Synology-Forum.nl
Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: Berry74 op 25 januari 2015, 10:58:37
-
Hoi,
via de NAS kan ik (nog steeds) niet op internet. Via EZ geprobeerd, maar deze geeft aan dat er twee router in het netwerk zijn.
Bij mijn weten heb ik er maar 1,. hoe kom ik er achter welke router er nog meer is??
(aanwezig in huis, apple TV, modem/router upc, nas, horizon tv (router daar uitgezet door upc))
gr
B.
-
Maar deze Horizon box zit wel aangesloten op het netwerk?
Weet je 100% zeker dat de routerfunctie daar uit staat?
-
Ook met twee routers zou het geen probleem moeten zijn om het internet op te gaan. Andersom geeft dat wel problemen. (Edit: twee routers achter elkaar geeft geen probleem, wel als ze op hetzelde netwerk IP adressen proberen uit te delen)
Je zou het kunnen testen met het traceroute commando vanuit je PC, naar een willekeurige website:
Briolet$ traceroute nu.nl
traceroute to nu.nl (62.69.166.254), 64 hops max, 52 byte packets
1 10.0.1.1 (10.0.1.1) 2.473 ms 1.147 ms 0.641 ms <---- 1e router
2 Ubee (10.0.3.1) 1.056 ms 0.892 ms 0.940 ms <---- 2e router
3 10.215.48.1 (10.215.48.1) 6.750 ms 6.644 ms 6.039 ms <------ 1e publieke IP (waar Ziggo weer een intern IP laat zien dat niet publiek is)
4 zl-rc0001-cr101-irb-201.core.as9143.net (213.51.137.193) 8.412 ms 11.030 ms 6.056 ms
5 asd-tr0042-cr101-ae3-0.core.as9143.net (213.51.158.100) 9.060 ms 36.994 ms 21.082 ms
Op de mac heet het 'traceroute', maar volgens mij onder windows net iets anders.
Of anders door naar het externe IP van je router te kijken, waarvan je denkt dat het de enige is.
-
Maar deze Horizon box zit wel aangesloten op het netwerk?
Weet je 100% zeker dat de routerfunctie daar uit staat?
Hoi,
Hoe kan ik dat controleren??
volgens mij zit de horizon niet in het netwerk,..behalve via coax kabel dan??
Geen directe verbinding met de NAS danwel PC
gr
B.
-
En hoe kan ik dan zien wat de router zijn???
gr
B
-
Waarom gebruik je 2 routers? Kun je die 2e niet weglaten en alles op de Horizon aansluiten en kijken of je dan wel Internet hebt op de Desktop en vervolgens of de NAS daarmee verbonden kan zijn.
-
Hoi,
Heeft iemand nog nuttige tips.
ik heb bij mijn weten geen twee routers in het netwerk zitten.
Gekeken met tracert of dat ook zo is, maar ik word niet echt wijs uit de gegevens. Volgens mij loopt hij netjes over 1 router.
Hoe kan ik dat zien
gr
B.
-
Laat de uitkomst van tracert even zien hier.
-
hierbij
Traceren van de route naar nu.nl [62.69.166.254]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 6 ms 6 ms 7 ms DENEKAMP-PC [0.0.0.0]
3 9 ms 10 ms 10 ms 212.142.59.237
4 25 ms 12 ms 23 ms 84.116.244.33
5 16 ms 13 ms 25 ms nl-ams04a-ri2-xe-0-0-0.aorta.net [84.116.132.218
]
6 17 ms 23 ms 15 ms br1.ams.terremark.net [80.249.209.48]
7 13 ms 16 ms 16 ms 85.112.0.157
8 30 ms 13 ms 13 ms 62-69-166-254.ptr.as24646.net [62.69.166.254]
De trace is voltooid.
gr
b,
-
Lijkt me ook 1 eigen router omdat die doorgaans een response < 1 ms geven. Dus alleen de eerste hop. De tweede hop kan ik niet echt plaatsen, gezien de naam en een gek IP (0.0.0.0)
-
Hoi Berry,
Heb even met verbazing naar je resultaten gekeken.
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 -> zou je modem moeten zijn
2 6 ms 6 ms 7 ms DENEKAMP-PC [0.0.0.0] Dit ip nummer mag niet voorkomen!
3 9 ms 10 ms 10 ms 212.142.59.237 <- is vanuit internet bereikbaar
4 25 ms 12 ms 23 ms 84.116.244.33 <- is vanuit internet bereikbaar
5 16 ms 13 ms 25 ms nl-ams04a-ri2-xe-0-0-0.aorta.net [84.116.132.218 <- is vanuit internet bereikbaar
Anders verteld;
je gaat als eerste naar apparaat 192.168.0.1, 192.168.0.1 stuurt het door naar DENEKAMP-PC [0.0.0.0], DENEKAMP-PC [0.0.0.0] stuurt het door naar 'internet'.
Lijkt mij een vreemde 'weg' welke bewandeld wordt.
DENEKAMP-PC [0.0.0.0] is een heel vreemde 'eend' in deze route.
Een juiste 'weg' zou zijn zoals Briolet heeft laten zien.
-
Duidelijk, het probleem zit dus in het eerste stuk.
Hoe kan ik dit oplossen?
de DENEKAMP-PC is mijn desktop!!
Wat moet er gebeuren
gr
B.
-
Even voor de duidelijkheid v.w.b.:
Via EZ geprobeerd, maar deze geeft aan dat er twee router in het netwerk zijn.
Verklaring: Die Horizon kan ook als router worden ingesteld, maar is door UPC "uitgezet" (bridge mode) echter, je NAS herkent deze nog wel als router.
Nu de oplossing van het probleem nog ;)
-
Ik zou toch maar eens gaan controleren of de router functie in de Horizon daadwerkelijk is uitgezet. Ander puntje: die NAS hangt toch aan je eigen router en niet aan je PV oud?
-
Een gedachte kronkel v.w.b.
je gaat als eerste naar apparaat 192.168.0.1, 192.168.0.1 stuurt het door naar DENEKAMP-PC [0.0.0.0], DENEKAMP-PC [0.0.0.0] stuurt het door naar 'internet'.
ZOU het kunnen dat ICS is ingesteld op zijn PC dus, delen van Internet verbinding ? (Windows optie).
-
Waar zou ik dat kunnen zien/ controleren.
-
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/using-internet-connection-sharing#1TC=windows-7
-
Zo ziet het eruit onder eigenschappen.
-
Hallo allemaal,
Ik heb het zelfde probleem en kom er ook niet uit, ik ben nog een leek.
Is het jou inmiddels al gelukt Berry74?
Mijn traceroout naar nu.nl is:
1 1 ms 7 ms 1 ms 192.168.1.1
2 10 ms 9 ms 8 ms 10.15.26.129
3 38 ms 17 ms 6 ms 212.142.56.77
4 57 ms 64 ms 29 ms nl-ams05a-rd2-ae-60-2366.aorta.net [84.116.244.65]
5 10 ms 8 ms 9 ms 84.116.134.113
6 19 ms 14 ms 15 ms br1.ams.terremark.net [80.249.209.48]
7 12 ms 14 ms 12 ms 85.112.0.157
8 13 ms 13 ms 11 ms 62-69-166-254.ptr.as24646.net [62.69.166.254]
ICS staat volgens mij niet aan.
Ik ben inmiddels al 3 weken internet aan het afstruinen om het maar opgelost te krijgen. Ik ben de zoektocht begonnen omdat cloud station op mijn windows laptop geen verbinding kan maken met mijn NAS, zie bijlage.
Als ik de EZ-internet wizard volg krijg ik de melding dat er twee of meer routers in mijn netwerk zijn gevonden, zie bijlage. Misschien dat het allemaal met elkaar te maken heeft?
Geen idee wat ik nog kan doen. Alle hulp is welkom!
Alvast bedankt!
-
Hij gaat via twee private network te weten een 198.*.*.* en een 10.*.*.* voor hij op een extern adres komt.
Dit houD
d in dat je twee routers hebt en dus dubbel NAT doet.
Om dit te laten werken moet je alle port forwarding ook dubbel doen.
Een keer in je eerste router naar dat 10 adres en een keer in je tweede router naar je NAS.
-
bedankt voor je reactie!
Ik heb alleen een upc cisco epc3925 router. Dus nsap niet dat er twee gezien worden.
Verder bezit ik een UPC Mediabox SD/HD (Pace DCR7111), nas, apple tv, ipad, iphone, windows 7 laptop en van upc nog een ding waarvan een foto is te zien in de bijlage.
