Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: multimediawestland op 27 maart 2014, 09:41:14
-
Ik krijg constant onderstaande melding
Beste gebruiker,
Systeem kon het extern IP-adres 83.98.229.100 niet registreren op xxxxxxxxxxxx.synology.me in DDNS-server Synology. De gerapporteerde oorzaak is [Verificatie is mislukt.].
met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation
Kan wel kloppen, want als in inlog op MyDS Center staat er een ander IP nummer vermeld.
Hoe kan ik dat aanpassen
-
weinig reacties,
ik zit met hetzelfde probleem, nadat ik de update had gedaan van 4.3 versie en daarna naar 5.0 DSM
ik kom er echter niet achter wat er dan verandert is in de instellingen.
Downgraden gaat nu eenmaal niet met DSM.
Ik ben nog niet bezig geweest om me extern aan te melden. (dat zal ws problemen geven)
Momenteel het probleem dat nzbget het niet doet.
-
@adominus
Maak even een nieuwe topic onder Synology-Forum.nl » Packages » 3rd party Packages » NZBGet
Deze topic, ook al zijn er geen reacties, gaat over DDNS. ;)
-
@Birdy,
maar ik heb hetzelfde probleem? ook de foutmelding
DDns- service kon ip adres .... niet registreren op ....no-ip.org
Omdat ik dit probleem tegelijk had met het nzbget programma, had ik het vermoeden dat er iets met de externe verbinding was?vandaag dat ik 'nzbget' vermelde.
In eerste instantie lijkt de verbinding 'normaal' zoals hij het aangeeft.
de door de provider aangegeven ip adres zie ik dan staan bij de DDNS info, even later staat dat op 0.0.0.0 en geeft hij vervolgens deze foutmelding.
-
Ok.....maar NZBGet heeft niets te maken met DDNS vandaar.
Dus, voor het nzbget probleem toch een nieuwe topic en voor je DDNS probleem (die je kennelijk wel hebt maar nog niet gebruikt) het volgende:
Ik begrijp dat je no-ip.org gebruikt en niet synology.me (van Synology dus).
Misschien moet je de vraag stellen aan die provider ?
Zal los staan van je NAS tenzij je je niet goed geregistreerd hebt natuurlijk.
-
Ik gebruik ook "no-ip.org" via ddns op de nas en heb er nooit een issue mee gehad.
Kan het ook een router issue zijn, omdat hij regelmatig met '0.0.0.0' terug komt.
-
@briolet
precies,
bij mij hetzelfde, met ale versies onder de laatste update van 4.3 geen last gehad van externe verbindingen,
nu ineens dit probleem.
@birdy
ik heb wel gebruik gemaakt van externe verbinding, alleen nog niet via deze laatste DSM versies
-
Kan het zijn dat de Firewall van de NAS zit te blokken of dat je juist een regel moet toevoegen ?
Ik ben dat een keer ergens tegengekomen n.l. en ging ook over 5.0.
-
Ander idee, DDNS opnieuw registreren ? Dus eerst verwijderen en dan weer registreren ?
-
@Birdy
Je firewall suggestie heeft denk ik bij mij de doorslag gegeven.
Nadat ik de firewall gegevens opnieuw had ingesteld, bleef de verbinding stabiel op "normaal" staan met het door de provider verkregen ip nr.
De rest werkt trouwens ook weer goed, met een beetje geduld en eerst alles updaten en opnieuw opstarten, zijn op dit moment alle problemen opgelost.
-
Mooi zo, dat is goed nieuws, have fun.
-
Hier ook de foutmelding: De verbinding is mislukt. Kan het IP-adres van de server niet oplossen :(
Heb een nieuwe aangemaakt en geprobeerd om te registreren...maar helaas.
Heb het ook geprobeerd met mijn Firewall (ESET) uit.
Maar dit verhelpt het probleem niet.
Waarschijnlijk weer eens storing bij Synologie
-
Heb even getest maar bij mij werkt het gewoon, dus geen Synology.me storing.
V.w.b. Firewall.....kan het zijn dat de Firewall van de NAS zit te blokken of dat je juist een regel moet toevoegen ?
-
Ik heb hem nu weer kunnen registreren zonder iets aangepast te hebben :o
-
:S maar ok ;)