Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: ebasic op 07 september 2013, 17:00:22
-
Hallo (opnieuw),
Nadat ik alles eindelijk aan de praat had gekregen en ik eindelijk mijnnaam.synology.me kon gebruiken om toegang te krijgen tot mijn NAS werkt dit na een herstart van de Telenet-modem niet meer. Ik weet dat ik een nieuw IP-adres gekregen heb hierdoor en ik heb een mail gekregen van mijn NAS om te melden dat hij dit adres niet kon registreren. Hierop ben ik dus gaan inloggen op de DDNS-site van synology om dit te controleren en daar stond het nieuwe IP-adres reeds in en ook een groen bolletje. Nadien ook via de NAS ingelogd en bij de DDNS-settings gaan kijken en daar stond ook het nieuwe IP en 'Normaal' voor de status. Voor de zekerheid heb ik de verbinding opnieuw laten testen via de DDNS-settings en alles lijkt goed te zijn.
Echter als ik probeer om mijnnaam.synology.me te bereiken, dan lukt dit niet.
Update:
Oh ja, ik heb ook andere DDNS (NoIP.com & FreeDNS) gebruikt en deze werken ook niet...
Heeft hier iemand een oplossing voor? Alvast hartelijk bedankt!
-
Heeft je NAS ook een vast intern ip adres?
Als dit niet zo is kan hij bij een herstart van de router een nieuw (ander) ip adres krijgen.
Dan werken de in de router ingestelde forwards niet meer, die verwijzen naar er vorige ip adres.
-
Log eens in op mijntelenet.be en kijk bij portforwarding of de NAS nog steeds hetzelfde heeft of het ip dat je nu van Telenet hebt gekregen. Anders ip bij portforwarding aanpassen. 😄👍
Greets
-
Het probleem lag idd bij de portforwarding in de Telenet-modem. Ik had er niet bij stilgestaan dat deze ook een nieuw IP-adres kreeg. :o
In elk geval bedankt!