-
Ik heb een router detector gebruikt die aangeeft dat ik maar 1 router heb. Dus waarom synology er dan twee ziet is een raadsel. zie bijlage voor router detector.
-
Welk apparaat heeft dan dat 10.15.26.129 adres.
Dat is een niet te routeren adres dus dat moet lokaal zijn.
-
Geen idee :(
De Fing app op iPhone geeft het ook niet weer.
-
Misschien komt het door de antenne versterker van UPC? Ik kan die er niet tussenuit halen want dan heb ik helemaal geen internet meer.
-
Antenne versterker is zeer zeker niet de oorzaak.
-
Zou het UPC Wifispot zijn die waarschijnlijk ook door UPC router word verzonden? UPC maar is bellen of dat anders kan. -_-
-
Via welk apparaat ga je het internet op?
Dus als je internet via de kabel hebt welk type modem heb je?
Waarschijnlijk is datnaastmodem ook router.
-
UPC Cisco EPC3925 en dan via wifi
-
Dat is dus een router.
-
Ja maar dat is dan ook de enige
-
En wat is nu het probleem dan?
Dat je niet via upnp automatisch portforwarding kunt doen?
Doe je toch gewoon zelf.
-
Heb je de DCR7111 soms ook aangesloten op de EPC3925 ?
Zo ja, niet doen:
[attachimg=1]
-
Cloud station wil het bij mij op me Windows laptop niet doen. Op iPhone en iPad wel. Ik krijg dit niet opgelost. Ip forwarding instellen op de router werkt ook niet. Wat het wel is weet ik dus ook niet. Vandaar dat ik vanalles aan het proberen ben. Maar ik heb nu ook geen duidelijk vragen meer dus zal me onderzoek moeten voorzetten.
De DCR7111 zit met coax aangesloten op de versterker die weer met coax zit aangesloten op de router.
Bedankt voor de hulp!
-
Ok, just checking ;)
Maar, 192.168.1.1 is de EPC3925 welk apparaat is dan 10.15.26.129 ?
Hoe kan deze in de route zitten ?
-
Werkelijk waar geen flauw idee. Kan er ook niks over vinden op internet helaas.
Word ook zeer waardeert! :D
-
Heeft het wel ooit gewerkt eigenlijk ?
Probeer eens een reset optie 2. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493)
-
Hij gaat via twee private network te weten een 198.*.*.* en een 10.*.*.* voor hij op een extern adres komt.
Dat tweede 10.* adres kan ook al dat van de provider zijn. Bij Ziggo krijg ik dat ook ná mijn router. Ik heb wel dubbel nat:
traceroute to nu.nl (62.69.166.254), 64 hops max, 52 byte packets
1 10.0.1.1 (10.0.1.1) 1.330 ms 0.824 ms 1.568 ms
2 Ubee (10.0.3.1) 1.061 ms 1.352 ms 1.854 ms
3 10.215.48.1 (10.215.48.1) 8.005 ms 4.437 ms 7.447 ms
4 zl-rc0001-cr101-irb-201.core.as9143.net (213.51.137.193) 8.989 ms 10.079 ms 10.273 ms
1 & 2 zijn mijn routers en 3 is al het ziggo netwerk.
-
Reset geprobeerd geen resultaat helaas. Zal UPC wel is bellen.
Thnx again!
-
Volgens klantenservice van UPC komt het Ip-adress 10.15.26.129 voort vanuit het lokale netwerk. Het komt in ieder geval niet vanuit UPC. :?: :?: :?:
-
UPC zal wel gelijk hebben :S maar, UPC en Ziggo zijn wel samengegaan dus, misschien moet je juist met Ziggo kontakt opnemen.
Kan mij n.l. niet voorstellen dat netwerk 198* netwerk 10* kan zien. (weet wel wat van netwerken maar ben geen expert).
En nog even de onbeantwoorde vraag: "Heeft het ooit gewerkt?"
Ik zou ALLES, behalve je NAS en PC, uit het netwerk halen en nog eens een trace route doen of gewoon weer kijken met EZ of je dezelfde melding krijgt.
-
Nee heb de nas 3 weken geleden aangeschaft. Alles werkt dan ook wel op de cloud station na, die mij juist zo handig leek.
Ik heb net ook geprobeerd alleen me laptop en nas aan te sluiten maar krijg nog de zelfde melding en ook zelfde tracerout.
