Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: TwanVenlo op 15 augustus 2014, 09:24:57
-
Hallo allemaal,
Ben niet erg bedreven met mijn NAS en al helemaal niet met alle terminologieën, echter toch is het gelukt om de NAS middels een DDNS Hostnaam te benaderen.
Sinds enkele dagen lukt dit echter niet meer. Ga ik naar MyDS Center dan staat gewoon een groen bolletje bij mijn IP adres, de verbinding is normaal.
Wel staat bij configuratiescherm -> Netwerk ->Algemeen helemaal onderaan: Verbindingsstatus: Verbinding verbroken. Mocht dat het echter zijn, weet ik niet hoe ik weer moet verbinden.
Wie kan/wil mij hiermee helpen?
Alvast hartelijk dank!!!
Groetjes,
Twan
-
Heb jij de DSM van je NAS up-to-date? Synology heeft de toegang naar alle niet up-to-date NASsen geblockeerd i.v.m. de Synolocker malware.
Kijk even welke DSM versie je op dit ogenblik hebt en geef het type NAS aan.
-
Dank je wel voor de snelle reactie...
Goede suggestie, maar de DSM is up-to-date met versie 5.0-4493 Update 3. Het is een DS212 NAS.
Vanwege de vakantie heb ik hem wellicht wel te laat geupdate.....zou dat kunnen? Kan ik ergens zien of ik nog geblokkeerd ben?
Alvast dank.
-
Wel staat bij configuratiescherm -> Netwerk ->Algemeen helemaal onderaan: Verbindingsstatus: Verbinding verbroken.
[attachimg=1]
-
Thanks, dan blijft de vraag...... Waarom kreeg ik eerst wel toegang en sinds enkele (?) dagen niet meer....?
-
Probeer eens opnieuw aan te melden met DDNS
-
Alles verwijderd en opnieuw de DDNS toegevoegd.....maar helaas.
Werkt nog steeds niet!!!
-
Wat laat de DDNS status zien in DSM?
-
Status is normaal......
Snap er niks van, geen enkele app en mijn snelkoppeling in Chrome werken meer op mijn hostnaam. Heel vreemd.
Alvast dank voor je meedenken.
-
Moet even checken, voor de zekerheid:
1 - Probeer je via je DDNS naam intern (thuis/LAN) je NAS te benaderen soms ?
2 - Probeer je het van buiten af (dus niet thuis/WAN) ?
-
Kijk eens of je externe IP adres overeenkomt met het adres dat wordt weergegeven in DDNS. en kijk eens welk ip adres je krijgt met een nslookup van je ddns hostname. Je huidige externe ip adres kun je zien op: http://www.whatismyip.com/
-
Overal het zelfde IP adres. Ook dat ziet er allemaal goed uit....echter toch werkt het niet.
Ook als ik in MyDS Center klik op de DDNS naam, opent zich een nieuw tabblad in Chrome, probeert hij te verbinden en komt toch de melding....deze webpagina is niet beschikbaar.....
Waar zou de blokkade kunnen zitten, het heeft weken prima gewerkt.
Wellicht dat mijn router/modem verkeerd staat, want ik heb 2 dagen geleden een stroomuitval gehad. Maar alvorens ik daar ga zitten wroeten....wil ik alles uitsluiten.
-
Je hoeft niet gelijk te wroeten in je modem, je kunt ook eerst observeren: staan de door jou gewenste poorten wel open?
-
Lijkt er inderdaad op dat niet meer naar de juiste poort wordt doorgestuurd. Meest voor de hand liggend is dat je DS geen statisch adres heeft (en onlangs een nieuw op adres heeft gekregen van je router) . Heb je dat al gecheckt?
In dat geval gaat de aanmelding van je dns namelijk wel gewoon goed.
-
Heb in mijn snelkoppelingen binnen Chrome twee keer de DS212 gezet. 1 x met de DDNS toegang en 1x met de (interne) IP toegang.
De DDNS toegang werkt sinds enkele dagen niet meer (zowel LAN als WAN), maar de IP toegang werkt nog steeds (op LAN).
Probleem is alleen dat ik niet meer weet hoe de poorten waren ingesteld en hoe ik dit weer goed krijg.....
-
Bij routerconfiguratie moet daar een vinkje staan bij verbinding of een streepje? Anders moet idd de router opnieuw ingesteld worden. Zie plaatje....
-
Heb mezelf het antwoord gegeven......
Routerconfiguratie opnieuw automatisch laten bekijken en instellingen opgeslagen. Nu werkt alles weer. Waarschijnlijk is door de stroomuitval de router gereset en was daardoor een probleem.
Zoals gezegd, alles opgelost.
Mag ik iedereen super bedanken voor het meedenken en proberen mee op te lossen. Gedeeltelijk is dit ook zo gelukt!!!
Allemaal fijn weekend en THANKS!!!
-
Goed om te horen.
-
Mysterie toch nog zelf opgelost ;D
Bedankt voor het melden.
Have fun.