Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: jan24 op 18 februari 2013, 16:08:03
-
Ik heb de Synology DS413.
Spontaan heb ik extern er geen toegang meer tot.
Intern lukt het nog wel.
Wanneer ik naar "Configuratiescherm - DDNS" toe ga krijg ik de volgende melding:
Extern adres: <Kan geen extern adres detecteren>
Het heeft wel eerder gewerkt.
Veel dingen heb ik al gecontroleerd zoals:
- Vast IP adres ingevuld bij de NAS.
- Port forwarding naar het juiste IP adres.
- Checken naar updates (geeft foutmelding: Kan geen verbinding tot stand brengen met de server.)
- Alle computers op het netwerk hebben WEL internet (ook via WiFi).
- NAS als de Router herstart (heeft geen invloed gehad).
Dus ik kan van buitenaf niet naar de NAS toe maar de NAS kan ook niet naar buiten communiceren.
Iemand enig idee wat het probleem is?
Alvast bedankt!
Extra informatie:
Ik heb de volgende port forwarding gebruikt:
TCP - 1723
UDP - 1194
TCP & UDP - 5005-5006
-
Ik snap dat er al veel topic's van dit soort problemen zijn.
Alleen heb al bij veel gekeken, waarbij geen van alle tot nu toe nog mijn probleem heeft opgelost.
Nu zit ik al bijna een week te wachten op een reactie en een week zonder NAS.
Dit vindt ik erg vervelend, heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Alvast bedankt !
-
Misschien iets met de firewall gedaan?
-
...of misschien iets met je router gedaan?
-
Heb je een standaard gateway ingevuld bij Netwerk configuratie?
-
Bedankt voor jullie reacties.
Misschien iets met de firewall gedaan?
Bij de firewall staat op de NAS niks beblokkeerd.
...of misschien iets met je router gedaan?
In die tijd heb ik niks met de router gedaan. Al koppel ik jou suggestie met die van Robert en heb daarom de firewall tijdelijk uitgezet op mijn router en vervolgens de NAS herstart, om te kijken of dat het probleem kon zijn. Helaas wou het niet baten.
Heb je een standaard gateway ingevuld bij Netwerk configuratie?
Ja, ik heb de standaard gateway ingesteld in de NAS naar de juiste IP adres (mijn router).
-
Nu zit ik weer 21 dagen te wachten voor reactie..
Dit schiet dus niet echt op..
Is er ook een support over de telefoon of via een chat?
-
Misschien eens de reset knop indrukken.
Veel zaken worden dan weer standaard ingesteld, wie weet helpt dat nog?
Misschien dachten "we" dat het probleem al was opgelost?
Een forum is allemaal vrijwillig, je kan geen oplossingen "eisen" :wink:
-
Ik heb exact hetzelfde probleem sinds kort.... heb geen enkel idee hoe dit komt, heb alles al geprobeerd dat in mij op kwam.
Bij systeeminformatie vind ik het volgende
DNS : 192.168.0.1
Standaardgateway: 192.168.0.1
Voor één of andere reden wordt zijn standaardgateway gebruikt voor z'n DNS, waar normaal het IP moet staan dat hij van de provider krijgt? (mijn geval telenet)
Ik kan hem niet extern benaderen, ik kan van op mijn NAS geen software bijwerken, niet naar package center of DDNS activeren.. Hij raakt met andere woorden gewoon niet buiten...
Iemand enig idee?
ps: ook DS413
-
En als je daar zelf een andere DNS server invult?
Ik gebruik die van OpenDNS.
-
Misschien eens de reset knop indrukken.
Veel zaken worden dan weer standaard ingesteld, wie weet helpt dat nog?
Misschien dachten "we" dat het probleem al was opgelost?
Een forum is allemaal vrijwillig, je kan geen oplossingen "eisen" :wink:
Dit begrijp ik en ik probeerde het zeker niet te "eisen".
Het was meer frustraties die het sprak omdat ik het al heel lang met dit probleem zit, dus excusses hiervoor.
Nadat ik het bericht van FlyingNoose heb gelezen ging ik dus wat dieper bij de netwerk instellingen bekijken.
Ik had de "Manually configure DNS server" uitstaan en daar stond mijn externe IP adres ingevuld.
Deze heb ik aangezet en heb het IP adres van mijn router daar ingevuld.
En dit heeft per direct het probleem verholpen, dus hierbij is mijn probleem eindelijk opgelost. :)
-
Excuses zijn niet nodig :D
Ik begrijp de frustratie.
Fijn dat het is opgelost.