Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: vvdboogaard op 11 november 2013, 11:13:31
-
Sinds kort kan ik niet meer over het internet mijn Synology benaderen. Als ik lokaal op het netwerk zit, lukt dit nog wel (192.168.0.xxx). Ik heb al verschillende wizards op de Synology geprobeerd (EZ-internet en Netwerk), maar niks mocht baten.
Wie helpt mij uit de brand?
-
Het IP adres wat je noemt is het interne IP adres.
Ik neem niet aan dat je het daarmee probeert?
Met deze link: http://www.whatismyip.com/ (http://www.whatismyip.com/) zie je het externe IP adres waarmee je het moet proberen.
Geen andere router gekregen?
-
De EZ-wizard kan niet met alle routers overweg. Welke router heb je?
-
Het IP adres wat je noemt is het interne IP adres.
Ik neem niet aan dat je het daarmee probeert?
Met deze link: http://www.whatismyip.com/ (http://www.whatismyip.com/) zie je het externe IP adres waarmee je het moet proberen.
Geen andere router gekregen?
Nee, wanneer ik de NAS extern aanroep gebruik ik het IP adres die ik van die website krijgt.
De EZ-wizard kan niet met alle routers overweg. Welke router heb je?
Wel een die in de lijst staat, hij zoekt namelijk naar de router en geeft vervolgens de router weer die wij thuis hebben. Weet zo niet uit het hoofd welke dat is.
-
Vandaag hb ik mijn DS110J opnieuw geinstalleerd. Aan de instellingn in mijn router heb ik niets gewijzigd. de pporten worden nog steeds doorgestuurd naar mijn DS. Nu is het rare dat ik met de app DS File wel kan inloggen vanaf een externe locatie, maar met elke andere toepassing (DS Audio, DS Video of via de browser) kan dit nu niet.
Ik heb op dit moment geen idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Iemand anders misschien wel?
Ik post het in deze discussie omdat het de topicstarter misschien ook kan helpen.
Alvast bedankt voor de reacties.
-
DS File gebruikt andere poorten (de WebDAV poorten) dan de andere methodes die je noemt.
-
Ok, dank je wel voor je antwoord.
Met de poorten die nu in mijn router worden geforward, lukte het voor de herinstallatie ook om daarmee binnen te komen.
Is het nodig om de regels opnieuw aan te maken?
-
Is het nodig om de regels opnieuw aan te maken?
Dan heb je het over je router, lijkt mij dus niet nodig na een herinstallatie van DSM.
Ik denk dat je het meer moeten zoeken in DSM (herinstallatie/standaard instellingen), waarschijnlijk heb je geen standaard poorten geforward, kijk dan even in je router welke poorten er wel geforward zijn en vergelijk die met je NAS.
-
Ik zie "in" de router dat de poorten 55536-55539 open staan met het type TCP. Dit stelt EZ-Internet in.
-
Zie voor gebruikte poorten;
http://www.synology.nl/support/faq_show.php?lang=nld&q_id=299
-
Via Configuratiescherm > Router is het volgens mij nu gelukt. Ik kan in ieder geval extern weer op mijn schijf!
-
Bedankt voor de tips. Er waren inderdaad een aantal poorten die nog niet goed stonden. Dankzij het lijstje heb ik de juiste poorten toegevoegd en nu werkt alles weer naar behoren. Heel fijn dat er zo snel gereageerd wordt, bedankt allemaal!
-
Mooi zo, 2 vliegen (edegroot / vvdboogaard) in 1 klap :lol: