Sinds vorige week ben ik overgezet door Telfort naar een ander netwerk. Helaas heb ik nu een Experiabox V8. Wat een onding! Ik had een perfect werkend netwerk met een Genexis modem, met daarachter een Apple Airport Time Capsule, 2 Airport Express als signaalversterker (1 bedraad naar zolder, 1 draadloos op de slaapverdieping) en 2 NAS'sen aan de Airport TC.
Sinds die Experiabox is mijn netwerk compleet van slag. Ik kan de Synology NAS wel bereiken met de Windows computer, maar pakketten installeren lukt niet. In het Package Centre krijg ik steeds de melding 'De verbinding is mislukt, controleer uw netwerkinstellingen. Op de MacBook krijg ik steeds de melding dat Cloudstation geen verbinding wil maken. Ook blijkt Cloudstation niet meer te synchroniseren tussen computers (Windows-computer, MacBook en Mac Mini). Op afstand kan ik niet meer via de diverse Apps op de telefoon bij de Synology.
Ik heb allerlei fora doorzocht, maar nergens is een oplossing voor deze combinatie van Experiabox met een Apple TC en een Synology NAS te vinden.
Nu heb ik gelezen over het bridgen van de Experiabox, maar dat is geen optie bij Telfort, daar dan IP-telefonie niet meer werkt. De Airport TC heb ik al in de brugmodus staan. Wifi van de Experiabox staat uit.
Wie kan mij helpen met een goede, werkende oplossing?