Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Peacock82 op 26 augustus 2015, 20:47:01
-
_____OPGELOST____
Hallo,
Ik denk een netwerk probleem te hebben. Mijn NAS hangt achter een experia box van KPN. Mijn NAS zou via de DHCP server van de experiabox een ip moeten krijgen, via de static IP instellingen op de router heb ik een vast IP voor het MAC adres van de NAS geselecteerd. Toch geeft mijn experiabox geen IP adres aan de NAS. Ik moet hiervoor een vast IP adres in de NAS instellen. Dan kan ik wel verbinding krijgen, maar de quickconnect krijg ik dan niet aan de gang. Die geeft de melding "netwerkfout opgetreden. Controleer uw DNS en netwerkinstellingen". In het verleden wanneer het wel een keer gelukt is de experiabox een ip te laten verstrekken aan mijn NAS via "automatisch ophalen" werkte quickconnect overigens wel.
Ik heb de UPnP al uitgezet op de experiabox, scheen wel eens voor instabiliteit te kunnen zorgen. Mijn overige apparaten krijgen overigens netjes een IP van de DHCP server van de experiabox.
Hardware:
DS213air
Experiabox met: Arcadyan ARV7519
Firmware Version:01.01.123
De NAS zit bedraad aan de Experiabox.
Ik heb het vermoeden dat de NAS simpelweg zich niet meld bij de DHCP server. Zou dit mogelijk zijn? Iemand anders dit wel eens tegengekomen?
Alle ideeen zijn welkom.
____OPGELOST_____
Klein foutje in het MAC adres bij MAC Filter in de router was de oorzaak... :oops: