Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: weetnie op 10 oktober 2014, 11:55:29
-
Goedenmorgen,
Na overstap op glasvezel internet via telfort kan ik geen verbinding meer krijgen met mijn NAS via internet.
Ook via mijn DDNS adres werkt niet meer.
Heb nu een glasvezelmodem, waar ik niets kan instellen.
Daar achter hangt een Asus-AC87U router. (merlin firmware 376.47)
poorten heb ik geforward, (port trigger of DMZ werkt ook niet)
OOk firewall uitschakelen zowel router als NAS heft niet geholpen
Het lukt mij niet om mijn router vanaf het net te benaderen en dus ook mijn NAS niet.
Krijg de melding webpagina niet beschikbaar
Wie weet er raad.
-
Je schrijft dat je niets kunt instellen in het modem maar je hebt wel DMZ uit geprobeerd.
Hoe heb je dat gedaan dan in het modem want daar moet je de Asus router als DMZ host instellen.
-
DMZ, poortforwardeing kan ik instellen in de router (asus AC87U) !
Glasvezelmodem kan ik niet in, en die schijnt volledig open te staan.
Mijn WAN-IP adres weet ik ook 77.174.41.xxx maar die kan ik dus niet bereiken
-
Met een Glasvezel modem kun je inderdaad verder niets doen, is alleen maar een begin/doorgeef station voor telefoon/TV/Internet.
Daar achter hangt een Asus-AC87U router.
Daar wordt alles geregeld voor LAN/WAN.
Had je dit modem ook voordat je overging op Glasvezel ?
-
Hiervoor had ik een experiabox V8(modem/router in 1) en dat heeft altijd goed gewerkt. In mijn nieuwe router (asus 87U) mijn NAS een vast IP adres gegeven en de poorten open gezet Probleem lijkt meer te liggen in het bereiken van mijn WAN-IP vanaf buiten. DDNS krijgt ook geen verbinding. Heb via asus een nieuw DDNS aangemaakt, router geeft aan dat deze is geregistreerd, maar verbinden lukt niet. krijg de melding op mijn telefoon dat de website offline is
-
Neem voor de zekerheid deze tutorial (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/456#t1.3) even door, misschien heb je wat over het hoofd gezien.
-
Ook al doorlopen. kan gewoon mijn WAN-IP niet bereiken. Intern werkt alles naar behoren
-
Helaas kreeg het niet voor elkaar.
ook een quickconnect aanmaken wilde niet, sommige invul velden bleven grijs en waren niet te selecteren.
Heb alle bestanden eraf gehaald en het systeem laten herstellen. Na herstel was zowel quickconnect als DDNS weer in te stellen en alles werkt weer naar behoren.
Weet helaas niet waar de fout nu heeft gezeten,
Iedereen in iederval bedankt voor het meedenken.
-
Ik heb zelf ook een glasvezel aansluiting (onlangs) gekregen.
Bij mij waren er geen problemen met de instellingen, alleen dat ik de poorten opnieuw moest instellen.
Een tip voor de volgende ronden, je hebt als ik het goed lees nu je NAS compleet geherinstalleerd. Je kunt ook gewoon alleen je netwerk instellingen resetten. Door je reset knop 5 sec ingedrukt te houden (tot je een piep hoort) blijven je bestanden ten minste gewoon op je NAS ;)
-
Ook al doorlopen. kan gewoon mijn WAN-IP niet bereiken. Intern werkt alles naar behoren
Je hebt het toch wel via een echt externe inlog geprobeerd? Lang niet alle routers laten het toe om intern je WAN adres aan te roepen.
-
Jouw router kun je instellen dat hij te beheren is vanuit het WAN.
De eenvoudigste test methode is dus dit even in te stellen en dan je router admin page proberen te bereiken vanuit het internet.
Zie hier.
http://ec2-54-202-251-7.us-west-2.compute.amazonaws.com:8080/Advanced_System_Content.asp
Ps Na de test wel weer uitzetten, want toegang tot je router vanuit het internet is nooit een goed idee vanuit security oogpunt.