Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: oro1987 op 07 april 2016, 11:25:09
-
Beste forumleden,
Ik heb al aardig wat topics geopend in dit forum aangaande het probleem waar ik sinds kort mee kamp, maar ik ben nog geen werkende oplossing tegengekomen.
Ter info even kort de situatie uitgelegd:
Het internet komt bij mij thuis binnen via kabelboer Ziggo, welke een Technicolor modem heeft geleverd. Dit modem staat in bridge mode vanwege de aanhoudende problemen met de wifi en hierachter heb ik 1 op 1 een Apple Airport Extreme gekoppeld om mijn internet verkeer te regelen. Mijn Synology DS212 zit bekabeld vast aan de Airport Extreme. In de Airport Extreme heb ik een 2 tal regels toegevoegd voor port forwarding, namelijk een voor 8080 en een voor 5000. Dit zodat ik SABnzb (8080) en de NAS (5000) remote kan benaderen.
Voorheen werkte dit perfect, maar nu loop ik tegen enkele vervelende problemen aan waar ik niks mee kan. Het eerste probleem is dat ik bij SABnzb steeds de melding krijgt dat de server niet benaderbaar is. Accounts etc. zijn allemaal nog actief, daar ligt het niet aan. Een oorzaak hiervoor heb ik nog niet weten te achterhalen.
Het tweede probleem zit hem in het benaderen van de NAS / SABnzb vanuit buitenaf. Ook dit werkt niet meer. Hiervoor al van alles geprobeerd, waaronder een reset van de Technicolor en een complete factory reset van de Airport Extreme, maar tot op heden heb ik het nog niet werkend..
Ik heb het idee dat Ziggo e.e.a. qua poorten heeft dichtgezet, maar dat zou volgens mij theoretisch gezien niet zo mogen zijn, omdat de modem in bridge mode staat..
Iemand enig idee?
-
Heb je toch al eens gekeken in het modem van ziggo? De praktijk negeert de theorie soms wel eens, namelijk. Hinderlijk, maar waar....
-
Daar heb ik nog niet naar gekeken omdat ik daarvoor de klantenservice moet bellen.. Als de Technicolor in Bridge mode staat, kun je niet heel erg veel doen in het menu.
Maar dat zou m.i. nog niet verklaren waarom ik geen connectie meer krijg met usenet. Voor deze poort heb ik nooit iets gewijzigd (119).
-
Heeft je NAS wel internet toegang ?
Controleer: Configuratiescherm > Bijwerken en herstellen
Kijk of DSM kan checken of er updates zijn of dat er een foutmelkomt komt.
-
Grappig, ik zie inderdaad dat de NAS geen internet verbinding heeft... Nu is het alleen nog de vraag waarom..
Edit:
Net even gekeken wat er gebeurd als ik met de netwerkkabel die nu in de NAS Zit rechtstreeks in de laptop inprik. Dat werkt gewoon dus het ligt niet aan de kabel of aan de router..
Enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
-
Nou inmiddels heb ik het probleem gevonden.. De standaard gateway stond naar het interne ip-adres van de modem, waar deze naar de router moest verwijzen... Aangepast en inmiddels werkt het weer als een malle..
Dank voor de tip! :D
-
Mooi zo ;D