Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: AlainL op 02 juli 2015, 14:43:35
-
Mijn NAS is van buitenaf niet bereikbaar. Ik heb bij Routerconfiguratie de nodige poorten opengezet maar als ik de verbinding test dan geeft hij als melding Mislukt. Ik heb een Ubee modem van Ziggo. En daar heb ik de poorten geforward. Echter doe ik toch iets fout aangezien het niet werkt. Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
-
Laat eens een screen printje zie van die portforwarding in je router.
Hoe probeer je te testen?
-
Bedankt voor je reactie.
Hierbij het screenshot. Ik test het via mijn mobiele telefoon (wifi staat uit)
-
Ik zien het al, maar Ben(V) ook, denk ik ;)
-
Vertel... wat doe ik fout ;)
-
[attachimg=1]
Check extern IP met http://whatismyipaddress.com/
-
Nee toch ???
Daar zou je een IP adres kunnen zetten van waaruit je (vanaf internet) binnen komt.
Toch ?
-
Ik heb nog nooit mij externe ip adres ingevuld, lijkt mij ook sterk dat dit moet.
-
Ik heb dat extern adres ingevuld maar werkt nog niet. :'(
Fout moet ergens anders zitten.....
-
Interne ip adres is 100% zeker die van de NAS?
-
Denk dat Birdy bevangen is door de warmte....
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Interne ip adres is 100% zeker die van de NAS?
Ja dat is het IP adres dat ik zie bij Synology Assistant
-
Test even of die poort 5000 open staat op
http://ping.eu/port-chk/
-
Test even of die poort 5000 open staat op
http://ping.eu/port-chk/
Dank voor de link. Ik heb het net getest en poort blijkt gesloten te zijn. Terwijl hij toch openstaat in de router? :S
-
Dan idd nogmaals checken of IP van NAS ook daadwerkelijk adres is wat in je router staat ingevoerd.
-
Ik heb bij Routerconfiguratie de nodige poorten opengezet
Haal daar eens alles weg.
Durf er een ijsje op te verwedden dat dat de oorzaak is...!
-
Heb ik gedaan maar werkt nog steeds niet. Ook IP nagekeken en klopt wel degelijk. Nu krijg ik een ijsje van je :D
-
Welke smaak ?
(Heb alleen vanille) :lol:
Kijk nog eens even bij Network > DSM Settings.
Wat staat daar bij Default Port Number ?
-
Ik heb er het volgende staan :
(Voor mijn situatie)
-
5000 staat er. Ik zie wel dat het verwijderen van de Routerconfiguratie regels mislukt is. Bij Opslaan zegt hij: Bewerking mislukt, gelieve opnieuw aan te melden en het opnieuw te proberen. Als ik dat doe krijg ik dezelfde melding weer.
-
Ik zie wel dat het verwijderen van de Routerconfiguratie regels mislukt is. Bij Opslaan zegt hij: Bewerking mislukt, gelieve opnieuw aan te melden en het opnieuw te proberen. Als ik dat doe krijg ik dezelfde melding weer.
HHmm...... ik heb met die Routerconfiguratie totaal geen ervaring (omdat ik alles handmatig in mijn router invoer), misschien dat iemand anders daar nog een leuk truucje voor weet....!
Ik wacht nog even met je ijsje.... :lol:
-
In je router set je 5000 open maar je NAS zit op 5015 en 5016.
Edit: fout, is plaatje van iemand anders :oops:
-
In je router set je 5000 open maar je NAS zit op 5015 en 5016.
Kijk uit Robert, dit is voor MIJN situatie...en in MIJN router staat niet 5000 open, maar 5015 + 5016
Edit : Robert heeft het al gezien....
-
Het is echt te warm........ ;D
-
Als ik via Router Instellen ga, dan vinkt hij alles aan, dus dat gaat goed.
Hij vind ook de Ambit UPnP router. Klik ik op toepassen. Maakt hij de regels aan bij Router Configuratie. Klik ik op Opslaan; krijg ik een melding: Bewerking Mislukt, zorg dat uw UPnP router schrijfbaar is. :?:
-
Probleem is opgelost. Blijkbaar was alles wel goed ingesteld maar moest ik de modem aan en uit zetten. :idea:
-
Denk dat Birdy bevangen is door de warmte....
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Dat denk ik ook, want dan werkt de forward alleen vanaf het IP van de provider. ;D
-
Denk dat Birdy bevangen is door de warmte....
Pfffffffffffff, vandaag m'n dag niet en ja, WARM in het centrum van NL. :twisted: ;)
-
Probleem is opgelost. Blijkbaar was alles wel goed ingesteld maar moest ik de modem aan en uit zetten. :idea:
Het blijven natuurlijk Ziggo modems.....
Mooi dat het opgelost is !
-
Restarten ? Kijk, dat hoef ik dus nooit the doen na een port forward, gaat "on the fly" ;)
Pfffff, nog steeds warm :lol:
-
Dank voor het meedenken van iedereen!
-
Ik zie in het screenshot dat er IPv6 aanwezig is. Dit is Ziggo sinds begin april mee aan het invoeren bij de gebruiker. Nu nog heel lokaal in 3 regios. (Nog geen 1% van de klanten).
Ik had een paar week geleden ook plots IPv6 opties op mijn Ziggo router, maar vorige week waren die opties weer weg.
Op de site The state of the internet (http://www.stateoftheinternet.com/trends-visualizations-ipv6-adoption-ipv4-exhaustion-global-heat-map-network-country-growth-data.html#networks) kun je mooi per provider zien hoeveel ipv6 verkeer er is. Bij Ziggo zie je dat ze in 3 stappen een groep mensen ipv6 gegeven heeft. En blijkbaar zijn ze dit de laatste maand weer aan het afbouwen vanwege problemen:
[attachimg=1]
De meeste mensen zullen hier niets van merken, maar nas gebruikers moeten toch rekening mee houden met het plotsklaps veranderen van hun aansluiting. De ziggo ddns server zal dan ook het IPv6 adres doorgeven en dan zullen sommige programmas ook een ipv6 verbinding op willen zetten. Deze forwards moet je dan ook in de Ubee instellen.
Ik ben overigens ook benieuwd hoe dat alles in de praktijk gaat uitpakken.