwarding via PnP ingesteld kon worden (dat EZ-acces of hoe heet dat ook al weer). Misschien dan toen automatisch iets gewijzigd is. Ik zou Jumbo Frames niet zelf wijzigen, want ik heb geen idee wat het is ;-)
Maar het werkt ;-))))
En ik ben tevreden over de support van Synology.
-
Jumbo Frames kunnen het netwerk iets versnellen, maar dan heb je wel switches nodig die dit aankunnen. Zo niet, dan land je van de regen in de drup. Daarom zal dat standaard nooit aan staan.
-
Heb wel even gekeken of de portforwarding via PnP ingesteld kon worden (dat EZ-acces of hoe heet dat ook al weer)
NIET gebruiken, zelf regelen in de Router en dan ook meteen UPnP uitzetten, gevaarlijke optie !
Verwijder dan eerst in DSM die poort forwarding voor dat je UPnP uitzet.
-
Las later dat dat niet aangeraden werd...
Waar zet ik dat uit in de DSM (waar vind ik de portforwarding zeg maar ;-))
zal zelf ff zoeken, maar volgens mij zit je achter je computer en weet het vast uit je hoofd ;-)
Hebbes, External Acces -> router configuration. Maar nu kaap ik ondertussen mijn eigen topic ;-)
-
;D