Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: pa3hio op 06 oktober 2015, 19:28:33
-
In het kort mijn situatie:
Op het bedrijf van mijn broer komt zakelijk ADSL binnen. Op poort 1 van die box gaat een kabel naar kantoor, daar staat een router waarop alles is aangesloten. Binnen het LAN werkt alles, ook de NAS heeft verbinding met internet. In de router heb ik de nodige lijst met poorten geforward, in die router zie ik ook het WAN adres in de range van 46.144.139.xxx, als gateway in de NAS heb ik die van kpn opgegeven, namelijk 46.144.139.249. Wanneer ik in de browser het WAN IP in toets, namelijk 46.144.139.xxx:5000 dan werkt dit ook, ik krijg het inlogscherm van de NAS. De lijst met poorten heb ik in de Ex. box bij game settings meen ik, ook ingevoerd, en toch is hij vanaf mijn thuis niet te zien, pingen naar het WAN IP lukt wel.
Wat zou ik over het hoofd zien? Ik heb de poorten in de Ex. box geforward aan de hand van een voorbeeld wat ik op internet vond.
-
Ik zou daar ter plekke nogmaals het WAN IP adres checken, gewoon in de webbrowser naar www.watismijnip.nl
-
Heb ik gedaan, dat klopt echt :)
-
Welke poorten heb je geforward in die Experiabox ?
-
Heb je die NAS daar ook een vast IPadres gegeven?
-
De Experiabox zou uitgeschakeld kunnen staan voor Ping opdrachten.
-
Heb je de poorten wel doorgestuurd naar het IP-adres van de NAS ?
Men wil wel eens de vergissing maken dat de poorten worden doorgestuurd naar het externe IP-adres ;)
-
Dank zover voor de reactie's. De NAS heeft een vast IP adres. Poorten waar ik over praat zijn o.a. 80, 5000-5001, en zo nog een aantal, dit heb ik op diverse plaatsen al meer gedaan, dus dat verhaal ken ik. Birdy zet me aan het denken, ik weet dat wanneer je de poorten hebt ingevoerd, je deze moet toewijzen aan de NAS, of dat goed is gegaan weet ik niet, zou zomaar kunnen dat daar het probleem zit. Volgende week ben ik er pas weer, dus wordt vervolgd. ;)
Off topic: waarom vind ik nog steeds dat ADSL duur is, en de snelheid langzaam is...
-
Je zegt dat het zakelijk internet binnenkomt op een box (=adsl modem) en daarachter een router staat
Is die box niet een modem/router?
Als dat het geval zal zal in die box ook een port forwarding gemaakt moeten worden.
-
Inderdaad is die info over een "box" wat onduidelijk.
ADSL betreft een telefoonlijn, dus lijkt me gewoon een KPN-doosje / ISRA-punt met een "telefoonlijn-verdeling" (twee lijnen ?).
De Experia Box (V10 ??) is in ieder geval een modem/router wat doorgaans het eerste apparaat is als aansluiting bij ADSL.
De TS kan in ieder geval makkelijk controleren of er eventueel toch nog een andere modem/router voorzit of niet.
- In het geval er een router voorzit, zit er een RJ45 netwerkdraad in de "oranje" WAN-poort van de Experiabox.
- In het geval de Experiabox met een dunnere RJ11 telefoondraad is verbonden, is het rechtstreeks op de telefoonlijn.
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.ipbforum.nl%2Fexperiaboxforum%2Fimages%2FTG789v2.jpg&hash=dbcca83f0dec8129378e55e830c07495234592b7)
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.computerhandleiding.nl%2Fafbeeldingen%2Fnetwerk%2Fexperiabox-tg789.jpg&hash=4e62169de957892e93aab882a7fbb39326ffef3c)
-
Er komt idd. een DSL lijn op binnen, en alleen De eerste LAN uitgang is gebruikt. Ik kan er volgende week pas weer heen, maar ik denk nu dat ik wel de diverse poorten heb ingevoerd, maar dat de verwijzing naar de NAS, die ik een vast IP buiten de DHCP heb gegeven, niet, of niet goed is uitgevoerd. Ik laat weten hoe het af is gelopen 👍
-
Na een tweede poging (met de tip van Birdy in het achterhoofd) is het me gelukt. De lijst met poortnr's had ik idd. aangemaakt, maar niet toegewezen aan de NAS. Nu kan ik niet echt zeggen dat ik de toewijzing naar de NAS heb gedaan, je moet namelijk een device in je LAN selecteren uit een beschikbare lijst. Natuurlijk stond daar de NAS niet bij, dus op de gok maar toegewezen aan "unknown". Dat werkte gelukkig direct, maar ik blijf me wel afvragen of dit de manier is...
-
Het werkt nu dus zal het unknown device wel de goede zijn.
-
Natuurlijk stond daar de NAS niet bij, dus op de gok maar toegewezen aan "unknown".
Heb je de NAS zelf binnen DSM in het configuratiescherm wel een (server)-naam gegeven?
-
Zonder naam kun je volgens mij niet verder, is een vereiste.
-
Klopt, de NAS moet een naam hebben.
Dus, ik vind het vreemd dat de router dat niet "ziet".
[attachimg=1]
-
Ik heb hem idd. een naam gegeven :)