Auteur Topic: Geen internet verbinding  (gelezen 8632 keer)

Offline Gewoon Dree

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
Geen internet verbinding
« Gepost op: 01 oktober 2013, 09:49:28 »
Ik snap er echt geen pepernoot meer van. Ik kan mijn NAS niet meer benaderen via het internet.
De poorten 80, 5000, 5001 en 873 staan geforwaard. Als ik mijn DDNS de verbinding laat testen krijg ik de melding normaal. De serverprovider staat op Synology de Hostnaam op XXXXXXXXXX.synology.me het normale emailadres wordt gebruikt. Mijn Extern adres en heartbeat staat ingeschakeld. Wachtwoorden zijn juist. Kan iemand mij verder helpen ik zit vast.

Offline Gewoon Dree

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 01 oktober 2013, 10:01:30 »
Nog even wat extra info. Als ik een registratie verstuurd van mijn DNNS dan krijg geen melding binnen op mijn email adres dus ik kan hem ook niet aktiveren.

Offline bartmans99

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 19
  • -Ontvangen: 91
  • Berichten: 743
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 01 oktober 2013, 10:16:29 »
Je kunt uitsluiten of het aan je portforwarding ligt door je externe IP-adres te gebruiken.

Kijk op www.watismijnip.nl.

Probeer (extern of bv. via je telefoon met wifi even uit) of je met dat IP-adres je NAS kunt bereiken, op 1 van de poorten die je hebt opengezet: http://ip-adres:5000 of 5001

Zo ja: dan is het geen portforwarding probleem, maar een DDNS Synology.me probleem.

Offline Gewoon Dree

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 01 oktober 2013, 13:12:51 »
Ik kan wel vanaf mijn privé (thuis) computer op de NAS komen die bij mij op het bedrijf staat. Maar op het bedrijf zelf gaat dat niet.

Offline Plerry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 17
  • -Ontvangen: 290
  • Berichten: 1.507
  • Tom Poes, verzin een list ...
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 01 oktober 2013, 16:03:59 »
Je bent erg onduidelijk.
Als je verbinding krijgt van thuis naar je bedrijf werk je (naar ik aanneem) via Internet.
En daarmee blijkt dus dat je een werkende verbinding kan opzetten via Internet, en dat je port-forwards kloppen.
Dat je vanaf je bedrijf je NAS (op het bedrijf) niet kan bereiken via het externe IP-adres is niet ongebruikelijk.
Dat kan mede liggen aan het feit dat sommige (de meeste?) routers geen NAT loopback ondersteunen.
Je zou je NAS daar wel op het interne IP-adres moeten kunnen bereiken.

Het is nu echter niet duidelijk of je (nog steeds) een probleem hebt.
Je kan je NAS namelijk via Internet bereiken ...
There are only 10 kinds of people: ... those who understand binary, and those who don't.

Offline Gewoon Dree

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 02 oktober 2013, 16:41:42 »
Beste Plerry. Ik ben misschien wat onduidelijk omdat niet echt mijn ding is. Als ik op mijn bedrijf zit kan niet inloggen via het internet op mijn NAS 712+ welke op het bedrijf staat. Dus met www.xxxxxxxxx.synology.me:5000. Dat is op zich geen probleem maar hij kan ook niet mijn NAS bereiken die thuis staat op mijn privé adres. Er werd altijd een backup gemaakt van bedrijf NAS naar Privé NAS. Werkte prima. Als ik thuis of waar dan ook ben (niet op het bedrijf) kan wel inloggen via het internet. Ook als ik op het bedrijf ben kan ik gewoon via mijn IP adres inloggen maar niet, zoals ik al zei via het internet. Klinkt misschien allemaal een beetje omslachtig maar dit is mijn probleem. Dus wat jij zegt over de loopback klinkt logisch. Mijn router is de EA6500 Linksys. Alvast bedankt voor je eerdere reactie. 

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 273
  • -Ontvangen: 1803
  • Berichten: 10.991
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #6 Gepost op: 02 oktober 2013, 16:45:48 »
Bij de Linksys EA6500 werkt NAT Local Loopback inderdaad niet.
Dus vanaf de eigen internetverbinding via het internet naar een lokale NAS wordt geblokt.
Volgens router fabrikanten is dit een veiligheidsrisico dus werkt het niet meer.
Erg onhandig!
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Gewoon Dree

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #7 Gepost op: 02 oktober 2013, 16:57:50 »
Beste Robert. Kan haast niet want deze heeft prima gewerkt met de EA6500

Offline Gewoon Dree

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #8 Gepost op: 02 oktober 2013, 17:01:25 »
Wat wel veranderd is ik heb thuis sinds kort glasvezel

