Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: JohanBoskamp op 03 oktober 2012, 17:50:34
-
Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het sukkelen om mijn nas extern te benaderen. Ik heb de EZ-Internet setup gebruikt volgens de synology tutorial (http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=456&lang=nld) maar helaas wil het nog steeds niet lukken.
Eerst even mijn gegevens en apparaten:
Router: Linksys E2000, deze zit achter een Telenet modem/router maar krijgt dus wel een gewoon WAN-ip binnen (denk ik)
NAS: 211+ (DSM 4.1 2647)
Als ik door de EZ-Internet setup ga dan lijkt alles perfect te werken, 1 opmerking; de E2000 staat tussen de lijst met firmware-versie 1.0.03 terwijl ik 1.0.04 heb, maar hij lijkt hem toch automatisch te kunnen configureren (zie afbeelding hieronder)
(http://imageshack.us/a/img41/7122/knipselports.png)
Op mydns zie ik ook dat er iets verkeerd is:
(http://imageshack.us/a/img18/4018/knipselstatus.png)
Ik kan hem op geen manier benaderen, op http://canyouseeme.org/ kan hij ook niet vinden of mijn poorten openstaan, hij zegt telkens "connection time-out".
Zou het aan het verschil in firmware-versie liggen of zou het aan de telenet modem/router liggen die nog voor mijn router zit?
Hopelijk hebben jullie voldoende info, als er nog iets is uiteraard niet twijfelen om te vragen, ik zou echt graag aan mijn nas kunnen van ergens anders.
Alvast bedankt!
-
Ik ken je probleem niet, maar probeer eens je porten handmatig to forwarden. Ik had allerlei bereikbaarheidsproblemen welke opgelost waren toen ik handmatig de poorten instelde in plaats van de UPnP service van synology dit te laten doen
-
Screenshot van de E2000 ziet er goed uit.
Probleem moet echt in de Telenet router zitten.
Een router achter een router kan wel maar bedenk goed dat je dan door twee apparaten moet voor je bij de NAS bent.
-
Bedankt, denk idd ook dat het probleem niet bij de E2000 zit, maar dat ik dus eerst door de telenet modem/router moet, even de situatie uitleggen.
Als ik naar de telenet instellingen ga van mijn router heb ik 3 tabladen:
tab1:
(http://imageshack.us/a/img201/8012/knipseltelenet1.png)
het mac adres dat naast het ip staat is NIET dat van mijn router (als ik in windows kijk naar 'snelmenu->eigenschappen' van router
tab2:
(http://imageshack.us/a/img401/1826/knipseltelenet2.png)
tab3
(http://imageshack.us/a/img826/7760/knipseltelenet3.png)
moet ik hier nu de portfoward instellingen overnemen zoals op de E2000?
Ik wil echt via mijn eigen router blijven werken, op die van Telenet kan je gewoon zodannig weinig aanpassen dat het gewoon vervelend is om een leuk thuisnetwerkje op te zetten, bovendien is de E2000 gewoon een stuk sneller...
edit: wil zelf ook beetje pro actief zijn dus ben ik begonnen met de poorten over te nemen naar mijn telenet modem/router, helaas kom ik al meteen een probleem tegen:
(http://imageshack.us/a/img543/2789/knipseltelenet4.png)
trouwens ik vond hier een gelijkaardig topic:
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=142&t=10193
gelden deze aanpassingen ook voor mijn probleem? Ik kan alvast niet vinden om in de telenet modem/router DHCP uit te schakelen, wat betreft die bridged mode begrijp ik het niet helemaal meer ...
-
Telenet blokt alles onder de 1024 (of 1023) dacht ik.
Het 141. adres is jouw wan ip adres,
De E2000 heeft blijkbaar 192.168.0.205 gekregen.
Zet alle te gebruiken poorten door naar dat adres.
Zorg ervoor dat de E2000 altijd hetzelfde adres krijgt.
-
Wat wel vreemd is, is dat de mac adressen niet overeenkomen van wat in mijn telenet staat en van wat die volgens windows is van mijn router ... dus is die """.205 dan wel mijn router?
en bedoel je dus dat ik bij mijntelenet het ip om te forwarden moet veranderen naar 192.168.0.205 of in de E2000? Wellicht in mijntelenet hé?
btw: als ik mijn firewall van telenet router gewoon afleg, lukt het nog steeds niet, of heeft dit er niks mee te maken?
edit: oké, heb nu in mijn telenet alle poorten voor ip 192.168.0.205 gezet, en nu als ik bv poort 7000 test op canyouseeme dan krijg ik ipv connection time out, meteen connection refused ...
