Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Phoolie op 28 december 2022, 10:26:25
-
ik heb nu sinds een tijdje problemen met QuickConnect, deze werkt niet meer, ondanks dat alles goed lijkt te staan. Ik heb alle stappen uit onderstaand artikel al geprobeerd, maar helaas helpt dat niks.
https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/Why_can_t_I_connect_to_my_Synology_NAS_over_the_Internet_via_QuickConnect
De status staat ook gewoon op Ok. Iemand enig idee waar ik verder nog zou kunnen kijken?
-
Soms helpt het om QC uit te schakelen en opnieuw in te schakelen, heb je hier al getest? https://quickconnect.to/
-
Dat geeft helaas hetzelfde resultaat. Uitschakelen en weer inschakelen helpt niet. Zelfs al een nieuw ID geprobeerd aan te maken, maar ook dat werkt niet.
-
Dat geeft helaas hetzelfde resultaat. Uitschakelen en weer inschakelen helpt niet. Zelfs al een nieuw ID geprobeerd aan te maken, maar ook dat werkt niet.
dus de test met je QC ID werkt wel of niet?
-
Aanvullend voor de duidelijkheid, het betreft dus het testen via: https://quickconnect.to/
Je ziet dan:
[attachimg=1]
-
Nee, die blijft heel lang op verbinden staan en geeft dan de melding Unable tot connect QuickConnect
-
Dan moet je het zoeken in je router/modem schijnbaar wordt daar iets geblokkeerd. Lees dit eens: https://kb.synology.com/en-global/DSM/help/DSM/AdminCenter/connection_quickconnect?version=7
-
Probleem is dat het een Experiabox 12 is. Niet de meest ideale router om te configureren. Nou hebben ze het in dat artikel wel over poorten forwarden voor betere performance. Ik ga dat maar eens proberen. Al zou het zonder portforwarding toch ook moeten werken lijkt mij.
-
als je in de box de nas een static IP geeft (mocht je dat nog niet hebben gedaan) dan kan je vervolgens poortverwijzingen aanmaken naar dat IP.
Tip: de poorten 5000 en 5001 zou ik in de nas eerst wijzigen in andere poortnummers omdat dit de 'bekende' poorten zijn waar op van buiten gescand wordt.
https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145/kpn-box-12-port-forward-instellen-upnp-aanzetten-562443
-
Ik heb ze alleen even open gezet voor de test, maar dat heeft helaas niet geholpen. Zelfs nog even met UPNP geprobeerd, ik zie dat de Experiabox dan de regels netjes zelf aanmaakt, maar nog steeds hetzelfde resultaat.
Wanneer ik dan probeer te verbinden via DDNS dan werkt het wel, maar dan moet ik dus poorten open gaan zetten, wat ik nou eigenlijk weer niet wil.
-
S.v.p. geen berichten onnodig herhalen bij het beantwoorden, het wordt er n.l. niet leesbaarder door.
(heb ze verwijderd).
-
ik heb nu sinds een tijdje problemen met QuickConnect, deze werkt niet meer
Dus, het heeft wel gewerkt ?
Heb je soms iets gewijzigd m.b.t. QC zelf?
-
Ik heb DSM 7.1.1-42962 Update 3 en idd het heeft ooit wel gewerkt. Tot voor de problemen heb ik nooit aan de instellingen van QC gezeten. Na de update naar DSM 7 heeft het ook nog gewoon gewerkt.
In het verleden werkte het ook wel eens niet, maar intern heb ik ook gewoon een snelkoppeling met ip-adres, die ik dan gebruik. Daarom durf ik ook niet echt te zeggen vanaf wanneer het speelt, het viel mij na een tijdje namelijk pas op dat ik iedere keer die snelkoppeling met ip-adres moest gebruiken.
-
Ondertussen heb ik een andere router, ook daar heel even geprobeerd door de poorten open te zetten, maar ook dan werkt het helaas nog steeds niet.
-
Alleen is Quick Connect er juist om van buiten toegankelijk te zijn zonder poorten open te hoeven zetten. Als je poorten open zet, is DDNS veel zinvoller.
-
Staat je DNS wel goed? Gebruik eens 8.8.8.8 en 8.8.4.4
-
Die poorten wil ik juist niet open zetten. Maar Quickconnect werkt dus zelfs niet als de poorten open staan. Dat was dus gewoon even als test.
-
8.8.8.8 en 8.8.4.4 zijn geen poorten maar de ip-adressen van de dns-server die je wil gebruiken.
Of zoals aangegeven werd 9.9.9.9 en 149.112.112.112.
-
Die reactie over poorten was aan @Briolet ;) Ik heb nu die dns aangepast naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 maar dat lijkt ook niet te werken, maar wellicht heeft dat even tijd nodig.
-
Kijk eens in je Synology Account of QC daar te zien is en van daaruit op die QC link klikken.
-
Ik zie hem daar wel staan, inclusief link, maar ook die werkt niet.
Ik zie er alleen geen status bij staan, hoort die er niet wel te staan?
-
De status van QuickConnect is in het Synology account tegenwoordig niet meer te zien.
-
Klopt, wel jammer dat men dat eruit hebben gehaald, maar goed, volg deze KB:
Ik kan geen verbinding maken met mijn Synology-apparaat via QuickConnect. Wat kan ik doen? (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/Why_can_t_I_connect_to_my_Synology_NAS_over_the_Internet_via_QuickConnect)
Alleen het .3 plaatje klopt niet meer omdat er dus geen status meer te zien is.
-
Al die stappen daar heb ik al geprobeerd. Wel heb ik ook DDNS aan staan. Dat mag toch niet in de weg zitten? Of kan dat wel?
-
Staat los van DDNS en zit niet in de weg.
Op dit moment weet ik het ff niet meer, als me wat te binnen schiet, dan laat ik je het weten.
Het punt is n.l. dat QC zo simpel is om in gebruik te nemen........ ;D
-
Ja, voor mijn gevoel heb ik ook wel zo ongeveer alles geprobeerd. Heb maar een ticket ingeschoten bij Synology. Zal de reactie hier ook wel laten weten.
-
Ben benieuwd.
-
Het heeft even mogen duren. Maar ondertussen de NAS een volledige systeem reset gegeven. Het werkt nu weer, alleen op mijn interne netwerk nog niet.
-
Ehhhh, Synology Ticket was geen success ? Of was het herinstalleren van DSM het advies.
Quick Connect via WAN werkt weer maar niet via LAN ? Dat is op zich wel erg vreemd.
-
Het was eigenlijk meer een vraag vanuit mij of het herinstalleren van DSM zou kunnen helpen. Dat zou zeker kunnen helpen gaven ze aan. Daarna heb ik dit geprobeerd. En het werkt nu idd via WAN wel weer en via LAN nog steeds niet idd.