Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Marcel73 op 11 november 2015, 22:23:08

Titel: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Marcel73 op 11 november 2015, 22:23:08
Hoi,

ik heb sinds een aantal dagen een DS415Play. Nu heb ik in het begin bij de installatie een QuickConnect-ID aangemaakt, dat ging allemaal vanzelf. Nu ging het bij het plaatsen van een andere HDD mis en moest ik helemaal met de fabrieksinstellingen opnieuw beginnen. Geen probleem , maar als ik nu ( via het configuratiescherm) ,QuickConnect in wil schakelen, kan ik geen iD invullen, maar moet ik kiezen voor " Meld aan bij of registreer een Synology account" . Echter als ik me dus aan meld krijg ik een pop-up met de melding " machtiging is vereist"

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? Ik krijg het niet voor elkaar en kan het ook niet vinden via de zoek-functie hier.


Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Babylonia op 12 november 2015, 11:55:16
Heb je nu met het opnieuw installeren misschien een ander gebruikers account aangemaakt dan waar je eerst de QuickConnect mee hebt aangemaakt?

Je kunt ook apart naar je DS Account (https://account.synology.com/en-us) by Synology gaan, bij je accountgegevens het oude QuickConnect ID verwijderen, en pas dan vanuit DSM proberen een nieuw QuicConnect ID aan te maken.
Deze laatste optie lijkt me de meest aangewezen methode om problemen op te heffen.
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Marcel73 op 12 november 2015, 15:06:58
Bedankt voor je reactie, maar in mijn DS Account staat geen QuickConnect-ID , dus kan hem ook niet verwijderen...
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Babylonia op 12 november 2015, 15:16:39
Eerder schreef je:  Nu heb ik in het begin bij de installatie een QuickConnect-ID aangemaakt
Hoe heb je eerder voordat je opnieuw begon dan een QuickConnect-ID aangemaakt?  Dat verdwijnt niet automatisch uit het account.

Gebruik je wel hetzelfde DS Account?
Kun je de gegevens van je NAS terugvinden in je DS Account (type / serienummer e.d.)?
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Marcel73 op 12 november 2015, 15:48:14
Hoi,

ik gebruik hetzelfde DS account en kan het typenummer en serienummer wel zien ( maar dat heb ik uiteraard zelf in moeten vullen)

Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Babylonia op 12 november 2015, 15:58:32
Dat zelf in moeten vullen lijkt me eigenlijk niet de geëigende weg.
Zo gauw je eerder een NAS via DSM hebt geïnstalleerd en een DS account hebt aangemaakt komen die gegevens namelijk automatisch in je account. Dus met "het zelf invullen" van die gegevens vraag ik me juist af, of je het correct hebt uitgevoerd?
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Marcel73 op 12 november 2015, 21:43:18
Het is me gelukt!  :)
Ik heb gewoon een nieuw account ( met een ander mail adres) aangemaakt en daar kon ik wel een QuickConnect-ID aanmaken

Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Birdy op 12 november 2015, 22:06:26
Dan heb je toch zitten "knoeien" met of je account of met QC dan wel wat anders.
Ik ga zeker een paar keer in de maand, met m'n TEST DS, terug naar fabrieksinstelling en gebruik steeds dezelfde QC, die ik ooit heb gemaakt.
Werkt altijd zonder problemen.

