Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Download Station => Topic gestart door: Madebo op 19 september 2014, 13:12:18
-
Dag allemaal,
Ik gebruik de RSS optie in Download Sation in combinatie met Subliminal om series en bijbehorende ondertitels te downloaden. Dit werkt(e) perfect.
Onlangs ben ik overgestapt naar een andere internet provider (van Online/ADSL naar Caiway/kabel). Sinds dien werkt de RSS optie in Download Station niet meer en ook de ondertitels worden er niet meer bij gezocht. Verder kan ik mijn DS wel gewoon van buitenaf benaderen en heb ik alle noodzakelijk poorten op mijn router open gezet (met behulp van Portforwarding.com) dus connectie met het internet lijkt mij niet het probleem.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Alvast bedankt!
-
Krijg je geen foutmeldingen of zo ?
Echter, als leek met RSS en Download Station, heb ik even Download Station geïnstalleerd en volgens de tutorial zo'n RSS (voorbeeld) toegevoegd en werkt zonder enige toevoeging op ander gebied dus, verder niets gedaan dus, recht toe recht aan.
Ik krijg te zien:
[attachimg=1]
En download:
[attachimg=2]
Waar gaat het fout bij jou ?
-
Ik heb maanden geleden de volgende tutorial gebruikt: http://mysynology.nl/series-via-rss-downloaden-met-synology-download-station/. Is heel simpel en werkte prima. Jouw screenshots herken ik inderdaad van toen het allemaal nog werkte.
Na deze tutorial destijds één keer doorlopen te hebben, heb ik hierna nooit meer aanpassingen gedaan.
Gezien het feit dat Subliminal ook niet meer werkt denk ik dat het probleem eerder te maken heeft dat mijn DS geen contact met het internet kan maken? Ik kan mijn DS wel van buiten mijn netwerk benaderen (Ook DS Download) dus er is wel verbinding met het internet... Erg vreemd...
Ik zit erover te denken om Download Station en Subliminal maar helemaal te verwijderen en dan opnieuw te installeren, maar of dat de oplossing is?
-
Als je dezelfde test doet als ik heb gedaan, wat zie je dan, wat werkt er niet dan, zie je de feeds niet of die wel maar geen download ?
Dat was mijn vraag eigenlijk.
Ik zit erover te denken om Download Station en Subliminal maar helemaal te verwijderen en dan opnieuw te installeren.
Kun je altijd doen natuurlijk.
-
Ik krijg de melding:
"Kon het RRS-bestand niet downloaden. Controleer dat de downloadkoppeling en uw netwerkinstellingen correct zijn." .
De koppeling moet correct zijn, dit heeft tot ik van provider ben geswitched altijd probleemloos gewerkt. Ik denk dus dat het aan mijn netwerkverbinding ligt? Ik kan echter intern en extern overal bij dus weet niet meer waar ik het moet zoeken.
Als ik een losse torrent download start wordt deze wel gewoon gedownload via Downloadstation....
-
Volgens mij is het toch meer een netwerk issue ipv een Download Station probleem. Als ik bijv bij Quickconnect een DS account wil aanmaken krijg ik nu de melding:
Netwerkfout opgetreden. Controleer uw netwerkinstellingen.
Het vreemde is dat ik de NAS wel van buitenaf kan benaderen. Zo heb ik vrijdag nog handmatig een torrent gestart vanaf mijn werk. Het lijkt erop dat als mijn NAS zelf connectie wil maken met internet dat het dan fout gaat. Ik heb wel alle poorten open gezet op mij router (Sitecom 300n)...
Iemand een idee?
-
Volgens mij komt het dat je nu een modem/router van je internet provider hebt gekregen en van je vorige provider alleen een modem.
Aangezien je nu twee routers achter elkaar (die van caiway en je sitecom) zul je nu wel problemen hebben.
Probeer eens of je de caiway router in bridge mode kunt zetten.
PS welk type modem/router heb je van caiway gekregen?
-
Het modem van Caiway is een Cisco EPC3208. Ik zal zo eens googelen of ik het modem op bridgemode kan zetten.
-
Sommige providers laten dat niet toe. Vroeger kon dat bij UPC ook niet.
Als dat niet lukt kun je even hier kijken:
http://www.zelfaansluiten.nl/computer-netwerk/router-op-router-aansluiten.html
-
Voor zover ik kan nagaan staat het modem standaard al in bridge modus.
Ik blijf het vreemd vinden dat ik van buitenaf alles kan doen op mijn NAS maar dat mijn NAS zelf geen connectie kan maken (ook via quick connect een ID aanmaken lukt niet meer, ook hier krijg ik een netwerkfout, maar via mijn externe IP adres kom ik wel gewoon op de NAS)
-
Netwerkfout opgetreden. Controleer uw netwerkinstellingen.
Ik dat dan niet een DNS issue?
-
Heb even gegoogeld maar die Cisco EPC 3280 is geen router enkel een kabelmodem, dus mijn suggestie dat je last zou kunnen hebben van twee routers achter elkaar is onjuist.
Kijk eens bij je netwerkinstellingen in je NAS.
Heb je die op DHCP staan en wat staat er bij je default gateway? (daar moet het adres van je router staan).
-
DCHP gebruiken staat op nee.
Standaardgateway: 192.168.0.1 (inderdaad het adres van mijn Sitecom router)
-
En de DNS, zoals Birdy al aangaf?
Zet die dan ook eens (tijdelijk) op je router.
-
sorry, maar die DNS gegevens kan ik zo gauw niet vinden op mijn router....
-
Het is de DNS instelling op je NAS, normaal gesproken is dit het interne IP-adres je router:
Configuratiescherm > Netwerk > Algemeen.
Zet anders je NAS op DHCP dan krijg je de juiste instellingen automatisch goed van je router.
-
Het gaat om de DNS settings op je NAS.
Als je bij IP4 DHCP uit gezet hebt moet je daar zelf een IP adres ingevuld hebben en moet je zelf ook je DNS server instellen want die krijgt hij dan niet meer van je DHCP server.
Je kunt bij DNS gewoon ook het ipadres van je router opgeven.
Edit. Dubbel. Te traag typen.
-
:lol:
-
Hartelijk dank heren. Het werkt weer! Ik begin er steeds meer van te begrijpen (duurt even maar dan heb je ook wat).
-
Top! FF checken: was het de DNS ? Of heb je DHCP aan gezet ?
-
DHCP aanzetten en alles werkte weer zoals het eerst deed. Achteraf dus erg simpel blijkbaar, maar je moet het maar net weten :D. Nogmaals dank.