Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: MichelB op 26 december 2017, 23:19:58
-
Hallo,
Ik heb al een aantal maanden toegang via Quickconnect tot al m'n opgeslagen foto's via DS photo en heb dit zowel op mijn iphone als op die van m'n vrouw.
Een tijdje geleden kregen zowel m'n vrouw als ik plotseling geen toegang meer via DS photo, de app geeft de melding:
"Kan geen verbinding maken met het Diskstation. Controleer de netwerkverbinding of het IP adres van uw Diskstation."
Helaas ging het na een aantal dagen niet vanzelf over. Opnieuw opstarten van de NAS en m'n modem hebben ook niet geholpen. Bij nader onderzoek op de NAS, onder configuratiescherm/quickconnect kreeg ik de melding:
"netwerkfout opgetreden. Controleer uw DNS en netwerkinstellingen"
Ook stond "QuickConnect inschakelen" ineens uitgevinkt en ik kan hem ook niet meer aanvinken.
Ik ben (zeker) geen netwerkexpert en was allang blij dat ik via quickconnect alles draaiend had gekregen. Ik heb nu dus ook geen idee waar ik het nu moet zoeken en kon ook geen vergelijkbaar topic vinden op het forum.
Dus hopelijk heeft er iemand tijd voor m'n vraag hoe ik dit kan repareren (en ik ben ook wel nieuwsgierig wat er eigenlijk gebeurt is).
Bij voorbaat dank voor de moeite.
Michel
-
Meestal helpt een soft reset: 2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2)
-
Dag Birdy,
Hartstikke bedankt voor je snelle hulp. De reset knop aan de achterkant en opnieuw inloggen als admin had ik inderdaad nog niet geprobeerd en ik heb m'n quickconnect weer terug! :)
nog fijne feestdagen!
-
:thumbup: