Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: kingfoppe op 22 juni 2015, 22:17:14
-
Tsja, het is weer zover.
Mijn NAS zit bekabeld aangesloten op de Ziggo modem (Cisco EPC3925, 192.168.178.1) en heeft een ip adres gekregen 192.168.178.26
Ik kan hem prima benaderen van buiten af, maar na het aansluiten van een nieuwe draadloze router (Netgear WNR3500v2), niet meer via wifi.
De draadloze router zit op 192.168.1.1 en dus niet in dezelfde ip range.
De helpdesk van de Ziggo raadde mij aan om de NAS op de nieuwe draadloze router aan te sluiten, maar dat wil ik eigenlijk niet. Hij staat nu keurig in de meterkast (buiten het zicht)
Heeft iemand tips om er voor te zorgen dat de NAS blijft waar hij nu is en toch zichtbaar te worden in mijn wifi netwerk
-
Wat wil je nu.
Je schakelt een router achter een router en je verwacht dat het zomaar blijft werken met twee subnets.
Rtfm!!!!!
-
Koop een accesspoint i.p.v. een 2e router.
Of koop een router die een accesspoint mode heeft. 2 routers in één netwerk is vragen om problemen.
-
De helpdesk van de Ziggo raadde mij aan om de NAS op de nieuwe draadloze router aan te sluiten, maar dat wil ik eigenlijk niet.
Wat een sukkels werken daar nog steeds...!
Gewoon die nieuwe draadloze router even via wifi instellen.
Dus in een browser ga je naar 192.168.1.1
(login met admin - password als je dat nog niet hebt gewijzigd)
Op http://www.downloads.netgear.com/files/WNR3500v2_UM_07MAY09.pdf vond ik de (engelse) handleiding.
Onder Advanced selecteer LAN Setup.
Hier kun je de router een IP adres geven in de range van je Ziggo modem (=192.168.178.x)
Wanneer je dit doet, dien je rekening te houden dan je het getal wat je bij x invult ergens goed noteert, anders kom je niet makkelijk weer in je router.
Tevens is van belang dat dat IPadres nog NIET in gebruik is op je Ziggo modem, dus het liefst een IPadres buiten de DHCP range van je Ziggo modem. (Geloof Ziggo DHCP = 192.168.178.100 - 192.168.178.200 ??)
Vink in datzelfde schermpje in elk geval wel UIT dat je deze router als DHCP server wilt gebruiken.
Hiermee voorkom je dat er 2 DHCP servers in je netwerk zijn, en daarmee voorkom je problemen.
Klik op APPLY om de wijzigingen door te voeren.
Hiermee verlies je de verbinding, immers 192.168.1.1 heb je gewijzigd in 192.167.178.x !
Succes !
-
Sukkels is enigermate gechargeerd. Ze ondersteunen alleen hun eigen hardware en als jij er dingen achter gaat hangen moet je het gewoon zelf oplossen. Lijkt mijnerzijds normaal
-
Deels mee eens. Er wordt ook niet aangegeven welke helpdesk benaderd is. Ziggo heeft een gratis helpdesk die alleen voor Ziggo apparatuur is. Daarnaast hebben ze een betalende helpdesk met veel meer deskundigheid, die ook moeite doet voor niet-Ziggo apparatuur.
Overigens moet je bij de huidige opstelling de nas nog steeds kunnen benaderen via het WAN-IP, mits je alle poorten forward. Op die manier zet je alle poorten open naar het internet, maar dat kun je weer voorkomen door alleen je eigen WAN-IP toegang te geven.
Echter, allemaal leuk als je ervaring met netwerken hebt. Heb je dat niet, dan moet je gewoon bij één router in je netwerk blijven.
-
Om daar in te voorzien, bestaan er o.a forums als dit. Verder staat toch echt in openings post: helpdesk van Ziggo. Een betaalde helpdesk bij Ziggo ex UPC? Gaat een wereld voor mij open. Nog nooit van gehoord.
Maar goed.. Het ging mij over de term sukkels. Dat is wat overdreven en nergens voor nodig... 
-
MOD: Niet onnodig citeren a.u.b., is dus verwijderd. (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)
Klopt, een betaalde dienst die de dames/heren van Ziggo helpdesk maar al te graag aanbieden.
Natuurlijk is mijn 'sukkels' opmerking gechargeerd !
Ik zou het uitermate vervelend vinden als ik daar iemand persoonlijk mee ontrief.
Echter weet ik even geen andere term voor iemand die zo een 'kort-door-de-bocht' antwoord geeft aan zijn klant.
Die stond er blijkbaar ook niet bij stil dat dan je NAS ook niet meer via internet benaderbaar is.
Terwijl zij er blijkbaar toch ook nog voor betaald worden om zoveel mogelijk 'correcte' antwoorden te geven.
Ook is de Helpdesk gratis, het komt toch allemaal van uit de zak van de betalende abonnees !
En inderdaad, indien je geen -beetje- verstand hebt van netwerken, dan is het zondermeer aansluiten van router op router een uitermate 'lastige' aangelegenheid.
-
Dus het verwijt is dat Ziggo geen ondersteuning verleend aan hardware die zij zelf niet leveren,en zeggen: sluit uw NAS aan op onze modem/router en dan is het probleem opgelost.
Dat is niet kort door de bocht,lijkt mij normaal. En als je dan hulp nodig hebt met het configgen van een dubbele modem/router, lijkt het mij ook logisch dat je daar een vergoeding voor vraagt. Daar is niets sukkeligs aan.
Of je zoekt hulp op een forum zoals dit.
-
Dus het verwijt is dat Ziggo geen ondersteuning verleend aan hardware die zij zelf niet leveren,en zeggen: sluit uw NAS aan op onze modem/router en dan is het probleem opgelost.
Nee, aansluiten op nieuwe router, werd er aangegeven....
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Staat er inderdaad wel. Maar zelf denk ik dat dat een verschrijving is van TS [waar is die eigenlijk.. :o ]
Zou namelijk vreemd zijn als ik bel. Zeg Ziggo als ik mijn NAS aansluit op mijn nieuwe router, dan doet ie het niet. Dan is het beste meneer dat u hem aansluit op uw nieuwe router.! Ook als ze bedoelen aansluiten via UTP op de nieuwe router
Dan zijn het inderdaad sukkels bij Ziggo... ;D
-
I rest my case
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Nah... Lijkt mij een beetje voorbarig. Het is natuurlijk niet zo dat het ook zo gebeurd is...
-
Staat er inderdaad wel. Maar zelf denk ik dat dat een verschrijving is van TS [waar is die eigenlijk.. :o ]
TS was Laatst actief: 22 juni 2015, 22:21:04 ;)