Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: PHuitDH op 13 december 2014, 19:48:47
-
Ik heb mijn Nas al een aantal jaar zonder hier problemen mee te hebben gehad.
Nu heb ik de switch van provider gemaakt en sindsdien kan ik de nas niet meer van buitenaf benaderen.
Ik heb van de nieuwe provider een Genexis Live! Titanium-22 modem ontvangen.
Ik kan deze modem op geen enkele manier benaderen om de poorten in te stellen.
Kan iemand me hier verder mee helpen?
-
Probeer eens in te loggen op adres 192.168.1.154 met gebruiker admin en password ook admin
-
Hoi Ben,
Bedankt voor je snelle reactie.
Tot mijn spijt kan ik met dit adres er ook niet bijkomen.
Ik heb de volgende tot op heden geprobeerd:
- http://router (http://router) - dit staat achter op de router vermeld
- 192.168.1.254 - ergens in een handleiding van Genexis gevonden
- 192.168.1.154
-
Als je kijkt bij de netwerkinstellingen van je PC of NAS (indien op dhcp) dan zie je daar doorgaans het IP adres van je router staan onder het kopje "Gateway".
-
Bij routerwissel verander je vaak ook van netwerk range. Als je nas een statisch IP had, moet je de nieuwe router dezelfde range en gateway geven als de oude router.
Alternatief is de nas resetten zodat hij weer op dhcp gaat.
(O.a. om deze reden prefereer ik het om de nas altijd op dhcp te laten staan, zodat hij zich aan de router aanpast.)
-
@Briolet
Hij kan z'n router niet configureren.
Met z'n Nas zijn er geen problemen.
-
ik had blijkbaar maar de helft gelezen toen ik antwoorde. Geen internet verbinding en een nieuwe router was voor mij blijkbaar genoeg om een conclusie te trekken omdat dat in 99% van de gevallen het probleem is. :oops:
Ik verwacht ook niet dat op dit forum vragen komen hoe je de router moet instellen, maar dat er een probleem met de nas is.
-
Ik heb van de nieuwe provider een Genexis Live! Titanium-22 modem ontvangen.
Ik kan deze modem op geen enkele manier benaderen om de poorten in te stellen.
Datasheet < HIER > (http://www.genexis.eu/medialib-download/730/datasheet-live-titanium.pdf)
Gebruiksaanwijzing < HIER > (http://www.genexis.eu/medialib-download/748/live-titanium-2x-quick-installation-guide.pdf)
Launch the web browser on your computer and enter the router’s name ‘http://router’ or default address ‘http://192.168.1.254’. This address is also printed on the label on the back of your Hybrid Live!.
-
Ik heb de volgende tot op heden geprobeerd:
- http://router (http://router) - dit staat achter op de router vermeld
- 192.168.1.254 - ergens in een handleiding van Genexis gevonden
- 192.168.1.154
Deze adressen had ik al geprobeerd en hebben niet het gewenste resultaat gehad.
-
Als de inlogpagina niet aanwezig is, op het adres dat in de handleiding staat, kan hij defect zijn, of iemand anders heeft al met de instellingen lopen knoeien. (router hebben ze van een andere klant retour gekregen)
Ik zou eerst een fabrieksreset doen. En als de inlogpagina er dan nog niet is, klantenservice van je ISP om een nieuwe router vragen.
-
Gewoon het advies van Bjorn opvolgen om achter het adres van je router te komen.
Als het goed is kun je daar inloggen met admin/admin
Als dat niet lukt je provider bellen en toegang vragen.
Een modem/router/wifi moet je kunnen instellen anders zou ik onmiddelijk van provider wisselen wegens wanpresatatie.
-
Maar een paar vragen hoor (alles doen op je PC CMD):
1 - Wat zie je als je ping 192.168.1.254
doet ?
Voorbeeld wat je zou moeten zien:
[attachimg=1]
2 - Wat zie je als je tracert 192.168.1.254
doet ?
Voorbeeld wat je zou moeten zien:
[attachimg=2]
3 - Wat zie je als je ipconfig doet ?
Voorbeeld wat je zou moeten zien:
[attachimg=3]
Voor de duidelijkheid: IP-adres van mijn router is dus 192.168.1.1 in gegeven voorbeelden.
-
Nog een ander iets:
Ga eens naar http://whatismyipaddress.com/ (http://whatismyipaddress.com/) daar zie je het Externe IP adres van je router:
Voorbeeld:
[attachimg=1]
Kun je met DAT adres wel je router bereiken en inloggen ?
-
Hoi Birdy,
Ik kan je vragen helaas niet beantwoorden sinds deze command niet werken op m'n Mac.
Ik kan ook niet met mijn externe IP mijn router benaderen
-
Probeer deze app eens.
Die scanned een hele iprange voor je.
http://angryip.org/download/#mac
-
Ah....een MAC, ik heb geen MAC, maar een MAC heeft een Terminal en daar kun je soortgelijke commands doen.
Volgens mij is dat dan ? [attachimg=1]
tracert = traceroute op MAC
-
Ik kan ook niet met mijn externe IP mijn router benaderen
Nou...DAT is wel heel vreemd :S tenzij dat de router poort 80 blokkeert of zo.
Als ik met het externe IP-adres (provider) in de browser de router benader dan krijg ik de login pagina van de router.
[attachimg=1]
-
Ik kan je vragen helaas niet beantwoorden sinds deze command niet werken op m'n Mac.
Open het programma "Terminal" in hulpprogrammas
Ping heeft dezelfde syntax als op windows,
Tracert --> traceroute
ipconfig werkt geheel anders op de mac
je kunt "netstat -r" intypen. Dan krijg je veel output, maar de eerste geliste gateway zal je router adres zijn"
Briolet$ netstat -r
Routing tables
Internet:
Destination Gateway Flags Refs Use Netif Expire
default 10.0.1.1 UGSc 14 22 en1 <----- IP op deze regel onder Gateway
10.0.1/24 link#6 UCS 2 0 en1
10.0.1.1/32 link#6 UCS 1 0 en1
10.0.1.1 f8:1e:df:f7:fc:a6 UHLWIir 18 50 en1 620
10.0.1.30 0:11:32:e:82:7a UHLWI 0 535 en1 1192
10.0.1.60/32 link#6 UCS 0 0 en1
10.0.1.255 ff:ff:ff:ff:ff:ff UHLWbI 0 29 en1
127 localhost UCS 0 0 lo0
-
Je moet eerst beginnen met eenduidig het IP-adres van die Genexis te bepalen.
Ga naar Systeemvoorkeuren --> Netwerk -->Ethernet Dan zie je daar je router adres. Dit is het adres wat je in je browser moet ingeven om in de setup van de Genexis te komen. Vandaar kun je van alles wijzigen.
-
Iedereen hartelijk dank voor de hulp.
Het blijkt dat de Genexis door de provider speciale software heeft en niet benaderbaar is.
En een vinkje aanzetten in de sitecom heeft het probleem uiteindelijk verholpen.
-
En een vinkje aanzetten in de sitcom heeft het probleem uiteindelijk verholpen.
Welk vinkje ? Misschien een handige tip voor andere Leden.
-
Bij de Sitecom moet je niet alleen de poorten ect open zetten maar staat op de zelfde pagina ook nog de vraag poort forwards aanzetten?
Dit vinkje staat automatisch niet aan en deze had ik over het hoofd gezien.
-
Ah.....duidelijk nu, bedankt!