Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.0 => Topic gestart door: flunky op 25 maart 2016, 10:03:49
-
Goede morgen,
Op verschillende manieren getracht (ook naar herstart van DSM) een update uit te voeren naar DSM 6.0. Ik krijg steeds bij 89% de melding dat het bestand waarschijnlijk beschadigd is.....
Ik ga mij nu afvragen welk bestand bedoeld wordt. Ik heb voor de zekerheid ook mijn cloud back-up uitgeschakeld. Ook dat gaf geen resultaat.
acties genomen:
update via reguliere wijze
update via bestand op Windows PC
DSM herstarten.
actie opnieuw uitgevoerd
Wellicht hou ik ergens geen rekening mee....
Alvast bedankt voor de eventuele reacties. ;)
-
Ik heb MD5 gecontroleerd van DSM_DS1812+_7321.pat (vanuit download center en download site) beiden zijn goed maar, toch kan er een beschadigd bestand in zitten.
Zou een Synology Ticket inleggen.
-
Hallo Birdy,
bedankt voor de feedback
Heb ik vanmorgen gedaan. Ik vermoed echter dat er een bestand corrupt is op mijn synology. Echter zou ik niet weten welke omdat alles werkt.....of het moet een programma zijn die ik uitgeschakeld heb c.q. niet correct gedeinstalleerd heb.
speld hooiberg......
-
of het moet een programma zijn die ik uitgeschakeld heb
Als dat een package is, dan zou dit niet mogen uitmaken m.i.
c.q. niet correct gedeinstalleerd heb
Hoe kan je een package niet correct hebben geïnstalleerd ?
Of, heb je soms zitten te hacken in het verleden ;D
Kom je van DSM 5 af of had je al 6 in beta draaien.
-
Tja hoe kan je iets niet goed installeren en de-installeren....dat vroeg ik mij ook af. Ik weet zeker dat ik niets gek heb zitten doen op mijn 1812+. Op mijn 410....tja daar heb ik vroeger op zitten experimenteren en kennis op doen over linux. :):). maar helaas door drukte heb ik de laatste jaren heel weinig gedaan.
Ik heb vorig jaar wel een crash gehad van mijn eerste volume. Ik vermoed dat daar iets niet goed gecorrigeerd is door mij....Juist omdat op deze volume alle programma's draaiden. Maar dat is meer aanname op gevoel dan ergens op gebaseerd. Je gaat nu alles langs en alles erbij halen om naar oorzaak te zoeken.
Het laat mij toch niet los. Normale updates gingen altijd goed. Dus probleem moet dieper liggen...
Ik wacht wel een reactie af van Synology. vermoed dat een reactie van hun kant nu ook wat langer gaat duren dan normaal ;D 8)
PS: kom van DSM 5 af.
Bedankt voor het meedenken.
-
Ter informatie: mijn 1812+ ging moeiteloos van 5.2 naar 6.0
-
Hallo Robert,
dank je. Ik heb sterke vermoedens dat het aan mijn 1812+ ligt. ga dit weekend zoeken wat er aan de hand zou kunnen zijn....
-
Ik zou als eerste kijken of de DSM-systeempartitie wel voldoende vrije ruimte heeft. Mogelijk zit die vol?
-
Hofstede. bedankt. Totaal niet aan gedacht. Ik had alleen naar de volume gekeken. Alleen nu ben ik de weg kwijt. Ik kan de systeem partitie niet vinden......Toch te lang niets mee gedaan dus....
Inmiddels weer ingedoken. Gevonden... is alleen via SSH/Telnet te bereiken :)
/dev/md0 Size 2.3G used 1.6G Avail 659M Use 71% Mounted on /tmpRoot
/tmp 1.5G 752K 1.5G 1% /tmp
/run 1.5G 2.8M 1.5G 1% /run
/dev/shm 1.5G 1.5G 0% /dec/shm
Zou de upgrade zo groot zijn dat 659M niet voldoende is? Ik krijg alleen een melding dat een bestand beschadigd is en deze niet ge-update kan worden. Zo'n melding zou ik bij een eventuele volle partitie niet verwachten...
-
Als er te weinig ruimte is, dan krijg je daar toch een melding van als je gaat upgraden.
-
afwachten op reactie van synology. zit niets anders op. Ik denk dat de schijfcrash van volume 1 waar ook alle programma's opstonden de oorzaak is. iets niet goed gegaan met back-up terug zetten.... Behalve dat ik niet kan updaten werkt het systeem voor de rest goed (krijg nergens foutmeldingen of het systeem hangt nergens op). Dus is geen man/vrouw overboord :)
bedankt voort alle hulp/feedback. hou jullie op de hoogte zodra ik meer weet. Al is het alleen ter lering ende vermaak ;D ;D ;D 8) 8)
-
Je zou de huidige DSM versie opnieuw kunnen installeren via de reset procedure. En daarna upgraden. Dan moet je alleen de configuratie opnieuw doen.
-
Daar heb ik ook aan zitten denken. Alleen zou ik de settings op nieuw willen inlezen en daarna de upgrade uitvoeren. Maar ik ben bang dat ik toch zoiets moet gaan doen. Alleen heb ik geen zin om de mappen/rechten etc. weer aan te maken naar de juiste volume.... zijn 8 schijven...vandaar dat ik de configuratie weer zou willen inlezen voordat ik de update uitvoer.
Voorlopig wacht ik even op reactie van helpdesk. Ervaring leert wel dat door nu diverse oplossingen uit te voeren zaken kunnen "verergeren" of andere negatieve dingen kunnen veroorzaken. Maar nu praat ik wel over windows....:)
-
Je werkt met 8 volumes over 8 schijven?
-
klopt. bewust voor gekozen.
-
Hallo
Inmiddels is mijn probleem door de helpdesk verholpen. Gelukkig niet mijn fout ;D ;D ;D ;D
Dit is het antwoord van Synology:
Per discussion with our engineer, we noted this is a know issue in the DSM 5.2.
Because the media server log hold the system all space when update the DSM.
However this issue we repair in the DSM 6.0, that's mean it will not happen in the future version.
Hofstede had dus wel een puntje van gelijk ;) ;) :lol: :lol:
Vermoed dus eigenlijk dat het vaker voor komt. Ik heb alleen nog geen meldingen hiervan gezien. Maar dat zegt niet alles. Ik lees zelf ook eerst alle meldingen door en als ik het dan niet weet schiet ik pas een bericht in.
Volgens mij was dit ook mijn eerste bericht ;D ;D.
Hoop dat iemand er wat aan heeft. Er is dus een soort van reparatie uitgevoerd.
groet
Flunky
-
Ik gebruik Media Server niet, ik had er dus geen last van.
-
Because the media server log hold the system all space when update the DSM.
Met dan een flinke log zijn geweest.
Voor het upgraden moeten ze dus dergelijke logs eerst verwijderen of inkrimpen. ;D