Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: rvldj op 02 augustus 2016, 23:54:23
-
Geachte forumleden,
Sinds enige tijd kan ik mijn NAS niet meer bereiken via synology.me. Dit heeft in het verleden altijd prima gewerkt, als ik in het config scherm ddns bekijk staat het bolletje op groen en is de status normaal, heartbeat staat op ingeschakeld en de verbinding testen lijkt goed te gaan (bolletje blijft groen en status blijft normaal).
Via quickconnect is er geen enkel probleem. Via synology.me krijg ik een time-out error.
Iemand een idee?
Bij voorbaat dank voor de moeite,
Groet,
Rob
-
Voor dat Synology.me adres moet je toch ook nog daadwerkelijk poorten forwarden in je router?
Staat dat niet goed dan kom je er van buitenaf niet bij.
Voor QuickConnect hoeft dat niet.
Misschien is het interne ip adres van de NAS anders dan voorheen?
-
Lijkt me idd enige / meest waarschijnlijke oorzaak. En dus ook oplossing.
@rvldj: is je nas ip wel vast? Bij voorkeur in router, anders evt in de nas als statisch ip
-
Bij voorkeur in router
Aanvulling: op basis van het MAC adres van de NAS in DHCP en NAS op DHCP zetten, werkt altijd goed.
-
ik heb nogmaals gekeken naar mijn extern ip adres zoals dat staat in de dsm en hoe die is volgens Whatsmyip............die zijn verschillend. Ik heb nu de externe ip veranderd en ga kijken of dat wat oplevert. Dank voor jullie reactie.......ik laat weten of het geholpen heeft.
-
extern ip adres zoals dat staat in de dsm en hoe die is volgens Whatsmyip
Volgens mij staat nergens het Extern IP adres (van je Provider) in DSM dus, ik weet niet precies waar je naar kijkt ?
-
Bij externe verbinding ..>ddns staat de status van je ddns. Daar staat ook een extern ip adres bij. Door op die regel te klikken kun je wijzigingen aanbrengen in dat externe ip adres
-
Oooooo, dat wist ik niet....en.....werkt het nu wel ?
-
Probleem opgelost !! ...maar wel met een eigenaardigheid.
In eerste instantie stond er een extern ip-adres dat mij niet bekend voorkwam......status was echter normaal en het bolletje was groen.
Via Whatsmyip dacht ik gevonden te hebben dat ik een ander extern ip adres had. Dit heb ik ingevoerd en daarna gaf hij ook als status aan 'normaal' en bolletje was (wederom) groen.
Dit werkte ook niet.............dus weer met quickconnect verbinding gemaakt en toen stond in de adres bal weer een ander extern ip-adres. Dit weer ingevoerd in de ddns instellingen op de nas en.............het werkt !!
Blijft vreemd dat bij diverse (kennelijk niet de goede) ip adressen de status Normaal is met groen balletje.
Ik dank jullie voor het meedenken....nog een fijne avond!
Groet,
rvldj
Wat mij betreft kan er dus een slotje op
-
Ik heb net even getest maar, het externe IP adres wordt automatisch goed neergezet dus, ik snap eigenlijk niet waarom die gewijzigd moest worden.
Zeer vreemd maar goed, het is opgelost :thumbup:
-
Ik heb in het verleden nooit problemen gehad...........ergo, ook toen werd de externe ip correct neergezet. Bij mij is dat ergens in het recente verleden in de soep gelopen.....geen idee waar, maar het gevolg was dus geen synology.me
Vooral dat verhaal van de verschillende ip-adressen snap ik niet goed. Een beetje vergezocht misschien.........ik zit in amsterdam waar ziggo en upc bezig zijn met een 'samengaan'. Misschien dat de uitgegeven ip-adressen (echt ver gezocht en misschien zelfs niet mogelijk)conflicten veroorzaken. Met net wat je zegt...probleem is opgelost.
Groet, Rob
-
Ik vind het ook vreemd. Vooral omdat DDNS er juist voor bedoeld is om met wisselende IP adressen te werken. Normaliter past hij zich binnen minuten aan, aan een veranderd IP adres.