@Briolet,
Hoi, Ik heb iets wat ik niet opgelost krijg. Het werkt allemaal perfect binnen mijn netwerk, Dus DNS goed opgezet volgens de handleidingen ect. Ook de records van de apparaten aangemaakt, ook de reverse zones ect, alles goed. NSLOOKUP werkt goed. Op mijn TCP/IP op de netwerkkaart de DNS server ingevoerd als mede ook de verbindingsspecifiek DNS optie. Dan hoef ik namelijk niet de volledige apparaatnaam in te voeren. Ook dit uitgebreid getest met en zonder en de werking is goed. Ik ben helemaal tevreden. Ik heb als oplossing geprobeerd mijn werkstation in de zones toe tevoegen en die is daar nu ook aanwezig en is ook goed met de tools en NSLOOKUP te vinden. Maar ik zocht vanmiddag een event in het systeemlogboek van Windows en deze staat vol met onderstaande medling. Hij blijft hierover maar bleren. Wat kan dat nou zijn? Zoals ik het lees lijkt het dat het werkstation zich niet bij de DNS server kan registreren. Maar waarom niet? Ik lig nooit zo wakker van de foutmelingen in het logboek want het staat er vol mee . Vooral dingen die onverklaarbaar zijn maar deze vind ik wel een dingetje. Jij enig idee hierover? Al eerder gezien misschien? Firewall regels ect zijn goed. En we praten gewoon over LAN. Onderstaand die melding.
Het systeem kan de netwerkadapter met de volgende instellingen niet registreren:
Adapternaam: {5997FD08-82D5-4B55-A121-8EB6BCEA230F}
Hostnaam: Thermaltake
Adapterspecifiek domeinachtervoegsel: stelucjam
DNS-serverlijst:
192.168.178.2
Update verzonden naar server: <?>
IP-adres(sen):
192.168.178.200
De reden van deze DNS-registratiefout is een DNS-serverfout. Dit kan te maken hebben met een zoneoverdracht die de DNS-server heeft vergrendeld voor de zone die de computer nodig heeft om zichzelf te registreren.
(De zone die van toepassing is, komt doorgaans overeen met het bovenstaande adapterspecifieke domeinachtervoegsel). U kunt de registratie van de netwerkadapter en bijbehorende instellingen handmatig proberen uit te voeren door op de opdrachtprompt de opdracht 'ipconfig /registerdns' in te voeren. Als het probleem blijft bestaan, dient u contact op te nemen met de netwerkbeheerder om het netwerk te controleren.
Bedankt maar weer alvast.