-
ik heb onlangs een gelijkaardig probleem gehad, namelijk 2 routers en dan maar proberen de nas te benaderen.
ik heb dan de DHCP server op de 2e router uitgeschakeld, vervolgens heb ik de netwerkkabel van router 1 naar router 2 niet in de WAN poort van router 2 aangesloten, maar in een LAN poort.
daarna heb ik m'n nas een vast intern ip adres toegekend dat buiten de dhcp range ligt van router 1.
dan heb ik via quickconnect en niet EZinternet verbinding proberen maken en dan tot slot nog enkel de gewenste poorten openen in de instellingen van router 1 (poorten doorverwijzen naar vast ip adres van nas) en ook nog zorgen dat de firewallregels van de nas zelf geen problemen veroorzaken.
als laatst heb ik dan nog via DDNS mijn extern ip adres gekoppeld aan een host zodat ik dit makkelijker kan benaderen
-
Bedankt voor je antwoord,
Kan je dan nog altijd alles instellen met je 2e router? Want nu dient die 1e router eigenlijk enkel als gateway want die is zodannig beperkt en vervelend. Maar zal zeker eens onderzoeken of jouw oplossing mogelijk zou zijn bij mij ...
edit: heb poort 5000 aan beide routers toegevoegd, als ik nu surf naar mijnnas.synology.me:5000 kan ik hem extern bereiken :D ! zonder toevoeging van de poort lukt het niet, maar ik ben blij dat ik toch al hier zit :p
-
edit: heb poort 5000 aan beide routers toegevoegd, als ik nu surf naar mijnnas.synology.me:5000 kan ik hem extern bereiken :D ! zonder toevoeging van de poort lukt het niet, maar ik ben blij dat ik toch al hier zit :p
Dat is makkelijk op te lossen.
Zorg dat je ipv http, https gebruikt.
Dit is veiliger aangezien https versleuteld gaat en http niet.
Dit stel je in, in control panel>dsm settings.
Vink aan dat je https wilt gebruiken op poort 5001 en vink an dat je automatisch wil redirecten.
maak een DDNS account aan bij bijvoorbeeld no-ip.com
doe een portforward van poort 80 naar je NAS.
enable de webservice in dsm control panel webservice.
maak een bestand aan genaamd index.php in /volume1/web/
zet het volgende in dit bestand:
<?php
switch($_SERVER['HTTP_HOST']) {
case "naam.no-ip.org":
header('Location: https://naam.no-ip.org:5001');
break;
default:
echo 'incorrect address....';
}?>
Thats it.
Als dat intern niet werkt kun je:
case "naam.no-ip.org":
header('Location: https://IP-NAS:5001');
break;
gebruiken
-
Bedankt ga het morgen eens proberen en mijn no-ip adres dat ik elke maand moet verifiëren weer van omdat het stof halen :)
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
-
Bedankt ga het morgen eens proberen en mijn no-ip adres dat ik elke maand moet verifiëren weer van omdat het stof halen :)
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
Ik weet niet of dat elke maand moet maar daar hebben wij een DDNS updater voor :)
-
@raptile (en johan)
Heb ik ongeveer hetzelfde probleem?
Ik heb een eigen domein "mijndomein.nl" en een vast ip-adres. Zou dus gemakkelijk moeten werken.
Ik kan mij mailserver met diverse devices (PC, iphone, ipad) prima benaderen van buiten mijn netwerk. Zonefile en port-forwarding staan dus goed.
Maar van binnen mijn netwerk kan ik de mailserver niet benaderen. Ik moet mijn iphone uit m'n wifi-netwerk halen (wifi uitschakelen) om er mail op te ontvangen. Kan ik dat ook oplossen door een index.php bestandje aan te maken?
Mijn router (dd-wrt) is mijn DHCP server en mijn poorten heb ik handmatig geforward naar de diskstation.
Willem
-
Hoi Willem,
Je zou het kunnen proberen maar...
Ik ben bang dat je router er vanuit het interne netwerk niet goed mee om gaat.
Bij het bevragen van je domein komt je verzoek bij de router aan.
Die gaat naar buiten op zoek naar een DNS server.
De DNS server zegt vervolgens tegen je router. domeinx.nl heeft IP adres x.x.x.x
Je router zegt vervolgens, verrek..... dat ben ik zelf... en doet er vervolgens niets mee.