-
Dus alleen Laptop en NAS op Cisco ?
Dan zal 10* wel van die Cisco afkomen zoals @Briolet eerder aangaf, heb daar verder geen ervaring mee.
Ik zou die Cisco handmatig instellen volgens deze procedure, zie punt 3.3.2. (https://originwww.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/456) (DSM4 versie wordt als voorbeeld gegeven maar principe is hetzelfde)
Link naar lijst van poorten staat daar bij.
-
Bij Ziggo zijn die 10* nummers in een traceroute zo'n 2 jaar geleden verschenen. Daarvoor zag je wel je WAN IP. Het zou natuurlijk niet mogen dat een consument die nummers ziet. Je zou daar gewoon je wan nummer moeten zien. (als je nu goed kijkt mist die nml in je traceroute).
Mijn zwager werkt beroepsmatig met internet infrastructuur en vertelde me dat sommige isp's het soms zo slecht voor elkaar hadden dat een consument de routing van dat 10* netwerk kon beïnvloeden, waardoor het hele internetverkeer in de buurt vastliep. :evil:
In elk geval heeft die UPC dame je verkeerd voorgelicht. Ik denk eerder dat je een ander apparaat op je interne netwerk aangesloten hebt dat ook via dhcp adressen uitdeelt.
Het makkelijkste is het als je gewoon met de hand de poorten forward. Dat is nog veel betrouwbaarder ook. Ik heb die EZ* nog nooit gebruikt. Toen ik mijn nas kreeg onder DSM 3.2 kende EZ (of zijn voorganger) zelfs de Apple airport niet.
-
Ok nou apart. Als ziggo en upc volledig samen zijn kan ik nog is proberen te bellen. Of vragen als er toevallig een keer een monteur langskomt.
Het handmatig instelling die ik zoals in de afbeelding in de bijlage toch? Ik heb dar nu de port voor cloud station open gezet? Dit moet ik dan doen voor alle porten waar ik gebruik van wil maken? Kan je me nog een tip geven welke ik dan allemaal zal doen? Op de router van upc ben ik volgens mij beperkt in het aantal porten dat ik open wil zetten.
-
Cloud Station forwarding ziet er goed uit mits het IP-adres van je NAS ok is ;)
Kan je me nog een tip geven welke ik dan allemaal zal doen?
Ligt er maar aan wat je wilt, zie de lijst. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/299)
-
-DSM opnieuw geïnstalleerd
-Cloud station opnieuw geïnstalleerd in DSM
-In DSM de user toegang, privileges enz gegeven
-De nodige porten opengegooid (ip klopt)
-Firewall en virusscanner uitgezet
-Een IP pass-through toegevoegd voor de nas
-Alle apparaten een static ip gegeven
-Cloud station opnieuw geïnstalleerd op laptop
-Wachtwoord klopt
-Quickconnect klopt
-Username klopt
-Computername klopt
Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Heb er blijkbaar ook veelte weinig verstand van. Kan ik niet nog iets met de ddns van synology en de ddns instellingen op mijn router?
Twee dingen die me wel opgevallen zijn:
-Cloud station staat niet in de lijst van applications, zie bijlage
-Instellingen in cloud station voor proxy
Kan ik daar nog wat mee?
-
Ik heb hetzelfde probleem sinds een paar weken. Ik heb van UPC/Ziggo een Cisco epc 3208 modem (dat is echt een "kaal" modem)
met daarachter een Cisco EA6700 router. Ik laat een dyndns-hostnaam (mijnhostnaam.DYNDNS.ORG) uitkomen op poort 80 van mijn Synology DS415+ (met vast IP adres). Heeft altijd prima gewerkt maar sinds kort werkt het niet meer, zonder dat ik iets in mijn netwerk veranderd heb.
Als ik alles opnieuw instel krijg ik op mijn Synology de melding "er zijn twee of meer routers ....etc." Omdat de hostname daardoor niet meer op de synology geresolved wordt is de dyndns service down en is mijn NAS niet meer van buitenaf bereikbaar. Omdat ik geen twee (of meer) routerende apparaten in mijn netwerk, heb ik ook maar eens een traceroute gedaan een krijg ik ook een vreemd 10-net adres op de tweede hop te zien.
Mijn toevoeging op de voorgaande berichten is dus dat ik mijn instellingen handmatig doe (dus zonder EZ) met een echt kaal modem; dus modem zonder ingebouwde routerfunctionaliteit.
Iemand al een oplossing?
-
[attachimg=1]
1) Dat zal je Cisco EA6700 router zijn, deze heeft een DHCP Server echter, volgens de handleiding (http://www.linksys.com/nl/support-article?articleNum=142511) zou dit 192.168.1.1 moeten zijn, vreemd dat 192.168.0.1 blijkt te zijn.
2) Dat zal je Cisco EPC3208 (kabel) modem zijn, deze heeft ook een DHCP Server !
Hierdoor lijkt het dus, dat er wel 2 Routers gezien worden.
Je zou in ieder geval de DHCP van de Cisco EPC3208 uit moeten zetten en in bridge modes moeten (laten) zetten.
-
Volgens mij is die nr 2 een DHCP server in het Ziggo netwerk zelf en kun je er in het Cisco modem niets mee. Als die DHCP server in de Cisco zat, zou ook de responsetijd < 1ms geweest zijn.
Zelf krijg ik b.v.
traceroute to nu.nl (62.69.166.254), 64 hops max, 52 byte packets
1 airport4g (10.0.1.1) 3.397 ms 0.674 ms 0.632 ms
2 ubee (10.0.3.1) 1.030 ms 0.752 ms 0.727 ms
3 10.215.48.1 (10.215.48.1) 6.317 ms 6.203 ms 5.802 ms
4 zl-rc0001-cr101-irb-201.core.as9143.net (213.51.137.193) 6.762 ms 16.061 ms 6.828 ms
5 asd-tr0042-cr101-ae3-0.core.as9143.net (213.51.158.100) 9.142 ms 9.665 ms 10.212 ms
6 80.249.211.145 (80.249.211.145) 10.976 ms 11.529 ms 11.767 ms
7 85.112.0.140 (85.112.0.140) 17.489 ms 10.896 ms 13.385 ms
8 85.112.0.161 (85.112.0.161) 10.929 ms 10.838 ms 10.345 ms
9 * *^C
Ik heb twee routers achter elkaar, maar regel 3 is echt het ziggo netwerk. Mijn WAN IP is ook nooit zichtbaar in een traceroute.
Oplossing is gewoon die forwards zelf in de router in te stellen. Want ik heb zeker twee routers, maar heb die melding van twee routers nog nooit gezien.
-
Hoi Birdy,
dank voor jouw antwoorden.
Wel een paar opmerkingen daarbij:
1) Dat zal je Cisco EA6700 router zijn, deze heeft een DHCP Server echter, volgens de handleiding zou dit 192.168.1.1 moeten zijn, vreemd dat 192.168.0.1 blijkt te zijn[/i]
Standaard, conform de installatiehandleiding, wordt de Cisco inderdaad zo geleverd, maar het staat je staat natuurlijk helemaal vrij om je interne netwerkt op de 192.168.0.xx range in te richten. Da's in mijn geval ook zo, vandaar.
2) Dat zal je Cisco EPC3208 (kabel) modem zijn, deze heeft ook een DHCP Server !
Hierdoor lijkt het dus, dat er wel 2 Routers gezien worden.
Je zou in ieder geval de DHCP van de Cisco EPC3208 uit moeten zetten en in bridge modes moeten (laten) zetten.
Voor een model EPC3208G heb je waarschijnlijk helemaal gelijk, want daar zit inderdaad een routerfunctie op. In mijn geval gaat het echter om een EPC3208 (dus zonder de G), die heeft geen routerfunctie en kan dus ook niet in bridge mode gezet worden.
Het 10-net adres komt zo te zien dus wel degelijk uit het UPC netwerk.
UPC is sinds maart 2015 aan het testen met DS-lite, waarbij je WAN IPv4 adres een 10.x adres is uit de private range.
Ik vermoed dat dat de oorzaak is van de problemen.
Iemand nog ideeën?
-
Het 10-net adres komt zo te zien dus wel degelijk uit het UPC netwerk.
UPC is sinds maart 2015 aan het testen met DS-lite, waarbij je WAN IPv4 adres een 10.x adres is uit de private range.
Ik vermoed dat dat de oorzaak is van de problemen.
Yup, dat is de oorzaak, Carrier-Grade-NAT.
Veel klanten die in één privaat net hokken en één IP delen...
Weet niet of je daar blij mee moet zijn.....
-
MOD: Onnodige citaat is verwijderd, lees even. (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)
Nee, zeker niet. Heel concreet krijg je daarmee dus voortaan dikke problemen om van buitenaf op je thuissystemen te komen.
Heeft iemand op dit forum nog een slimme work-around, of moeten we als oud-UPC klanten allemaal maar overstappen naar de concurrent? ;)
-
Bellen en zeggen dat je niet op je NAS/LAN kunt komen.
Vervolgens vragen of ze je een IPv4 adres willen geven.
Andere optie is evt. Quickconnect
-
Het 10-net adres komt zo te zien dus wel degelijk uit het UPC netwerk.
UPC is sinds maart 2015 aan het testen met DS-lite, …
Zoals boven gemeld heb ik de 10.x.x.x range op het Ziggo netwerk al 3 jaar. Ik heb nog nooit problemen gehad om van buiten bereikbaar te zijn. Mail komt ook gewoon binnen.
-
Beste Briolet, we praten volgens mij over verschillende situaties, met verschillen in apparatuur, provider en technische infrastructuur. Natuurlijk goed dat jij geen problemen hebt met 10-net adressing, een groot aantal forum gebruikers hebben dat wel, gegeven alle vragen die ik hierover aantref. Wat is dus het punt dat je we wilt maken ?
-
Mijn punt is dat je gewoon geen EZ Internet moet gebruiken en de poorten met de hand moet forwarden zoals ik in reactie 49 schreef.
-
Goed punt, maar als je mijn reactie nr 47 leest .... ik stel alles handmatig in! :o
Enfin, MMD geeft de gouden tip; Dank daarvoor.
-
Volgens mij is dit helemaal geen carrier grade NAT, want dan zou je dat 10 adres helemaal niet in je tracert zien.
Maar er is heel simpel achter te komen, als het een carrier grade NAT is dan is dat 10 adres het wan adres van je router en die zou je dan in je router moeten zien en niet een public adress (net als wanneer je twee routers achter elkaar hebt).
Ik denk eerder dat dat 10 adres met de hotspots te maken hebben, maar weet het niet zeker.
-
Het kan allemaal.
Ik kwam hierop doordat er gemeld werd dat er getest wordt met DS-Lite.
Bij de buren op het forum zijn er ook een paar "slachtoffers" ;D
Van de week heeft één van hen zijn provider gebeld en gevraagd naar een IPv4 adres.
Dat was met 10 minuten geregeld en de problemen waren weg.
Niet geschoten is altijd mis...
-
Ik heb even gekeken en ik heb ook zo'n 10. adres ertussen zitten.
Port forwards al jaren in mijn router staan en websites en mail hebben er totaal geen last van.
Heeft alleen die EZ tool er moeite mee?
-
Na wat gezoek op internet, las ik dat je dergelijke hops via 'nmap (http://nmap.org)' kunt bekijken. nmap staat standaard op da mac, dus voor de aardigheid dat adres bij mij bekeken:
Briolet$ nmap -Pn -v -T4 10.215.48.1
Starting Nmap 6.01 ( http://nmap.org ) at 2015-06-29 11:44 CEST
Initiating Parallel DNS resolution of 1 host. at 11:44
Completed Parallel DNS resolution of 1 host. at 11:44, 0.01s elapsed
Initiating Connect Scan at 11:44
Scanning 10.215.48.1 [1000 ports]
Discovered open port 554/tcp on 10.215.48.1
Discovered open port 21/tcp on 10.215.48.1
Discovered open port 7070/tcp on 10.215.48.1
Completed Connect Scan at 11:44, 4.93s elapsed (1000 total ports)
Nmap scan report for 10.215.48.1
Host is up (0.0091s latency).
Not shown: 997 filtered ports
PORT STATE SERVICE
21/tcp open ftp
554/tcp open rtsp
7070/tcp open realserver
Read data files from: /usr/local/bin/../share/nmap
Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 5.03 seconds
Ik kan er niet veel mee, dan zal ik de zeer lange handleiding eerst moeten doorspitten. Ik zie wel dat dit adres een poort 21, 554 en 7070 open heeft staan. Dus ik neem aan dat Ziggo via die poorten instellingen doet aan dat knooppunt.