Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: twillll op 14 oktober 2016, 11:55:50
-
Dag,
Ik heb mijn synology geconfigureerd op een eigen domein, samen met de ddns updater app die er voor zorgt dat mijn extern IP gekoppeld blijft moest de ISP het IP veranderen.
We willen gewoon kunnen inloggen op DSM door naar deze host te surfen: http://mynas.mijndomein.nl:5000
Alles werkt als we rechtstreeks naar het extern IP surfen met de 5000 poort erachter. http://184.54.###.##:5000
Als we naar http://mynas.mijndomein.nl:5000 surfen, krijgen we de 404 error page van synology, dus ik geraak tot aan de NAS maar iets ontbreekt of blokkeert de connectie naar DSM.
Alle 5000,5001 poorten zijn geforward op de router, ook poort 80.
Heeft iemand al iets gelijkaardig gehad?
Alvast bedankt,
- Tom
-
Als ik dat zo lees, moet het werken.
Zit er nog oude pagina info in de browser cache van eerdere testen? Probeer eens een andere browser.
-
Helaas, werkt het verwijderen van de cache of andere browser niet.
-
Ik zie, de laatste tijd, meer problemen langskomen betreffende DDNS, vooral na de laatste update van DSM6.
Bijvoorbeeld (http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/geen-ddns-server/msg203559/#msg203559)
-
DDNS werkt hier goed, want hij komt uit op de nas. De 404 pagina is er een die door de nas gegenereerd wordt volgens de melding van TS. Dus ook de forwardings kloppen hier.
Ook in jouw voorbeeld-link werkt DDNS goed. Dat heb ik zelfs geverifieerd omdat hij zijn DDNS naam in zijn screenshot heeft staan.
Dat DDNS goed werkt kun je simpel verifiëren door in de windows-commandline "snlookup jouw-ddns-naam" in te vullen. Hij moet dan met jouw IP terugkomen.
Edit: Typo, zie hieronder :oops:
-
"snlookup jouw-ddns-naam"
nslookup jouw-ddns-naam
;)
-
Ik vermoed dat het inderdaad de nieuwe DSM versie kan zijn, ik kan via cloudstation drive wel probleemloos connectie maken met het ddns adres.
Hopelijk komen ze snel met een oplossing.
- Tom
-
Als je denkt dat Synology met een oplossing moet komen, leg dan (ook) een Ticket in.
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.