Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: superdog op 30 maart 2016, 12:58:04
-
Ik krijg geen verbinding meer sinds de update 6.0
Ik kan niet meer via mijn mobile op het 4g naar de synology 212j komen met,
www.xxxx.synology.me:6789/ en of de 5000
Quickconnect kom ik er wil in.
Ook de modem opnieuw laten instellen met de port forward.. maar geen verbetering.
Wat mis ik nog.
Ook even gekeken bij account synology.me alles staat op groen
In de nas zelf gekeken alles normaal.
Wat zou een oplossing kunnen zijn?
Alvast bedankt
-
Das wel gek, als ik quickconnect gebruik (http://xxxx.quickconnect.to/) verwijst deze even later door naar de http://xxxx.synology.me:5000/ doet hij dit bij jou ook?
-
Ik heb het modem al gereset geen verbetering.
Op de pc geprobeerd met lan en wifi kom er niet meer op.
via de synology.me
Terwijl ik gisteren geen problemen had.
Vanuit DSM kom ik er wel op. maar dat is intern
Krijg alleen de melding . Deze webpagina is niet beschikbaar.
en alles staat op groen!
-
Das wel gek, als ik quickconnect gebruik (http://xxxx.quickconnect.to/) verwijst deze even later door naar de http://xxxx.synology.me:5000/ doet hij dit bij jou ook?
Klopt maar dat is het interne ip adres.
-
Ik heb het modem gecontroleerd met online portchecker.
5000
6789
Ze staan open.
en nu? wie kan mij helpen.
Het is een Ubee modem evw3200
-
Kort maar krachtig.
Lag aan de modem van Ziggo. Er zijn werkzaamheden geweest aan het internet ziggo netwerk.
Blijkt dat mijn externe IP adres Ziggo modem was aangepast. ::)
Adressen gelijk gezet.
Maar nu doet alles het weer. :lol: :)
-
Als je IP veranderd is, lag het niet aan het modem, maar is dit een normaal iets bij een ISP die geen vast IP garandeert. Sterker; een ddns, zoals xx.synology.me is er juist voor om met een veranderend IP door te werken, zonder dat je er wat van merkt.
-
Bij quickconnect moet je toch ook geen poort erbij zetten?
-
Hoeft niet, mag/kan wel, zie hier (https://blog.synology.com/?p=2283).
-
Heb ook zo iets af en toe. Ik heb een TPlink c7 router. Als ik deze reset werkt het alles weer en is, in mijn geval de ds215j met dsm6 weer bereikbaar.
-
Ik heb dit probleem ook maar er zijn geen werkzaamheden op het Telfort cq KPN netwerk als ik me niet vergis.
Ik probeer namelijk ook via www.xxxxx.synology.me/ toegang te krijgen op mijn NAS van buiten af.
Extern IP adres komt overeen, DSM geeft aan dat verbinding goed is, account.synology.com geeft een groen bolletje weer.
Porten 5001 en 5006(WebDAV) zijn open en Firewall van DSM zijn voor die poorten aangepast.
Toch krijg ik een leeg scherm als ik www.xxxx.synology.me in tik.
Wat doe ik verkeerd of wat ben ik vergeten? :'( :'(
-
Ik wist niet eens dat een www subdomein mogelijk was op je synology account. Maar die wordt idd ook aangemaakt zie ik nu. (Of eigenlijk het wildcard domein *.xxxx.synology.me)
Altijd eerst met 'nslookup' testen of de naam resolved naar jouw IP. Zo ja, mag je er van uitgaan dat het ddns deel wel werkt en het probleem elders zit. (wat ik verwacht)
-
Toch even een snelle test gedaan:
DDNS gemaakt op m'n DS111 TEST.
Poort 5000 forwarded.
WiFi uit op m'n telefoon.
In de browser: <Hostnaam>.synology.me:5000
En ik krijg verbinding, moet dus inloggen.