Hoi Mike
Die foutmelding wijst op een verkeerde instelling van de NZB-server in uw NAS.
Achter deze link vind je jouw juiste instellingen die je moet invoeren in de NAS. http://www.tweak.nl/consument/usenet/faq.html
Volgende instellingen moeten correct zijn:
Nieuwsserver: news.tweaknews.nl
Nieuwsserverpoort: 119 (je kan ook 80 of 583 proberen als het niet lukt)
SSL niet aanvinken! Indien wel aangevinkt moet je poort 563 invullen!
En zorg dat je zeker bent van je gebruikersnaam en wachtwoord!
Aantal verbindingen (threads) per taak: minimum 10 (afhankelijk van jouw abonnement!)
Als je denkt dat alles correct ingevuld is en de downloads starten nog niet, herstart uw NAS dan eens. Dit heeft bij mij ook al eens geholpen. Uiteraard mag je Grabit niet tegelijkertijd draaien want dan krijg je ook geen verbinding!
Succes ermee!
Hoi Stuke,
bedankt voor het meedenken!
Ik had deze instellingen pagina ook al gevonden en mijn instellingen hierop gecontroleerd, maar nog steeds kreeg ik geen verbinding.
Mijn NAS start iedere morgen om 08:00 uur opnieuw op, daar ik hem om 0:30 uur laat afsluiten.
Dus hij zou iedere morgen verbinding moeten krijgen. Ik heb gister maar eens een email aan tweaknews gestuurt met het verzoek mijn wachtwoord nogmaals aan mij kenbaar te maken.
Dat is de enige factor op dit moment waarvan ik niet zeker weet of ik die goed heb ingevuld.
Grabit heb ik al een paar jaar draaien en dus weet ik het wachtwoord voor mijn usenet toegang niet meer goed.
Ik zal ook kijken of ik het aantal threads goed heb staan.
Maar verder kan ik me echt niet bedenken waar het mis gaat. Ik heb nu als DNS 8.8.8.8 staan, want op de DNS nummers van UPC krijg ik weer de Err 110 melding.
Op het DNS nummer van Google krijg ik in ieder geval de acces denied melding.....dus een verbinding! Kom alleen nog niet op usenet....
conclusie: waarschijnlijk verkeerde wachtwoord want de username is 100% goed.
Ik ga vanavond nog weer eens wat proberen en dan meld ik het wel!
Bedankt voor je reactie!
Greetz Mike