Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: mimaleja op 23 juni 2017, 09:53:23
-
Ik ben een beheerder van meerdere NAS systemen bij diverse klanten. Sinds gisteren krijgen alle klanten die via Quickconnect willen inloggen op DSM deze melding "U bent niet gemachtigd deze service te gebruiken". Ook ik als administrator kwam er niet in. Toen ik fysiek in het netwerk van de NAS zat en direct via zijn interne ip-adres op de DSM probeerde aan te loggen werkte het wel. Het merendeel zit op de laatste DSM 6.1.2-15132 of eentje eronder. Tijdens het typen van dit krijg ik nu ook meldingen van mensen die helemaal geen melding meer krijgen. Ze loggen in via DSM en worden er na 1 seconde weer uitgeknikkerd zonder enige melding. Iemand een idee?
-
Quick Connect is gewoon problematisch omdat je je afhankelijk maakt van de servers van Synology. Hebben zij een storing, dan kun je ook niet meer bij je eigen nas.
De DDNS dienst is wat dat betreft minder problematisch. Als die het IP niet kan updaten vanwege een storing bij Synology, kun je nog steeds met het laatst bekende IP inloggen, en dat is normaal toch onveranderd.
En volgens mij heeft Synology momenteel een storing omdat ik ook onverwachte dingen zie.
-
Er wordt geen storing aangegeven.
https://www.synology.com/nl-nl/support/SynologyService
-
Ook ik heb het probleem dat ik niet op de NAS kan komen via QC.
In het LAN, achter de SYN-router, van de DS kan ik met mijn mobiel wel inloggen.
Met de PC (nog) niet geprobeerd, deze zit nu nog in LAN achter de D-Link-router.
Internet > Modem (Ziggo) > D-link-router (192.168.1.xxx) > SYN-router (192.168.10.xxx)
Dit is het netwerk zoals het nu nog is, dit omdat ik eerst het een en ander wil testen en configureren. In het D-Link-LAN zit nu de DS212+ met onder andere SS, muziek naar de stereo, Film naar TV.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Hoe kan ik het oplossen?
Bijlagen:
- 01_nnn : QC vindt wel de NAS en toont het inlogscherm
- 03_nnn : Toch even ingelogd bij deze poging, maar meestal kwam de Melding meteen
- 04_nnn : Weer uitgelogd, nadat de Melding in beeld kwam (niet gezien op het kleinere scherm
- 06_nnn : Melding 'U bent niet gemachtigd deze service te gebruiken'
- 10_nnn : Inloggen in het LAN van de DS (Wifi van de RT2600ac) lukt wel zonder problemen.
gr.
Willie
-
@wideko Niet handig om je QC openbaar te maken, wijzig je printscreens even.
-
Aangepast.
De NAS heb ik opnieuw opgestart.
En nu kan QC de NAS niet meer vinden.
LAN kan ik gewoon (met mobiel) inloggen.
Morgen weer verder met zoeken.
Maar als jullie een idee om het op te lossen hebben, dan verneem ik het graag
gr.
Willie
-
Vanmorgen weer geprobeerd via QC en nog steeds niks. Ook via DDNS kan ik de NAS niet bereiken. Ik heb een call aangemaakt bij Synology. Als er eentje niet werkt zal het aan de NAS liggen, maar als er zes niet werken die ook nog op verschillende locaties in Nederland staan zal er toch iets anders aan de hand zijn. Ik wacht eerst wel even af wat Synology gaat zeggen.
-
ik heb precies hetzelfde probleem.
Intern gaat alles prima en de apps op mobiels etc. werken ook naar behoren.
Maar zodra we quickconnect gebruiken krijg ik heeeel soms niet eens het inlogscherm.
Als ik die wel krijg dan kan ik inloggen en daarna wordt ik met de melding - u bent niet gemachtigd deze service te gebruiken - eruit gegooid.
Soms krijg ik deze melding niet eens te zien en ben ik weer terug bij het inlogscherm.
-
Nog geen reactie gekregen van Synology maar eentje van de Nassen doet het nu weer goed. Ik kan gewoon weer aanloggen via QC. Bij de anderen lukt het nog niet. Hopelijk werkt het morgenochtend allemaal weer goed.
-
Helaas bij mij nog niet.
In het 2e LAN -achter de Synology-router- kan ik gewoon op het IP-adres inloggen.
In het 1e LAN -tussen D-link en Synology- kan ik gewoon (met portforward) inloggen.
Via QC werkt het dus niet...
Wat heb je bij de call bij Synology aangegeven?
Zou het nut hebben als ik ook een call aanmaak?
gr.