Maar goed, het werk weer, al is het met een nieuw account.
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Babylonia op 12 november 2015, 22:09:46
In dat geval misschien goed om Synology support te vragen het andere account op te heffen.
Dan kunnen er onderling geen verwisselingen plaatsvinden.
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Richard70 op 25 februari 2016, 20:41:18
Marcel73 is dan van zijn probleem af door een nieuw account maar dat vind ik niet de oplossing. Ik heb een nieuwe DS gekocht en heb hetzelfde probleem eigenlijk. Ik lees er meer over.. maar ben op zoek naar een concrete oplossing waarbij ik mn bestaande account kan behouden.. Kan iemand helpen? :S
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Stephan296 op 25 februari 2016, 20:50:47
Ja hoor als jij je oude my synology account gegevens opgeeft tijdens de installatie van de nieuwe nas en daarbij kun je gewoon quickconnect gebruiken. (tenminste bij mij wel)
Hij vraagt alleen dat quickconnect bij een andere nas hoort, dan klik je op ja en dan is het geregeld.
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Richard70 op 28 februari 2016, 19:48:53
Hai Stephan, het klopt helemaal wat je schrijft. Verbazingwekkend hoe snel ik (of de NAS :D) alles aan de praat had! Het leek er ook op dat het Quickconnect account ook werkte maar na een paar dagen werkte het niet meer en moest ik het vinkje weer zetten om Quickconnect te activeren... en daar begon het. Ik kon de vink wel zetten maar desondanks verscheen de melding 'QuickConnect machtiging vereist'. Heel vreemd allemaal maar ik kom er niet uit. Wat ik ook probeer. Uiteraard werkt DS cam etc ook niet meer..
Bedankt voor je snelle reactie trouwens! Top.
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: mamboe29 op 07 maart 2016, 21:28:17
Al zoekende online kwam ik dit forum tegen. Ik heb hetzelfde probleem. Na het herinstalleren van de fabrieksinstellingen omdat ik eea opnieuw wilde inrichten, kan ik QuickConnect met geen mogelijkheid meer gebruiken. Ik blijf de machtiging fout krijgen. Heel vervelend en ik weet even niet hoe ik dit moet oplossen.
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Stephan296 op 07 maart 2016, 21:30:06
Maak je gebruik van een nieuw account of een bestaand synology account?
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: mamboe29 op 07 maart 2016, 22:01:32
Hej Stephen, ik had een account aangemaakt. Als ik een nieuw account wil maken met hetzelfde email adres krijg ik ook de melding terug: email adres al in gebruik...
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Stephan296 op 07 maart 2016, 22:07:30
Dan moet je klikken op inloggen met bestaand account (of woorden van gelijke strekking)
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: mamboe29 op 07 maart 2016, 23:14:46
;-) dat snap ik. Dat werkt dus niet...daar krijg ik die melding. Dat heb ik nl meteen gedaan omdat ik een account heb. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen...
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Stephan296 op 07 maart 2016, 23:15:34
Je bent wel met administrator rechten ingelogd?
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: mamboe29 op 07 maart 2016, 23:16:15
Ja want ik heb alleen nog maar de admin gebruiker over na herstellen van alle fabrieksinstellingen...
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Richard70 op 08 maart 2016, 14:28:59
Hallo Mamboe, Het is mij inmiddels gelukt het Quickconnect-account weer te activeren.. In mijn geval moest ik inloggen via de site van Synology (!). Daar zag ik 2 DS's 1 was m'n oude en de tweede de nieuwe. De oude stond nog aangevinkt. Deze heb ik uit gezet en de nieuwe aan. Dit werkte. Je hoeft dan geen nieuw Quickconnect-account aan te maken of andere fratsen. Dat je moet inloggen via de site heb ik nergens expliciet gelezen... Ik heb er ook nooit aan gedacht totdat ik oude notities vond van m'n oude NAS instelling ::)
Des al niet te min... bedankt voor de reacties iedereen. Ik hoop ook dat jij iets hebt aan mijn review.
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: mamboe29 op 08 maart 2016, 14:46:42
Hej Richard, ik zal dat eens onderzoeken. Misschien heb ik nu inderdaad ook twee accounts. Inloggen op Synology site heb ik nog nooit gedaan dus ik weet niet eens hoe ik daar moet inloggen maar ga ik uitzoeken! Dank voor de tip. En fijn dat het voor jou werkt. Ik ga morgen weer eens verder zoeken ;-)
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: Birdy op 08 maart 2016, 15:09:32
Is volgens mij ook niet eenvoudig om die te vinden: https://account.synology.com/nl-nl
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: mamboe29 op 08 maart 2016, 15:15:21
Hej Birdy, dankjewel! Ik ga ermee aan de slag. Zal t laten weten als t gelukt is om wel met quickconnectID te werken.
Titel: Re: QuickConnect machtiging vereist
Bericht door: mamboe29 op 08 maart 2016, 18:36:32
Hej Richard en Birdy, het is me gelukt. Inloggen via synology account (dank voor de link Birdy). Het QuickconnectID bleek aan een vorige 'systeem' gekoppeld te zijn. Bij het herstellen van de fabrieksinstellingen wordt dus niet herkend dat je daarna een 'nieuwe' NAS aanmeldt op hetzelfde connectID. Gelukkig is het nu gelukt. Dank voor de snelle reacties.