Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: emel op 26 oktober 2015, 19:54:35
-
hi
Sinds gisteravond kan ik niet meer inloggen buiten mijn omgeving. Binnen mijn netwerk, werkt de xxx.synology.me link ook niet meer (browser tab blijft loopen) maar via via xxx5000/webman/index.cgi kan ik wel inloggen.
extern gaat helemaal niets
via de apps geen problemen
wanneer ik inlog via het synology account geeft hij aan:
Connection failed. Please check your network status.
ip adres is ongewijzigd.
weet me even geen raad....
-
Soms is die xxx.synology.me service gewoon down.
Probeer op het moment dat het je niet lukt, eens te pingen naar dat adres.
(Mijn adres zit op xxxx.diskstation.me)
[attachimg=1]
-
De server is niet down. Heb al mijn instellingen binnen external connection etc, doorlopen, alles netjes op groen en geen vreemde zaken.
Via het synology account wordt aangegeven dat er er geen connection mogelijk is.
ik hoop niet op een reinstall, net 2 weken na aankoop :/
-
Hij bedoelt dat de server van Synology down kan zijn, dat gebeurd nog wel eens. ;-)
Ik zou niet weten waarom een re-install nodig zou zijn in dit geval.
-
het pingen naar xxxx.diskstation.me is niet om je server te testen, maar om te zien of je url wel een goede IP oplevert.
Nog mooer is 'nslookup xxxx.diskstation.me', maar dat zijn 4 letters die je meer moet typen, dus zou ik ook 'ping xxxx.diskstation.me' gebruiken. (Of 'host xxxx.diskstation.me' maar dat is alleen unix (Apple/Linux) en geen windows)
-
Ik denk dat z'n DDNS xxx.synology.me wel goed zit omdat TS wel het DSM inlogscherm krijgt?
Wanneer ik inlog via het synology account geeft hij aan:
Connection failed. Please check your network status.
Hierbij neem ik aan dat "synology account" bedoeld wordt DDNS naam xxx.synology.me.
-
Je zou overigens het toch nog even kunnen checken als je naar account.synology.com (https://account.synology.com) gaat en kijken of je een groen bolletje hebt voor je DDNS Hostname xxx.synology.me.
-
te vreemd,
Zie plaatje (synology user account)
ook maar contact gezocht met officieel synology tech support en ze mailen dat ze mijn nas gewoon kunnen benaderen, als bewijs prints screentje.
steekproeven vanuit enkele externe contacten/pc's levert ook niets op. "Deze pagina kan niet worden weergegeven"
jullie nog ideeën?
(opnieuw pingen naar xxx.synology.mec geeft 4 packages sent, 4 lost)
-
ook maar contact gezocht met officieel synology tech support en ze mailen dat ze mijn nas gewoon kunnen benaderen
Ok dus, DDNS werkt gewoon.
Echter, inloggen is dan het probleem (had ik eigenlijk eerder ook aangegeven).
En de foutmelding die iedereen krijgt is:
"Connection failed. Please check your network status." (gaf je eerst aan)
OF
"Deze pagina kan niet worden weergegeven" (geef je nu aan) ?
-
@emel
Welke internet provider heb je?
DNS-servers van providers willen ook wel eens haperen.
Verander de DNS-server instellingen in je modem/router eens naar die van bijv. Google of Open DNS
( 8.8.8.8 - 8.8.4.4 - 208.67.220.220 - 208.67.222.222 )
Achtergrond info, kijk bijv. eens hier:
http://www.techconnect.nl/content/1319/beveilig-je-internet-met-opendns/
-
ok, DNS ga ik zsm proberen.
En de foutmelding die iedereen krijgt is:
"Connection failed. Please check your network status." (gaf je eerst aan)
dat is de melding die ik krijg binnen het synology account
"Deze pagina kan niet worden weergegeven" (geef je nu aan) ?
dat is de melding die mijn browser aangeeft (na lang zoeken)
ping heb ik zojuist laten uitvoeren vanuit polen (4 packages sent, 4 lost), begrijp niet waarom synology tech support dan wel toegang heeft..
-
Ping zegt niet zoveel, veel routers weigeren dat standaard al.
-
guys,
kom niet echt verder en moet toegeven dat ik ook niet zo thuis ben in port forwarding etc.
wat ik nog heb kunnen ontdekken. binnen nas, external access, check print screen (wanneer ik de router opnieuw configureer vanuit de nas)
dan heb ik een poort opengezet binnen mijn Cisco EPC3928AD router (zie 2e print screen), heb dit voor poort 5000 5001 gedaan. geen idee welke poorten ik hier moet ingeven.
nas blijft onbereikbaar via www.
:/
-
(wanneer ik de router opnieuw configureer vanuit de nas)
Gewoon de router handmatig in de router zelf configureren.
Via de NAS EZ internet-wizard geeft vaak problemen, en weet je nog niet wat er allemaal wel of niet in de router is ingesteld.
De router zelf geeft het beste overzicht.
-
Inmiddels ook feedback vanuit Synology tech support. Ze kunnen wel mijn NAS bereiken... ik heb mijn block list bekeken waar geen ips zijn toegevoegd... vrees dat ik voor een systeem reset moet gaan....
We still can access your DDNS from external network. Do you have check any firewall with DSM or router?
If still not work could you try reset the DSM?
For Diskstation, these steps may help you :
Use [reset] try to restore the settings to default, visit the tutorials on our web site:
http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/493#t2
-
Heb je in de router al geprobeerd de DNS settings te veranderen, zoals eerder aangegeven < HIER > (http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/kan-%28extern%29-niet-meer-inloggen-via-webbrowser/msg171754/#msg171754) ?
Verder in de router alle andere instellingen eens nakijken.
Met wat je eerder aangaf maak je de instellingen van de router via de EZ Internet wizard van de NAS.
Dat is gewoon niet betrouwbaar. Bovendien erg kwetsbaar m.b.t. beveiliging van je netwerk, zie sticky-bericht op dit forum < HIER > (http://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/zoveelste-waarschuwing-om-geen-ez-internet-te-gebruiken/)
(Allereerste bericht op dit forum-onderdeel van het forum over "DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding").
"Zoveelste waarschuwing om géén EZ-Internet te gebruiken."
-
solved! soms is het zo eenvoudig. poort 80 opengezet op modem, dat wat em.