Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: wvy op 19 mei 2015, 13:33:42

Titel: QuickConnect wel, dan niet, dan wel weer
Bericht door: wvy op 19 mei 2015, 13:33:42
Hoi,

Mijn QuickConnect werkt de ene keer wel, de andere keer niet .. na een tijdje dan wel weer ... en zo gaat het verder. Dit terwijl er nergens iets aan de configuratie veranderd is.

De ene dag kan ik de NAS benederen vanop mijn desktop op het werk, vanuit mijn iPhone / iPad en de volgende dag niet meer .. gezien ik met QuickConnect werk is het niet nodig een ip-adres in te geven.

Iemand enig idee hoe dit zou komen?

bedankt
Titel: Re: QuickConnect wel, dan niet, dan wel weer
Bericht door: wvy op 19 mei 2015, 14:36:31
Eventjes nagezien en blijkbaar was mijn IP-adres veranderd. Na het aanpassen van de poorten in mijn Telenet modem werkte alles weer perfect.

Is het normaal dat, wanneer mijn NAS een ander IP adres krijgt toegewezen, het niet meer toegankelijk is en hoe kan ik dit euvel voorkomen / oplossen? De NAS is rechtstreeks op de Telenet modem/router aangesloten.

bedankt
Titel: Re: QuickConnect wel, dan niet, dan wel weer
Bericht door: Robert Koopman op 19 mei 2015, 17:44:52
Ik gebruik Quick Connect niet maar zit daar geen DDNS service bij?
Of gebruik je QC juist in combinatie met de DDNS service van Synology?
Dat laatste lijkt mij wel logisch.
Titel: Re: QuickConnect wel, dan niet, dan wel weer
Bericht door: Birdy op 19 mei 2015, 20:15:14
QC gebruikt geen DDNS.
En als je QC gebruikt, heb je (in principe) geen port forwarding nodig.
Hier een handige uitleg. (https://blog.synology.com/?p=2283)
Titel: Re: QuickConnect wel, dan niet, dan wel weer
Bericht door: koolenboer op 21 mei 2015, 10:08:08
Ik ervaar hetzelfde probleem met een onstabiele en slecht bereikbare "quickconnect" verbinding.

Ik kan net dit tegen.

Due to recent maintenance and DSM updates, some users may encounter problems when accessing their Synology NAS with their QuickConnect ID. Please try the following methods to troubleshoot this issue:

Go to DSM > Support Center > Support Services to temporarily enable or re-enable remote access. Once this issue is solved and the QuickConnect service is working properly again, you can disable remote access and set it back to its previous state.
Go to DSM > Control panel > QuickConnect to disable and then re-enable QuickConnect.
If this issue still cannot be solved, please refer to this article for other workarounds, or contact Synology support team.

Bron:
https://www.synology.com/en-us/support/SynologyService

Zelf nog niet geprobeerd overigens.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Titel: Re: QuickConnect wel, dan niet, dan wel weer
Bericht door: Babylonia op 21 mei 2015, 10:36:01
Maak beter gebruik van de DDNS domein-naam service van Synology inplaats van Quick Connect. Dat werkt doorgaans betrouwbaarder.
Instellingen die je daarvoor moet maken.
- Je NAS een vast IP-adres geven in de modem/router op basis van het MAC-adres
   (Soms biedt de router daarvoor geen functionaliteit. Men kan een vast IP-adres dan ook in de NAS zelf instellen).
- Handmatige Port forwarding in de modem/router van alle gebruikte services naar het vaste IP-adres van de NAS

Zie < DEZE REACTIE > (http://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/how-to-instellen-nieuwe-synology-nas-server/msg126895/#msg126895) voor aanvullende info en tips.