Dank voor het meedenken en reageren.
Mijn netwerk bestond voorheen uit Cisco modem en daarachter een AP router van Ziggo(volgens mij een TP-link model). Dit netwerk werkte prima. Door een waterstoring is de AP router kapot gegaan. Via Ziggo een nieuwe aangevraagd maar dat apparaat leveren ze niet meer. Uitgelegd hoe mijn netwerk in elkaar zat en advies gekregen om 3 Deco M4 mesh te installeren en gelijktijdig aanbod om mijn "verouderde" Cisco modem te vervangen door Connectbox. Zonder kosten maar wel contractverlenging voor 1 jaar. Omdat een deel van mijn netwerk een gastnetwerk voor mijn B&B heeft en de gasten niet zonder WiFi kunnen, snel besloten om van aanbod gebruik te maken. Ziggo beloofde ook om de Deco's binnen 1 dag op te sturen en daardoor hadden de gasten nauwelijks hinder van de uitval. Deco's werden idd volgende dag geleverd. Hoofddeco niet als router, maar als AP ingesteld en naast het hoofddomein ook een gastnetwerk ingesteld. Installatie was een peulenschil, maar verbindingssnelheid was minder dan met de AP router.
Na 3 dagen kwam CB en die moest binnen 6 dagen geïnstalleerd worden omdat de Cisco router, op afstand, onklaar gemaakt zou worden(?). CB volgens instructie geinstalleerd en toen bleek IP camera, Diskstation en toegang via Quickconnect niet meer te werken. Ip adressen had ik voorheen Statisch ingesteld. Nu bleek dat het subnet was veranderd van 192.168.1.1 in 192.168.178.1. Om alles maar zoveel als mogelijk bij het oude te laten heb ik het subnet in CB teruggezet naar 192.168.1.1. DS was daarna weer direct in mijn netwerk bereikbaar evenals IP camera. Overigens in CB moest Wifi uitgezet worden ivm Deco meshsysteem.
Probleem wat resteerde was dat mijn QC niet meer werkte. Al mijn APP's op smartphone en tablet staan op QC ingesteld. Overigens werkte de toegang via DDNS van Synology naar DS prima. Toen geprobeerd om via configuratiescherm mijn router aan CB te koppelen en QC in te schakelen(dat was op de een of andere manier gedeactiveerd) dat lukte dus niet en kreeg ik o.a. de foutmeldingen die ik hiervoor heb aangegeven.
Via Synology account een probleemmelding aangemaakt en o.b.v. hun reactie de diverse tips uitgevoerd. Daarbij bleek dat port 80 gesloten stond. Deze had ik overigens ook opgenomen in mijn poortforward instelling in de CB. Contact met Ziggo opgenomen en kreeg te horen dat alle instellingen in de CB goed waren en IP4 actief was en dat mijn technische probleem in het Ziggo forum thuis hoorde. Daar heb ik diverse problemen en oplossingen gelezen maar niet iest gevonden wat mij kon helpen.
In afwachting van verder tips en hulp via dit forum gisterenmiddag maar verder gaan stoeien(ik ben geen deskundige maar meer van - -de klepel en de klok-). Wars van alle waarschuwingen toch maar mijn CB instellingen gewijzigd:
1.eerst netwerkcontrole opgestart. Kwam met waarschuwing dat een van mijn netwerkaansluitingen niet de beste duplex snelheid had. Voor het overige alles prima.
2.Statuscontrole CB gaf en geeft "Internet (Verbonden (partial bonding DS) )"
3.Bij beveiliging had ik apparaten met een vast IP in de MAC lijst opgenomen en dit filter geactiveerd. Dat heb ik uitgezet. En staat nog steeds uit.
4.Firewall heb ik op CB uitgezet en staat nog uit.
5.Poortforwarding naar DS actief gelaten.
6.DHCP server op 192.168.1.1 laten staan.
7.UpnP tegen alle waarschuwen op actief gezet.
8.DDNS op uitgeschakeld late staan.
9.Vervolgens via synology account ingelogd op DS.
10. Toen bleek mijn router weer ingesteld te kunnen worden.
11. Alle oude poortforwarding instellingen werden meegenomen en uit test bleek dat ze goed werkten.
12 Vervolgens QC aangevinkt en dat bleek ook weer te kunnen.
13 Na opslag bleek alles weer als een zonnetje te werken.
14 inmiddels UpnP in CB weer uitgezet ontbrekende nummers aangevuld.
15 Poort 80 controle uitgevoerd en die staat(logisch) nu wel open.
Ik stond ten einde raad op het punt om de CB te vervangen door een moderne Fritz box router en alles maar weer van het begin op te bouwen. Nu het er naar uitziet dat alles weer werkt stel ik dat maar even uit.
Wat nu precies de oorzaak is geweest blijft voor mij een raadsel maar wellicht dat iemand dat op basis van mijn uitgebreide verslag een verklaring heeft.
Wellicht dat dit anderen kan helpen als ze dezelfde problemen (gaan)ervaren.
Dank aan dit forum, ik heb er wel weer het nodige van opgestoken.
Oh ja, als iemand nog kan aangeven of de melding in de
CB: Internet (Verbonden (partial bonding DS) ) nog verdere aandacht vraagt dan houd ik me aanbevolen.