Willie
-
Ik heb aangegeven dat ik zowel via QC als via DDNS geen enkele NAS kan bereiken die ik voor mijn klanten monitor. Verder heb ik gezegd dat er volgens hun website geen problemen zijn met QC en DDNS maar dat ik dit probleem al sinds afgelopen donderdag heb. Het begon met de melding "U bent niet gemachtigd deze service te gebruiken" en naarmate de dag vorderde kwam ik er later helemaal niet meer in. QC gaf toen aan dat er geen verbinding gemaakt kon met de NAS.
-
Zelfde probleem hier. Mijn apps op mijn iPhone werken allemaal perfect, maar ik kom met mijn Windows 10 PC niet meer op mijn NAS. Niet op IP-adres en ook niet met DDNS.
Heel af en toe kom ik via DDNS iets verder, dan kan ik inloggen maar dan krijg ik ook de melding :"U ben niet gemachtigd voor deze service"
-
Ik heb op een ander Engelstalig forum een antwoord gevonden wat een oplossing lijkt. Nadat ik deze instelling (zie afbeelding) had aangezet kon ik wel weer zonder problemen inloggen via QC. Ik kon dit alleen maar bij één NAS testen. Ik probeer maandag deze instelling te wijzigen bij de nadere Nassen en hoop dat het daar ook goed bij gaat.
-
Die oplossing is afgelopen jaren al vaker gegeven bij deze klacht. Het blijft natuurlijk een lapmiddel die het echte probleem omzeilt.
Maar als het probleem is dat QC de suggestie wekt dat je steeds op een andere IP zit, is het een probleem die je niet zelf kunt oplossen. Dan zit het probleem toch bij Synology. Dat ondersteunt mijn advies om van QC af te blijven omdat je jezelf afhankelijk maakt van een 3e party om bij je eigen nas te komen. DDNS is veel minder gevoelig voor uitvallende servers van Synology.
-
Vandaag mail terug gehad :
Thank you for contacting Synology support.
This is a known issue, please update your DSM to the latest version or try the following workaround.
[Workaround]
1. Control Panel > Security> Enhance browser compatibility by skipping IP checking. Tick this box.
2. Add the following rules to the PC or mobile device, you may need to search the Internet for details. (For example, if it is linux, then it can be directly added to / etc / hosts)
195.122.139.104 * .de.quickconnect.to
3. Do not use QuickConnect for the time being. As an alternative, you may try port forwarding.
Thank you for your understanding.
Best regards,
-------------------------------------------------------------------------
Dus tja dan maar straks stap 1 uitvoeren kijken of dat inderdaad helpt
-
Inderdaad een probleem met QC. Interessant is oplossing 2.
Het normale IP adres voor de.quickconnect.to is :
host de.quickconnect.to
de.quickconnect.to has address 185.102.219.106
de.quickconnect.to has IPv6 address 2001:4c08:2003::136
Blijkbaar heeft dat IP adres problemen en geven ze aan om de hosts file op je computer aan te passen zodat hij naar: 195.122.139.104 wijst. (Hun server in de UK) Dan vraag ik me nu af waarom ze dat niet even in hun DNS record aanpassen. Blijkbaar speelt het probleem dan alleen vanuit specifieke locaties en niet voor iedereen die dat adres gebruikt. Hoe dat dan bij IPv6 gebruikers zit weet ik niet, omdat ze alleen een fix voor IPv4 opgeven.
(Edit Een whois Lookup laat zien dat 185.102.219.106 naar Frankfurt DE wijst, maar het IP v6 adres naar een server in de UK, Het probleem speelt dan blijkbaar alleen bij IPv4)
Overigens lijkt me die optie 2 met het aanpassen van de hosts file wel te hoog gegrepen voor de gemiddelde gebruiker.
-
Na e-mail gestuurd te hebben lijkt het ineens wel te werken bij mij.
Moet wel toegeven dat ik NZBGet (Versie 16) eraf gehaald heb en toen ik deze weer erop ging zetten had ik het probleem weer.
Misschien toeval maar ik houd dit er even af om te kijken of dit probleem nu echt voorbij is.
-
Bij mij lijkt het ook weer te werken. Ik heb bij een aantal Nassen de instellingen laten staan om te controleren of het nog steeds fout gaat. Ik kom nu overal weer gewoon bij zonder de foutmelding. Ik zie wel verschillende adressen waarnaar ik verwezen wordt.
Bij de een is het "nas-naam.de3.quickconnect.to" of "nas-naam.us8.quickconnect.to. Zodra ik weer een melding krijg zal ik het ip-adres eens aanpassen in de hosts-file. Kijken of het dan inderdaad beter gaat.
-
Ik kon gisteren de DS weer gewoon bereiken via QC, zonder aanpassingen zoals hiervoor is voorgesteld.
Volgens mij hebben ze bij Synology weer iets rechtop gezet... :D