Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Sylvester op 01 november 2016, 07:10:57

Titel: via QuickConnect geen verbinding meer
Bericht door: Sylvester op 01 november 2016, 07:10:57
Het zal wel weer aan mij liggen (als nieuweling) maar ik krijg plots géén connectie meer via QuickConnect.
Dan krijg ik de blauwe pagina met zwarte tekst waarop men vraagt of de QC ID juist is, of het toestel verbonden en ingeschakeld is, en/of de QC rely service is ingeschakeld.

Dus : quickconnect.to/naam of  naam.quickconnect.to of naam.quickconnect.to/photo doet het niet meer

Ik heb 3 NAS toestellen, en deze zijn alle 3 plots niet meer bereikbaar via QC.

Ik kan ze wel bereiken via de DDNS hostnaam : naam.synology.me of naam.synology.me/photo  of uiteraard intern via IP adres.

(Wat is trouwens het verschil : via quickconnect of via DDNS hostname ? )

In het Synology account staat nog alles goed voor alle NAS devices.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Ik België is 't vandaag Wapenstilstand feestdag. Hopelijk hebben ze bij Synology de wapens niet neergelegd ... ?  ;D
Titel: Re: via QuickConnect geen verbinding meer
Bericht door: mchp92 op 01 november 2016, 08:22:21
Verschil is dat je met ddns direct van buitenaf inprikt op je nas, terwijl je met qc via een server van synology "reageert" op een heartbeat pulse van je nas naar synology, en dan wordt je verkeer aan de nas aangeboden als een response op een request dat door je nas geïnitieerd is. Klinkt ingewikkeld maar is een simpel trucje om niet te hoeven forwarden etc. De prijs die je betaalt is performance, en propietary protocol van syn.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titel: Re: via QuickConnect geen verbinding meer
Bericht door: Birdy op 01 november 2016, 08:27:52
Misschien kan deze KB (https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/tutorial/General/Why_can_t_I_connect_to_my_Synology_NAS_over_the_Internet_via_QuickConnect) je verder helpen ?
Titel: Re: via QuickConnect geen verbinding meer
Bericht door: Birdy op 01 november 2016, 08:30:03
Zie net dat anderen daar ook problemen mee hebben, zie hier (http://www.synology-forum.nl/cloud-station/cloud-station-drive-verbreekt-spontaan-verbinding/msg203423/?topicseen#new).

Ik zie wel dat Synology geen probleem meldt:

[attachimg=1]
Titel: Re: via QuickConnect geen verbinding meer
Bericht door: Briolet op 01 november 2016, 09:54:35
(Wat is trouwens het verschil : via quickconnect of via DDNS hostname ? )

Bij quickconnect loopt alles via de server van Synology. Als die server een storing heeft, kun je geen verbinding opzetten.

Bij DDNS krijg je via je eigen DNS provider je IP adres (B.v. de DNS van Google of je eigen ISP). Die DNS provider haalt het IP adres wel bij Synology op, maar buffert het. Als er bij Synology een kortdurende storing is, blijft de DDNS-naam gewoon werken en is dus veel bedrijfszekerder.
Titel: Re: via QuickConnect geen verbinding meer
Bericht door: Sylvester op 01 november 2016, 10:00:13
OK, dus even afwachten, dan ligt het niet aan mij...

Zou ook gek zijn want die 3 NAS devices staan op 3 verschillende locaties, en allen niet bereikbaar via QC maar wel via DDNS.
Ook de DS apps voor IOS doen het niet via QC.
Titel: Re: via QuickConnect geen verbinding meer
Bericht door: Robert Koopman op 01 november 2016, 10:26:19
DDNS is dan ook geen Quick Connect.
De eerste koppelt jouw ip adres aan een gekozen naam, zonder poort forwards kom je daarmee niet in je NAS.
De tweede geeft toegang door de router heen naar je NAS.
Titel: Re: via QuickConnect geen verbinding meer
Bericht door: Sylvester op 01 november 2016, 13:46:17
Alles lijkt terug normaal sinds deze middag.