(om het maar even heeeeel simpel uit te leggen :) )
De wat slimmere router kijkt en stapje verder en denkt: O, ben ik dat zelf? hmmm... als iemand intern er naar vraagt en ik ben het zelf moet ik misschien even kijken of ik het verkeer niet intern door moet zetten. En kijkt vervolgens of er een portforward voor is en routeert vervolgens het verkeer daar naartoe. (De werkelijkheid zit volgens mij iets anders in elkaar maar dit is voor mij de meest makkelijke manier om het probleem te beschrijven)
Als je dit ervaart met een PC is dit makkelijk op te vangen door een hosts bestand aan te passen.
maar dat kan niet voor een telefoon zo ver ik weet.
Je zou het even kunnen proberen.
(niet veel werk)
-
Hoi Raptile,
Bedankt voor je reactie.
Mijn router is een E4200 van Linksys. Die zou dat toch moeten kunnen? Is de DD-WRT firmware misschien de spelbreker?
Ik heb de router overigens geconfigureerd met een tweede virtuele (open) wlan en heb dus feitelijk twee dhcp servers draaien op mijn router. Ook vanuit het open gedeelte is de mailserver (in het gesloten deel) niet bereikbaar. Je zou toch verwachten dat verkeer terugkomt op de router en dan via de portforwarding bij de diskstation mailserver? Niet dus.
Ik heb overigens nog 4 vaste ip-adressen vrij. Zou ik daar nog iets mee kunnen doen? Bijvoorbeeld al het inkomende diskstation verkeer met portforwarding binnen laten komen op het huidige ip-adres. Voor alle (uitgaande) internetverkeer een tweede ip-adres gebruiken? Of kom in dan in de knel met het benaderen van mijn diskstation als fileserver binnen mijn netwerk?
Groet
Willem
-
Ik heb ook een E4200 en bij mij werkt het gewoon wel goed.
Geen problemen met de mailserver intern en extern.
Wat gebruik je voor modem?
-
Modem is van ziggozakelijk. Weet niet welk model maar daar zit eerst nog een Juniper achter. Had tot twee weken terug hetzelfde probleem met een normale ziggo aansluiting met alleen een ubee modem. Kan het volgens mij niet zijn.
Als ik de uitleg van raptile volg dan doet dat er overigens niet toe. Verkeer zou uberhaupt niet bij het modem moeten komen.
Kun je beschrijven wat je bij de standaard setup pagina in je router hebt staan bij:
- Gateway
- Local DNS
Heb je toevallig ook een ziggo(zakelijk)-aansluiting?
-
Kun je beschrijven wat je bij de standaard setup pagina in je router hebt staan bij:
- Gateway
- Local DNS
Geen Ziggo-zakelijk maar UPC consument.
Bij gateway staat het zelfde wan-ip adres als mijn wan-ip adres alleen met een .1 op het einde.
Ik heb daar .230 op het einde staan. Zal wel de eerste in die range zijn.
Local DNS zie ik niet staan maar wel Statisch DNS 1, 2 en 3.
De eerste twee zijn van openDNS, die 208.67.222.222 en 208.67.220.220 adressen dus.
De derde is niet ingevuld maar op het statusscherm staat deze wel, een DNS adres van UPC blijkbaar.
-
Ik heb ook de E4200 en ben aangesloten bij UPC.
Ik heb tussen het modem (geen router maar puur een modem) en mn E4200 geen enkel ander appartaat.
Misschien moet je dan ook eens proberen.
Ik heb geen ervaring met wrt omdat ik dit niet nodig vind.
(hoewel het boosten van wifi altijd leuk is :) )
-
De "Juniper" is een router van Ziggo die ik er niet uit kan halen. Hiervan krijg ik mijn vaste IP-adressen. Dat heeft te maken met de zakelijke aansluiting en heb ik nodig om betrouwbaar backups en vpn's over internet te kunnen maken.
Voordeel is bovendien dat ik hierdoor geen dynamisch dns nodig heb die elke maand heractiveert moet worden.
DD-wrt gebruik ik niet alleen om wifi te boosten (dat was vroeger wel de aanleiding om ermee te gaan experimenteren) maar ook om WOL over internet uit te voeren, een open wifi te creeeren etc. Dat laatste is met de standaard firmware inmiddels ook mogelijk geloof ik. Maar in het algemeen is er op internet veel kennis over DD-WRT. Bevalt me verder goed.
Ga vanavond aan de slag met gateway en local dns instellingen. Anders Ziggo maar eens bellen.
Voorlopig even bedankt voor jullie info.