Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: superdog op 30 maart 2016, 12:58:04

Titel: synology.me
Bericht door: superdog op 30 maart 2016, 12:58:04
Ik krijg geen verbinding meer sinds de update 6.0

Ik kan niet meer via mijn mobile op het 4g naar de synology 212j komen met,

www.xxxx.synology.me:6789/ en of de 5000

Quickconnect kom ik er wil in.

Ook de modem opnieuw laten instellen met de port forward.. maar geen verbetering.
Wat mis ik nog.
Ook even gekeken bij account synology.me alles staat op groen
In de nas zelf gekeken alles normaal.

Wat zou een oplossing kunnen zijn?

Alvast bedankt
Titel: Re: synology.me
Bericht door: Stef012 op 30 maart 2016, 15:57:59
Das wel gek, als ik quickconnect gebruik (http://xxxx.quickconnect.to/) verwijst deze even later door naar de http://xxxx.synology.me:5000/ doet hij dit bij jou ook?
Titel: Re: synology.me
Bericht door: superdog op 30 maart 2016, 16:53:16
Ik heb het modem al gereset geen verbetering.
Op de pc geprobeerd met lan en wifi kom er niet meer op.

via de synology.me

Terwijl ik gisteren geen problemen had.

Vanuit DSM kom ik er wel op. maar dat is intern

Krijg alleen de melding . Deze webpagina is niet beschikbaar.
en alles staat op groen!
Titel: Re: synology.me
Bericht door: superdog op 30 maart 2016, 17:03:36
Das wel gek, als ik quickconnect gebruik (http://xxxx.quickconnect.to/) verwijst deze even later door naar de http://xxxx.synology.me:5000/ doet hij dit bij jou ook?

Klopt maar dat is het interne ip adres.
Titel: Re: synology.me
Bericht door: superdog op 30 maart 2016, 18:24:39
Ik heb het modem gecontroleerd met online portchecker.
5000
6789

Ze staan open.

en nu? wie kan mij helpen.

Het is een Ubee modem evw3200
Titel: Re: synology.me
Bericht door: superdog op 30 maart 2016, 19:21:40
Kort maar krachtig.

Lag aan de modem van Ziggo. Er zijn werkzaamheden geweest aan het internet ziggo netwerk.
Blijkt dat mijn externe IP adres Ziggo modem was aangepast.  ::)

Adressen gelijk gezet.
Maar nu doet alles het weer.  :lol: :)
Titel: Re: synology.me
Bericht door: Briolet op 30 maart 2016, 20:09:59
Als je IP veranderd is, lag het niet aan het modem, maar is dit een normaal iets bij een ISP die geen vast IP garandeert. Sterker; een ddns, zoals xx.synology.me is er juist voor om met een veranderend IP door te werken, zonder dat je er wat van merkt.
Titel: Re: synology.me
Bericht door: Handige Harry op 30 maart 2016, 21:12:26
Bij quickconnect moet je toch ook geen poort erbij zetten?
Titel: Re: synology.me
Bericht door: Birdy op 30 maart 2016, 21:31:36
Hoeft niet, mag/kan wel, zie hier (https://blog.synology.com/?p=2283).
Titel: Re: synology.me
Bericht door: demegens op 04 april 2016, 22:32:17
Heb ook zo iets af en toe.  Ik heb een TPlink c7 router.  Als ik deze reset werkt het alles weer en is,  in mijn geval de ds215j met dsm6 weer bereikbaar.
Titel: Re: synology.me
Bericht door: MrFerr op 16 oktober 2016, 14:49:12
Ik heb dit probleem ook maar er zijn geen werkzaamheden op het Telfort cq KPN netwerk als ik me niet vergis.

Ik probeer namelijk ook via www.xxxxx.synology.me/ toegang te krijgen op mijn NAS van buiten af.
Extern IP adres komt overeen, DSM geeft aan dat verbinding goed is, account.synology.com geeft een groen bolletje weer.
Porten 5001 en 5006(WebDAV) zijn open en Firewall van DSM zijn voor die poorten aangepast.

Toch krijg ik een leeg scherm als ik www.xxxx.synology.me in tik.

Wat doe ik verkeerd of wat ben ik vergeten? :'( :'(
Titel: Re: synology.me
Bericht door: Briolet op 16 oktober 2016, 15:35:55
Ik wist niet eens dat een www subdomein mogelijk was op je synology account. Maar die wordt idd ook aangemaakt zie ik nu. (Of eigenlijk het wildcard domein *.xxxx.synology.me)

Altijd eerst met 'nslookup' testen of de naam resolved naar jouw IP. Zo ja, mag je er van uitgaan dat het ddns deel wel werkt en het probleem elders zit. (wat ik verwacht)
Titel: Re: synology.me
Bericht door: Birdy op 16 oktober 2016, 21:17:08
Toch even een snelle test gedaan:

DDNS gemaakt op m'n DS111 TEST.
Poort 5000 forwarded.
WiFi uit op m'n telefoon.
In de browser: <Hostnaam>.synology.me:5000
En ik krijg verbinding, moet dus inloggen.