Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: tcooteman op 25 mei 2024, 10:45:55
-
Ik heb een probleem. Ik log altijd in met een 2staps verificatie. Ik heb nu een nieuwe telefoon en het lukt mij niet meer om die 2staps verificatie uit te voeren. Via verkenner en Total Commander kan ik uiteraard wel foto's en video's toevoegen en/of verwijderen, maar ik kom niet meer in mijn DSM om bijvoorbeeld het inloggen te veranderen. Op internet staan genoeg antwoorden maar dan moet ik wel ingelogd zijn en dat is nu juist het probleem. Dat lukt niet meer.
Aanmelden en het wachtwoord invoeren gaat allemaal goed, totdat "Approve sign in" in beeld komt. Dan begint de ellende want ik kan dan niet mijn telefoon die sign in doen.
Wie kan mij hiermee helpen en dan graag in Jip en Janneke taal. Alvast bedankt.
-
Bij het instellen van 2FA moest je een geldig e-mail adres opgeven. Daarop behoor je een inlog code te kunnen krijgen.
-
Ja dat was toen. Maar ik heb die email niet meer, dus wat nu?
-
Ik kan me niet aanmelden bij Synology NAS (DSM) met tweefactorauthenticatie (2FA). Wat kan ik doen? (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_do_I_reset_2_step_verification)
-
Dit is waar ik vast kom te zitten. Krijg iedere keer de melding: verkeerde verificatiecode. Zie bijlage
-
Heb je wel de Reset uitgevoerd ?
-
Hier kan ik niets mee want ik kom niet in mijn DSM. Dus die stappen kan ik niet uitvoeren. En wat bedoel je met reset en hoe doe ik dat? Ben ik dan niet alles kwijt op mijn NAS?
-
Je hebt duidelijk de eerdere URL die @Birdy in reactie#3 (https://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/inloggen-in-nas/msg329224/#msg329224) heeft gegeven niet doorgelezen.
Daar staat toch echt de oplossing bij die in jou geval kan helpen.
Als u de enige administrator op uw Synology NAS bent en u moet uw tweefactorauthenticatie uitschakelen,
reset dan uw Synology NAS met Modus 1 (raadpleeg details voor DSM 6.2.3 of eerder of voor DSM 6.2.4 of hoger (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_reset_my_Synology_NAS_7#t1)).
-
Op mijn telefoon ben ik ook ingelogd maar ik kan hier verder niets mee. Zie bijlage
-
Dat is je Synology Account en is nu niet aan de orde, daarbij is dat een heel ander verhaal.
NAS: Reset, Reset......RESET.
-
Sorry hoor, heb niet goed gelezen. Maar ben ik dan niet alles kwijt op mijn NAS?
-
Volg de link voor DSM6 of DSM7, lezen dus........!!
-
Sorry hoor maar hoe reset ik met Modus 1. Heb ik nog nooit gedaan en ben ik dan niet alles kwijt op mijn nas?
Lees dan eens verdikke de eerdere reacties hier in het onderwerp door, en volg de instructies achter de gegeven URL's.
Ofwel RTFM !! (https://nl.wikipedia.org/wiki/Read_the_fucking_manual)
-
Nou mag het wat aardiger!!! Ik vraag nu alleen maar, ben ik dan niet alles kwijt na die reset. Ik heb al sorry gezegd maar een beetje vriendelijker mag ook wel.
-
ben ik dan niet alles kwijt na die reset
Dat staat toch in de gegeven handleiding, maar goed, vriendelijk gezegd dan: NEE.
-
Ik zal de reset nu doen, maar ga aub wat vriendelijker om met degenen die problemen heeft.
-
Succes :thumbup:
-
Ik zal de reset nu doen, maar ga aub wat vriendelijker om met degenen die problemen heeft.
Nou, na zoveel reacties aan hulp die je grotendeels toch niet leest, is dat het resultaat,
dat mensen het ongeduld in je gaan verliezen en je daarop met meer duidelijke termen aanspreken.
Daar heb je het dus zelf naar gemaakt, met desinteresse en het niet doorlezen van aangereikte hulp.
-
Het is gelukt met de reseet modus 1, maar ook jullie lezen niet goed want ik heb alleen maar gevraagd of ik dan niet alles kwijt was op mijn nas en daar heb ik geen antwoord op gekregen. Maar dankzij jullie is het probleem opgelost en kan ik weer in mijn nas komen zonder dat ik alles kwijt ben. bedankt.
-
Nou, na zoveel reacties aan hulp die je grotendeels toch niet leest, is dat het resultaat,
dat mensen het ongeduld in je gaan verliezen en je daarop met meer duidelijke termen aanspreken.
Daar heb je het dus zelf naar gemaakt, met desinteresse en het niet doorlezen van aangereikte hulp.
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Nogmaals, vriendelijk zijn kost niets maar doet veel.
-
Ik heb nu een nieuwe telefoon en het lukt mij niet meer om die 2staps verificatie uit te voeren.
Welke authenticator gebruikte je? Bij die van Google kun je alle accounts overzetten op de nieuwe. (daarvoor moet je nog wel beschikking hebben over je oude telefoon.)
Sinds een klein jaar kun je de code zelfs buiten het toestel backuppen. Dan is hij aan je google account gekoppeld en kan simpel op het nieuwe toestel geactiveerd worden. Ik heb een maand geleden een nieuwe telefoon gekocht en hoefde zelfs niets over te zetten. Alleen het google account wachtwoord opgeven.
-
Nogmaals, vriendelijk zijn kost niets maar doet veel.
De enige twee meer krachtige termen die ik (uiteindelijk) heb gebezigd zijn. "Verdikke" en RTFM !! (https://nl.wikipedia.org/wiki/Read_the_fucking_manual) - 'Read The Fine/Friendly Manual' (:
-
maar ook jullie lezen niet goed want ik heb alleen maar gevraagd of ik dan niet alles kwijt was op mijn nas en daar heb ik geen antwoord op gekregen.
Oei, jij leest (weer) niet goed, zie mijn Reactie #14:
ben ik dan niet alles kwijt na die reset
Dat staat toch in de gegeven handleiding, maar goed, vriendelijk gezegd dan: NEE.
-
Item opgelost en kan gesloten worden.