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 273
  • -Ontvangen: 1803
  • Berichten: 10.991
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #9 Gepost op: 02 oktober 2013, 17:14:22 »
Zit er een glasvezel modem/router voor deze EA6500?
De moderne serie routers van Linksys hebben toch de NAT Local Loopback beperking.
Ik dacht dat de EA6500 daar ook toe behoorde?
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline arnom

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 12
  • Berichten: 78
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #10 Gepost op: 02 oktober 2013, 17:22:45 »
Heb je al met je ict afdeling gesproken? En kun je vanaf huis wel je huis- NAS bereiken? Als het enkel vanaf je werk is, heeft het iets met de beveiliging van je bedrijfsnetwerk te maken. En dat is voor je interne ICT om op te lossen.
  • Mijn Synology: DS212j
  • HDD's: 2x WD10EFRX

Offline Gewoon Dree

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #11 Gepost op: 03 oktober 2013, 09:45:50 »
Oké mannen bedankt voor jullie reactie. Ik heb inmiddels contact met de technical Support van Synology. Ook die hebben het over de loopback fuctie. We komen er nog niet uit.
Ik kan inderdaad vanaf elke locatie Mijn NAS bereiken via internet. Maar hij maakt geen backup van NAS naar NAS met verschillende netwerken.
Ik kreeg dit antwoord van Synology:

Hi André,

Thank you for contacting Synology support.

That's what I was talking about. If the router does not support NAT loopback feature, accessing external IP address in your house will fail. However, it will work properly when accessing from outside.

Therefore, please access your DS with 192.168.x.x at home and the DDNS hostname from outside.

If you have other concerns or suggestions, please feel free to contact us again.
--
Best Regards,
Kay Chao
Synology Support Team

Wat wordt er nu bedoeld met "Therefore, please access your DS with 192.168.x.x at home and the DDNS hostname from outside."

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 273
  • -Ontvangen: 1803
  • Berichten: 10.991
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #12 Gepost op: 03 oktober 2013, 09:54:50 »
Daarmee bedoelen ze dat als je geen verbinding kunt maken extern dat je het interne IP adres moet gebruiken om de NAS te bereiken.
Ben je "buiten" en de DDNS naam werkt wel dan gebruik je die.
Is dat handig? Nee, niet echt natuurlijk.

Als je op de lokatie vast PC's gebruikt kan je wel een entry opnemen in de HOST file.
Bij Windows in ieder geval wel, met Apples kan dit ook maar ik weet niet hoe.
In die HOST file verwijs je de DDNS naam naar het interne IP adres van de NAS.
Dan gebruik je de DDNS naam maar Windows gebruikt die entry als binnendoor route.
Met mobiele apparaten werkt dit weer niet denk ik, geen ervaring mee.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Gewoon Dree

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #13 Gepost op: 03 oktober 2013, 15:15:57 »
Beste Robbert, Volgens mij is gewoon iets anders aan de hand. Op het moment dat ik vanuit mijn NAS een mail verstuur kom deze ook niet aan. Als ik mijn DDNS registreer moet er een melding gestuurd worden naar het opgegeven email adres en dat doet die ook niet. Dus je kan hem wel van buiten benaderen maar niet van binnen.

Offline bartmans99

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 19
  • -Ontvangen: 91
  • Berichten: 743
Re: Geen internet verbinding
« Reactie #14 Gepost op: 03 oktober 2013, 19:24:59 »
Mmm. Denk dat Robert wel weet waar ie het over heeft hoor.

Doe niet zo koppig. Op je LAN gebruik je 192.168.x. Buiten gebruik je je Synology.me naam.


 

WD TV speelt geen video_ts op NAS

Gestart door BartEeckBoard Media Streaming mods

Reacties: 4
Gelezen: 3597
Laatste bericht 22 maart 2015, 21:56:52
door Babylonia
Auto-sub vind geen gam of thrones

Gestart door ppeeters11Board Auto-Sub

Reacties: 1
Gelezen: 2000
Laatste bericht 09 september 2015, 14:09:03
door Ben(V)
geen incremental sync

Gestart door El RudoBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 5
Gelezen: 3245
Laatste bericht 02 november 2012, 20:56:03
door El Rudo
NZBGet v0.9: Geen downloadspeed meer

Gestart door StringBoard NZBGet

Reacties: 9
Gelezen: 3965
Laatste bericht 30 december 2012, 21:56:21
door Martijndez
Ontvang geen maandelijks Health Disk Report meer van 415play

Gestart door F3rv3ntBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 2
Gelezen: 2143
Laatste bericht 02 december 2017, 19:46:34
door F3rv3nt