Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Paterman op 16 juli 2012, 19:00:14

Titel: Melding aanmaak nieuwe gebruikers via mail lukt niet
Bericht door: Paterman op 16 juli 2012, 19:00:14
Ik heb mijn DS geregistreerd bij Synolgy:

xxxxmyDS.me werkt nu als ik dit in mijn browser intype extern.
Nu heb ik bij de wizard van meldingen het zo ingesteld dat nieuw aangemaakte gebruikers een mail ontvangen als ik die aanmaak. Helaas tervergeefs. Ook als ik z'on testmail verzend.

Nu krijg ik op de mail het volgende bericht:

Citaat
This is the mail system at host myDS.me.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                  The mail system

<xxxxxx@gmail.com>: connect to
   alt3.gmail-smtp-in.l.google.com[173.194.71.26]:25: Connection timed out
Reporting-MTA: dns; myDS.me
X-Postfix-Queue-ID: BF9461488
X-Postfix-Sender: rfc822; xxxxxxx@gmail.com (http://mailto:xxxxxxx@gmail.com)
Original-Recipient: rfc822;xxxxxxxx@gmail.com
Action: failed
Status: 4.4.1
Diagnostic-Code: X-Postfix; connect to
   alt3.gmail-smtp-in.l.google.com[173.194.71.26]:25: Connection timed out

Heeft dit hier iets mee te maken? Ik heb trouwens mijn DS in het menu Power een schema ingesteld dat mijn NAS om 23.00 uur uitgaat en om 8.00 uur weer aangaat. Hier krijg ik keurig netjes een mailtje van. Wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor enige reactie.

Met vriendelijke groet,

Patrick Bakker
Titel: Re: Melding aanmaak nieuwe gebruikers via mail lukt niet!!!
Bericht door: wopper op 16 juli 2012, 22:39:17
Patrick elk topic dat je opent heeft minimaal !! maar soms ook !!! uitroeptekens, komt nogal schreeuwerig over als je naar internet etiquette kijkt.

Misschien niet meer doen, ik skip dat soort post altijd sneller dan normale en je wilt juist dat ze gelezen worden.

PS: ik zou je eigen email adressen even maskeren in je bovenstaande bericht, als een spam bot hem scant ben je de klos met spam.
Titel: Re: Melding aanmaak nieuwe gebruikers via mail lukt niet!!!
Bericht door: wopper op 16 juli 2012, 22:41:53
Vreemd, als ik het samen vat werkt het verzenden van een test email niet via de test knop bij de email instellingen ( je hebt een server etc opgegeven?)

En je krijgt wel mail dat je synology uit gaat, ik denk dat de laatste mail komt van de synology ddns service die polt jouw NAS namelijk, dus die mail komt niet vanaf jou nas maar vanaf synology die jouw nas niet meer "ziet" over internet.

Kan je eens zeggen welke mail instellingen je hebt ingegeven?
Titel: Re: Melding aanmaak nieuwe gebruikers via mail lukt niet!!!
Bericht door: Paterman op 16 juli 2012, 23:32:41
Beste Wopper,

Ik heb me geregistreerd via: myDS.me. Deze url werkt of bedoel je dit niet met:

Citaat
( je hebt een server etc opgegeven?)

Als bijlage mijn instellingen van e-mail meldingen.

Ik heb de uitroeptekens verwijdert. Zal er de volgende keer aan denken.

Alvast weer bedankt.

Patrick
Titel: Re: Melding aanmaak nieuwe gebruikers via mail lukt niet
Bericht door: wopper op 18 juli 2012, 00:02:50
Dat ip adres wat je daar hebt in gevuld, dat lijkt jouw eigen thuis IP te zijn klopt dat?

Daar moet je bijvoorbeeld de smtp server van gmail neerzetten of de smtp server van jouw internet provider, maar niet het thuis ip adres.

Probeer eens smtp.online.nl in te vullen?
Titel: Re: Melding aanmaak nieuwe gebruikers via mail lukt niet
Bericht door: Paterman op 19 juli 2012, 20:13:22
Beste Wopper,

Het werk dankzij jou. Ik heb ff een account aangemaakt voor mezelf. En mij de rechten geven om te lezen/schrijven voor photostation. De rest heb ik niet aangevinkt.

Dit is dan de melding die ik via de mail ontvang:

Citaat
Geachte gebruiker,

Welkom bij DS_van_Patrick!
U kunt via uw browser naar http://192.168.1.xx:5000/ (http://192.168.1.xx:5000/), http://85.151.68.xxx:5000/ (http://85.151.68.xxx:5000/) gaan om uw persoonlijk profiel te wijzigen.
(Als u geen verbinding tot stand kunt brengen met de server kunt u contact opnemen met de systeembeheerder.)

Uw gebruikersnaam: Patrick Bakker
Uw wachtwoord: xxxxxxxx

Met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation

Als ik dan vervolgens de 2 ip adressen probeer, dan kom k automatisch in DSM 4.0 zelf. Maar ik wil graag dat mijn gebruiker alleen in photostation kan komen. Gebruikers hebben daar niets te zoeken. Ik alleen als systeembeheerder. Ik heb immers alles uitgezet en alleen rechten voor photostation gegeven.

Wat doe ik verkeerd? Ik ben wel blij dat het werkt. Nu nog dat laatste dingetje.
Klein vraagje nog. Ik heb een gebruiker aangemaakt toen het nog niet werkte. Nu werkt het wel. Krijgt z'on gebruiker dan achteraf die mail nog? Het klopt trouwens dat dit het externe ip adres is van mijn provider.

Met vriendelijke groet,

Paterman