Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Eddyc op 16 juni 2014, 12:17:29
-
S'nachts kreeg ik een melding dat de verbinding verloren was. Heb me suf gezocht hier en op internet, maar krijg het niet gevonden. Ben niet heel kundig op dit vlak en na veel zoeken toch maar kijken of iemand me hier te hulp kan schieten ? Een soortgelijk probleem had ik hier al gevonden, maar bood geen hulp. Intern werkt alles als een zonnetje.
Airport extreme
Imac
Synology Ds214
-
Zelfde probleem als hier ?
http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/database-onbereikbaar/msg115149/#msg115149
-
Nee namelijk
:Connection to ********.synology.me has been lost since 2014-06-14 03:35:10 GMT +02:00. Please check the network connection of your DiskStation, and make sure its DDNS service is enabled.
Sincerely,
Synology DDNS Service
Na herstarten van Synology kreeg ik de mail :
Dear user,
Congratulations! Your DiskStation is now successfully connected to our system, and its connection to *******.synology.me has been resumed since 2014-06-14 04:45:52 GMT +02:00.
Maar kan geen reden vinden waarom via hostnaam geen contact te krijgen valt. Alles ziet er goed uit ?
-
Het ziet er misschien goed maar Synology heeft blijkbaar de probemen nog niet onder controle?
-
Begrijp ik dan dat er een storing is bij hun servers?
-
Dan nog steeds:
http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/database-onbereikbaar/msg115149/#msg115149
(alles gelezen ?)
-
Dear
Thank you for the inquiry and we're very sorry for this trouble.
Synology Service was undergoing emergency maintenance from 11:00 to 20:00 GMT+8 6/14, resulting in temporarily unavailable services to areas of Synology NAS. This maintenance affected Synology NAS features including QuickConnect, DDNS, and Push notification which may be intermittently unavailable. In addition, MyDS website was also affected.
Our services are back to normal and if you still can't use your DDNS, could you please refer to the following approaches to see if this issue is resolved?
1. Restart your DS
2. If to no avail, please delete your DDNS record and register again.
3. If still to no avail, please let us know your DDNS so we could check more information in our backend server.
Hope this helps.
--
Best Regards,
[naam verwijderd]
Technical Support
Synology Inc.
-
Ja alles gelezen. Opnieuw aangemeld. Zelfs mijn acount opnieuw aangemaakt. Eerst een rood lampje bij myds. Opnieuw aangemeld via ddns. Nu lampje groen. Resultaat nog steeds nix via hostnaam, maar wel via IP. Ik denk dat ik hier de nodige kennis te kort kom en voel me behoorlijk stom :S
-
Synology koppelt de hostnaam aan jouw ip adres.
Als deze service niet goed werkt is jouw NAS via deze hostnaam niet bereikbaar.
Via het ip adres gaat het gewoon direct, dat werkt altijd.
-
Herstart je Nas eens.
-
Bij mij werkt het nog steeds niet. Zowel de NAS opnieuw gestart als de DDNS instellingen opnieuw aangemeld.
Ik krijg wel de melding de status normaal is, maar ik krijg geen verbinding.
-
Klopt. Bij mij het zelfde, fabian. Vreemd is ook dat mijn schoonzoon die ook een Synology. me heeft, nergens geen last van heeft....
-
Misschien iets te maken onder welke server de DDNS draait. Ik gebruik myDS.me
-
Ik heb zzzzzz.synology.me op 2 Nassen en werken.
-
Zit ook al sinds zaterdag te klooien, vanavond mij DDNS account compleet verwijdert en een nieuwe aangemaakt. Had eerst *.diskstation.me maar heb nu een *.synology.me aangemaakt. Probleem opgelost en alles werkt hier gelukkig weer. Hoop dat jullie er iets aan hebben.
-
Hier kan ik ds. alleen benaderen via ip of quickconnect id(buiten eigen netwerk )
-
Heb net DiskStation.me gebruikt i.p.v. myDS.me en nu werkt het.
-
Ik las elders een oplossing voor het recente ddns probleem: Ziggo-gebruikers.nl (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=469101&postcount=4).
Blijkbaar moet je eerst een fout IP forceren, waarna hij, na terugzetten, het goede IP wel goed verwerkt.