Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: ahbrink op 09 december 2013, 11:03:12
-
Ik kan sinds kort met mijn mobiel niet meer op de nas, zie bijlage.
Het vreemde is dat het meestal wel lukt als er wifi verbinding is waar ik dan dan ook ben.
Zodra er geen wifi verbinding is en verbinding met internet via de telefoon provider loopt lukt het dus niet om in te loggen?
-
Is het ipadres van je provider misschien geblokkeerd in je nas :?:
-
nee heb ik al bekeken, ik had namelijk al een topic, maar die was verplaatst, zie http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/extern-niet-meer-te-bereiken/
-
Het is volgens mij gebeurd nadat ik het surveillance pakket geïnstalleerd heb, maar dat kan toeval zijn?
-
Toevallig in je instellingen van je telefoon een vinkje aangezet dat je deze app niet kan gebruiken als je gebruik maakt van mobiele data?
-
Nee. Maar het is ook geen app. Het is gewoon via de browser in mijn mobiele telefoon. Waar je dus gewoon alle site's ook mee bekijkt?
-
Is het ipadres van je provider misschien veranderd?
-
Kan je dan nadien helemaal niet meer inloggen? Ik krijg die melding altijd als mijn IP-adres veranderd en ik ben nog ingelogd (via Cookie). Kan dan gewoon inloggen.
-
Ik denk dat er niet precies begrepen wordt wat ik bedoel.
Je kan met je mobiele smart telefoon websites bezoeken. Dit kun je doen in bijvoorbeeld een ziekenhuis of winkelcentrum. Als daar een wifi netwerk is waar je kunt inloggen als bezoeker kan ik met mijn browser wel inloggen op mijn nas.
Loop ik naar buiten of zit in de auto en de verbinding gaat dus niet meer via een wifi verbinding maar via de provider van mijn mobiele telefoon abonnement dat krijg ik dus bovengenoemde melding (ik ben niet gemachtigd?), ik kan niet inloggen?
-
Dus van buitenaf via 3G werkt het niet maar via wifi netwerken, als gastgebruiker, wel.
Dan zit er dus niets fout met de portforwarding.
Dat is wel een beetje vreemd nietwaar?
Onderweg krijg je toch niet altijd hetzelfde ip adres via 3G, een ip blokkade in de NAS lijkt mij uitgesloten.
-
Je zegt "sinds kort" dus, het heeft wel gewerkt via 3G.
Heb je gecontroleerd dat wanneer je niet kunt connecten via 3G of je dan wel gewoon internet hebt met 3G ?
-
@robert koopman een 3G ip kan best lang hetzelfde blijven op een mobiel, langste wat ik gehad heb is een week ofzo. Dus zou een optie kunnen zijn?
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
-
Ja ik heb gewoon internet. Zie ook de login pagina van de nas. Ik vul m'n ligin naam en password in en dan krijg ik de melding?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
-
Heb ook een andere mobiele telefoon geprobeetd. Deze heeft ook de provider Hollandsnieuwe en daar lukt het ook niet mee. Ligt dus niet aan mijn telefoon?
-
Denk dat het met de snelheid te maken heeft, dat alleen wifi voldoende snelheid/stabiliteit geeft om verbinding te maken, anders zou ik het niet weten?
-
Zojuist even geprobeerd maar ik kan met mijn telefoon gewoon mijn nas overnemen. zowel als de mobiele webpagina en de desktop pagina.
provider kpn momenteel 3G verbinding.
Telefoon HTC Desire S
-
Zelf met een telefoon geprobeerd met een KPN abonnement. Daar lukt het ook gewoon mee? Ligt dus aan Hollandsnieuwe lijkt me?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk