Auteur Topic: Help: Geen toegang via internet  (gelezen 4198 keer)

Offline weetnie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Help: Geen toegang via internet
« Gepost op: 10 oktober 2014, 11:55:29 »
Goedenmorgen,

Na overstap op glasvezel internet via telfort kan ik geen verbinding meer krijgen met mijn NAS via internet.
Ook via mijn DDNS adres werkt niet meer.

Heb nu een glasvezelmodem, waar ik niets kan instellen.
Daar achter hangt een Asus-AC87U router. (merlin firmware 376.47)
poorten heb ik geforward,  (port trigger of DMZ werkt ook niet)
OOk firewall uitschakelen zowel router als NAS heft niet geholpen

Het lukt mij niet om mijn router vanaf het net te benaderen en dus ook mijn NAS niet.
Krijg de melding webpagina niet beschikbaar

Wie weet er raad.
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 4x WD RED

Offline Jozef

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 8
  • Berichten: 115
  • Trial by error
    • Computerhulp Lopik
Re: Help: Geen toegang via internet
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2014, 13:05:14 »
Je schrijft dat je niets kunt instellen in het modem maar je hebt wel DMZ uit geprobeerd.
Hoe heb je dat gedaan dan in het modem want daar moet je de Asus router als DMZ host instellen.
  • Mijn Synology: DS212/412+
  • HDD's: 2x WDR 2GB/4x WDR 3

Offline weetnie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Help: Geen toegang via internet
« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2014, 13:11:08 »
DMZ, poortforwardeing kan ik instellen in de router (asus AC87U) !
Glasvezelmodem kan ik niet in, en die schijnt volledig open te staan.
Mijn WAN-IP adres weet ik ook 77.174.41.xxx  maar die kan ik dus niet bereiken
 
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 4x WD RED

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Help: Geen toegang via internet
« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2014, 13:19:49 »
Met een Glasvezel modem kun je inderdaad verder niets doen, is alleen maar een begin/doorgeef station voor telefoon/TV/Internet.

Citaat
Daar achter hangt een Asus-AC87U router.
Daar wordt alles geregeld voor LAN/WAN.
Had je dit modem ook voordat je overging op Glasvezel ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline weetnie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Help: Geen toegang via internet
« Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2014, 13:26:13 »
Hiervoor had ik een experiabox V8(modem/router in 1) en dat heeft altijd goed gewerkt. In mijn nieuwe router (asus 87U) mijn NAS een vast IP adres gegeven en de poorten open gezet Probleem lijkt meer te liggen in het bereiken van mijn WAN-IP vanaf buiten. DDNS krijgt ook geen verbinding. Heb via asus een nieuw DDNS aangemaakt, router geeft aan dat deze is geregistreerd, maar verbinden lukt niet. krijg de melding op mijn telefoon dat de website offline is
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 4x WD RED

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Help: Geen toegang via internet
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2014, 14:14:55 »
Neem voor de zekerheid deze tutorial even door, misschien heb je wat over het hoofd gezien.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline weetnie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Help: Geen toegang via internet
« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2014, 15:52:16 »
Ook al doorlopen.  kan gewoon mijn WAN-IP niet bereiken.  Intern werkt alles naar behoren
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 4x WD RED

Offline weetnie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Help: Geen toegang via internet
« Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2014, 09:13:13 »
Helaas kreeg het niet voor elkaar.
ook een quickconnect aanmaken wilde niet, sommige invul velden bleven grijs en waren niet te selecteren.

Heb alle bestanden eraf gehaald en het systeem laten herstellen. Na herstel was zowel quickconnect als DDNS weer in te stellen en alles werkt weer naar behoren.

Weet helaas niet waar de fout nu heeft gezeten,

Iedereen in iederval bedankt voor het meedenken.
  • Mijn Synology: DS413
  • HDD's: 4x WD RED

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 129
  • Berichten: 1.657
Re: Help: Geen toegang via internet
« Reactie #8 Gepost op: 16 oktober 2014, 09:44:16 »
Ik heb zelf ook een glasvezel aansluiting (onlangs) gekregen.
Bij mij waren er geen problemen met de instellingen, alleen dat ik de poorten opnieuw moest instellen.

Een tip voor de volgende ronden, je hebt als ik het goed lees nu je NAS compleet geherinstalleerd. Je kunt ook gewoon alleen je netwerk instellingen resetten. Door je reset knop 5 sec ingedrukt te houden (tot je een piep hoort) blijven je bestanden ten minste gewoon op je NAS  ;)
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: Help: Geen toegang via internet
« Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2014, 10:06:42 »
Ook al doorlopen.  kan gewoon mijn WAN-IP niet bereiken.  Intern werkt alles naar behoren

Je hebt het toch wel via een echt externe inlog geprobeerd? Lang niet alle routers laten het toe om intern je WAN adres aan te roepen.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Ben(V)

  • Gast
Re: Help: Geen toegang via internet
« Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2014, 10:28:19 »
Jouw router kun je instellen dat hij te beheren is vanuit het WAN.
De eenvoudigste test methode is dus dit even in te stellen en dan je router admin page proberen te bereiken vanuit het internet.

Zie hier.
http://ec2-54-202-251-7.us-west-2.compute.amazonaws.com:8080/Advanced_System_Content.asp

Ps Na de test wel weer uitzetten, want toegang tot je router vanuit het internet is nooit een goed idee vanuit security oogpunt.


 

Surv. Station neemt geen beweging meer op, enkel continue. (BUG in v.8.1.2-5469)

Gestart door LemonzBoard Surveillance Station

Reacties: 96
Gelezen: 17474
Laatste bericht 27 februari 2018, 09:27:24
door Birdy
EZ Internet

Gestart door JosefienBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 3
Gelezen: 1292
Laatste bericht 18 maart 2018, 15:23:05
door Birdy
Na DSM update 6.2-23739 geen netwerktoegang meer via W10

Gestart door YobotjeBoard Windows

Reacties: 1
Gelezen: 1255
Laatste bericht 05 juli 2018, 21:58:19
door Yobotje
Geen help in Moments

Gestart door BrioletBoard Officiƫle Packages

Reacties: 2
Gelezen: 1349
Laatste bericht 19 september 2018, 09:28:56
door Hofstede
ik ontvang geen mail meer na update DSM 6.2.2-24922

Gestart door fransbasBoard Synology DSM 6.2

Reacties: 20
Gelezen: 4286
Laatste bericht 29 mei 2019, 20:34:20
door Briolet