Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: oudwater op 16 mei 2021, 11:06:03
-
goedemorgen,
al een tijdje lid van dit forum maar eigenlijk nooit gebruik van gemaakt. maar nu heb ik toch jullie hulp nodig.
ik heb al een aantal jaar de ds213 NAS. deze eigenlijk alleen maar binnenhuis gebruikt via LAN verbinding zodat ik met mijn laptop of telefoon op mijn bestanden kan. deze heb ik nooit ingesteld voor externe bereikbaarheid.
nu ga/wil ik gebruik maken van quickconnect.
ik heb alles ingesteld zoals wordt voorgeschreven.
Nu kom ik via mijn telefoon ( samsung Android s20) met de wifi uitgeschakeld via quickconnect in het algemeen scherm van mijn NAS.
So far so good.
In dit scherm zie ik de diverse DS Apps staan zoals DS File en Photo enz. Als ik zo'n app aanklik kom ik in het inlog scherm maar daarna geeft die mij alsnog een netwerk fout.
Als ik met wifi aan de ds file open die in mijn apps staan in mijn telefoon dan kom ik er gewoon in.
iemand enig idee wat ik nog zou moeten doen?
ik ben overigens totaal niet onderlegd in computer/internet "taal" dus ik hoop op een jip en janneke taal uitleg :)).
mochten er verder nog vragen zijn over hoe k bepaalde instellingen heb staan dan hoor ik dat natuurlijk graag.
groeten
Mario
-
Goedemiddag,
Hierbij nog een aanvulling.
ik ben zojuist ingelogd via quickconnect op mijn werk ( desktop ) en daarbij kom ik er in zonder problemen.
dan kom ik in het algemen scherm met o.a. configuratiescherm en file manager.
dus het lijkt misschien op iets van een probleem met android op mijn telefoon?
ik hoop dat jullie een suggestie voor me hebben.
mvg
Mario
-
Nu kom ik via mijn telefoon ( samsung Android s20) met de wifi uitgeschakeld via quickconnect in het algemeen scherm van mijn NAS.
Dat doe je dan zeker via de Browser ?
In dit scherm zie ik de diverse DS Apps staan zoals DS File en Photo enz. Als ik zo'n app aanklik kom ik in het inlog scherm maar daarna geeft die mij alsnog een netwerk fout.
Wanneer krijg je die Netwerk fout ?
Als je inlogt ?
Zo ja, log je dan wel in met je QuickConnect ID ?
-
goedemorgen,
dat klopt inderdaad. via mijn internetbrowser ga ik in quickconnect. met mijn id log ik dan in.
dan kom ik in een soort van opstartscherm ( foto 2 ) waar je diverse instellingen kan zien en eventueel kan veranderen.
daaronder staan dan alle apps van synology.
zodra ik daar dan op klik dan opent die zoals in dit geval DS FILE ( foto 1) deze en dan moet ik alsnog weer inloggen en dan geeft die de standaard foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
-
log je dan wel in met je QuickConnect ID ?
-
ik heb het geprobeerd met zowel de quickconnect ID als met mijn gewone username en password
-
Het QuickConnect ID is niet hetzelfde als je gewone username en password.
-
het is gelukt.
ik had bovenin het scherm van ds file nog mijn poort staan dat nummer wat begint met 192....
ik dacht dat die hetzelfde moest blijven.
die moet je dus veranderen in je Quickconnect ID
en daaronder je username en j e password.
thanks
-
Dat is je interne ip-adres, dat gaat nooit werken van buitenaf.
Daarbij, je kunt DS Apps direct opstarten met je telefoon, i.p.v. vanuit je browser.