Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Mawes op 20 april 2016, 20:22:44
-
Sinds vorige week ben ik overgezet door Telfort naar een ander netwerk. Helaas heb ik nu een Experiabox V8. Wat een onding! Ik had een perfect werkend netwerk met een Genexis modem, met daarachter een Apple Airport Time Capsule, 2 Airport Express als signaalversterker (1 bedraad naar zolder, 1 draadloos op de slaapverdieping) en 2 NAS'sen aan de Airport TC.
Sinds die Experiabox is mijn netwerk compleet van slag. Ik kan de Synology NAS wel bereiken met de Windows computer, maar pakketten installeren lukt niet. In het Package Centre krijg ik steeds de melding 'De verbinding is mislukt, controleer uw netwerkinstellingen. Op de MacBook krijg ik steeds de melding dat Cloudstation geen verbinding wil maken. Ook blijkt Cloudstation niet meer te synchroniseren tussen computers (Windows-computer, MacBook en Mac Mini). Op afstand kan ik niet meer via de diverse Apps op de telefoon bij de Synology.
Ik heb allerlei fora doorzocht, maar nergens is een oplossing voor deze combinatie van Experiabox met een Apple TC en een Synology NAS te vinden.
Nu heb ik gelezen over het bridgen van de Experiabox, maar dat is geen optie bij Telfort, daar dan IP-telefonie niet meer werkt. De Airport TC heb ik al in de brugmodus staan. Wifi van de Experiabox staat uit.
Wie kan mij helpen met een goede, werkende oplossing?
-
Het IP nummer bereik van de Experiabox is 192.168.2.xxx.
Wellicht zitten je aangesloten apparaten in een ander IP bereik.
-
Helaas, Wyodor, beide NAS'sen zitten in de juiste range. Dank voor het meedenken.
-
Doe eens een NAS reset: 2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2)
-
Vier routers in een netwerk is vragen om problemen als je niet precies weet wat je aan het doen bent.
-
Vier routers in een netwerk is vragen om problemen als je niet precies weet wat je aan het doen bent.
Tja, het werkte feilloos! Eén router en 2 in de brugmodus als 'versterker'. Geen enkel probleem ervaren. Nu die Experiabox opgedrongen door Telfort en het werkt niet meer.
-
Doe eens een NAS reset: 2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2)
Birdy, dat moest al nadat de Experiabox geïnstalleerd was. Gedaan dus en daarna werk het deels (zoals als beschreven). Ik kan er dus wel bij, maar een aantal zaken werken niet goed, waaronder het belangrijke Cloudstation.
-
Knijpt je box niet allerlei poorten af?
Kijk eens of je in je experia firewall of anderszins security settings uit of op lager signaal nivo kunt zetten?
-
MCHP92, dat ga ik doen. Het moet volgens mij in de poort-toewijzing zitten of in het feit dat de Airport TC van volledige routefunctie naar brugfunctie is gegaan. Ik duik er weer eens in.
-
@Mawes
Je had bij het Telfort forum ook reeds een vraag over een set-up met Experia Box geplaatst < DEZE reactie> (https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/verbindingsproblemen-synology-nas-experiabox-v8-56520)
< In dat draadje > (https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/verbindingsproblemen-synology-nas-experiabox-v8-56520/index1.html#post492465) heb ik een uitgebreide reactie beschreven hoe je het beste een set-up NAT achter NAT kunt maken, omdat bridge voor de Experia Box geen optie is, met behoud van de volledige set-up zoals je die eerder reeds voor de Time Capsule had ingeregeld.
Met de verwijzingen in die reactie naar het expliciete draadje hier op het Synology forum, is het een kwestie van de links volgen.
Op het NL Synology forum heb ik een beschrijving staan van een VPN-server op de RT1900ac router, en alle NAT achter NAT instellingen eerst vanuit de Experia Box, en daarachter de Synology router. Maar het biedt wellicht ook handvatten hoe je een en ander instelt als je als 2e router de Time Capsule erachter zet met andere services die je gebruikt.
http://www.synology-forum.nl/synology-router/vpn-verbinding-met-rt1900ac-als-vpn-server/msg173632/#msg173632
-
Op het Telfort forum heb ik al gereageerd. Ik ga er mee aan de slag als ik tijd heb. Dank tot zover en ik kom er op terug!
-
Nou, van alles geprobeerd, helaas geen succes! Ik heb de Synology rechtstreek aan de Experiabox gehangen, gereset, maar ook toen geen mogelijkheid om de Cloudstation te synchroniseren. Ik krijg bij QuickConnect in de DSM6.0 de melding zoals in de bijlage. Ik weet het niet meer... Het lijkt me iets aan de instellingen in de DS214. Ik heb namelijk nog een NAS (oude Freecom Silverstore) aan de Aiport hangen, en die doet het prima.
-
Check even welke DNS instelling je hebt staan in je NAS
Wijzig dat eventueel even naar : 8.8.8.8
-
De tip van @Hutje was de doorbraak! Na het invoeren van het statische DNS 8.8.8.8 werkte het nog niet. Na het weghalen en het weer op automatisch zetten van het DNS, stond er een ander, automatisch ingevuld DNS, waar eerste steeds niets stond. Na herstart bleek dat de oplossing te zijn!
Allen bedankt voor de hulp!!!! Zonder jullie was het me niet gelukt. :)
-
Mooi !
Nu lekker genieten!
Waarschijnlijk stond er nog een oude DNS server in.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Als je wel een ipadres krijgt, maar het DNS adres komt niet goed mee, dan weet je in ieder geval zeker dat je netwerk niet goed geconfigureerd is.
Zie mijn eerdere opmerking in dit topic.
-
Na veranderingen in je netwerk, erna altijd de NAS herstarten.