Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: dewilde op 30 december 2016, 11:39:33
-
Ik heb mijn NAS jaren lang extern kunnen benaderen via de synology DDNS service.
Nu opeens ondervind ik hiermee moeilijkheden:
als ik nu buiten mijn eigen netwerk xxx.synology.me:5000 probeer te benaderen gaat het SOMS wel en SOMS krijg ik de 404 fout "kan de pagina niet vinden".
Het probleem doet zich voor ongeveer elke 30 minuten en om de 15 minuten verdwijnt het ook weer en kan ik opeens de NAS weer normaal bereiken.
wanneer het probleem zich vordoet staat in MYDS account mijn NAS "op groen" dus Ok
de assistant geeft ook status "gereed" aan
en ik kan mijn NAS blijven benaderen via het LAN ip adres
mijn internet werkt prima
alles heeft de laatste firmware
poorten staan juist geforward
alles is juist en stevig aangesloten
ik begrijp niet goed waar het probleem kan liggen als alles het de ene moment doet en 30 minuten later weer niet en 15 minuten later weer wel...
heeft er iemand input?
alvast bedankt!
-
Ik denk niet dat dit aan DDNS ligt. De pagina die de 404 melding "kan de pagina niet vinden" toont, wordt normaliter door de webserver op de nas zelf gegenereerd. Dus heb je op dat moment wel een verbinding met de nas.
Welke poort gebruik je? (80/443 of 5000/5001)
-
Ik gebruik poort 5000 zoals het altijd heeft gewerkt
-
Even alles uitzetten, paar minuten wachten
Dan vanf router stap voor stap aan zetten, iig router paar minuten geven om weer opgestart te zijn
Dan switches, dan waps, dan overige devices
-
MOD: Niet onnodig citeren.
dit heb ook al gedaan, resultaat ongewijzigd
-
Is er in je router een dns functionaliteit? Dan moet je je syn url daarin opnemen. Heeft bij mij ook veel gedoe opgelost ooit
-
ik heb een NETGEAR WNDR4500 tussen mijn telenet modem/router en de NAS
in de netgear router vind ik:
Adres domeinnaamserver (DNS)
Automatisch opvragen bij Internet Provider
Deze DNS-servers gebruiken
Primaire DNS
.
.
.
Secundaire DNS
-
Veel routers hebben zelf een soort van dnsje ingebouwd. Daar kun je een url (bijv kevin.synology.me) ingeven een dan een (evt intern) ip adres. Weet alleen zo gauw niet waar dat evt in jouw netgear zit. Even rondwandelen langs alle mgt pages in je router?
-
Ik lees net dat netgear dat niet heeft: https://blog.koospol.nl/netgear-wndr4500-a-customer-support-experience-en.html
Dan is er ook nog de modem/router vj provider. Kijk daar eens in? Dan moet je url laten wijzen naar wan side ip vj netgear, niet naar ip adres vj nas!
-
zou niet mogelijk zijn in de modem/router van de provider...
kan dit het probleem zijn als dit altijd heft gewerkt?
op het engelstalig forum lees ik dat het eventueel te maken zou kunnen hebben dat de nas na een update last heeft met externe HD's aangesloten via USB
ik lees ook dat iemand zijn NAS alleen nog kan bereiken via het intern ip adres na DSM update naar 6.0. Zijn oplossing was een gebroken DNS package te vervangen?
"I too upgraded my DS1815+ today from v5.2 to v6. I had the panic and worry (and sweat!) brought on by the fact that I could connect to the local IP of the NAS after the upgrade but nothing else would connect. That was until i remembered my NAS DNS settings point to the DNS package installed on the NAS itself. But after upgrading to DSM v6 the DNS package was broken and needed updating. Catch 22!
So, I just changed my DNS settings temporarily to Google's 8.8.8.8 address, upgraded the packages to v6 compatible versions and set my DNS back to what I want it to be. All fixed.
I hope this helps others. It's a silly thing but might be overlooked when you're panicking!!!!"
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=256&t=100589&start=45