Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: liem007 op 13 juli 2013, 11:26:16

Titel: DS412 niet meer bereikbaar via internet na plaatsing nieuw Cisco EPC3925 modem
Bericht door: liem007 op 13 juli 2013, 11:26:16
Ik heb sinds gister een nieuw Ziggo Modem (Cisco EPC3925)
Ik kan mijn DS412 vanuit het netwerk netjes benaderen ( Portforwarding 5000 staat open)

Heb ook een  DynDNS account en hostname, echter zijn deze nu alles op het Cisco modem is aangesloten niet meer bereikbaar. Natuurlijk heb ik wel het WAN adres aangepast in mijn Dyn DNS services.

Als ik mijn DynDNS account instellingen ingeef in de configuratie van de NAS  bij DDNS blijft de status op "bezig met laden hangen....

Als de betrokken sites ping krijg ik wel keurig mijn externe ipadres terug.

Iemand die dit probleem herkend en hoe op te lossen zodat de DS412 weer vanaf extern te benaderen is.



Alvast dank voor de reacties.

Titel: Re: DS412 niet meer bereikbaar via internet na plaatsing nieuw Cisco EPC3925 modem
Bericht door: Robert Koopman op 13 juli 2013, 11:45:50
De NAS heeft wel hetzelfde interne ip adres behouden?
En je schrijft dat je zelf het WAN adres hebt aangepast bij Dyndns, dat doen zij toch juist automatisch?
Titel: Re: DS412 niet meer bereikbaar via internet na plaatsing nieuw Cisco EPC3925 modem
Bericht door: Hofstede op 13 juli 2013, 11:48:59
Volgens mij heeft die Ziggo modem geen NAT loopback. Dat betekent dat je op je interne netwerk je DynDS verwijzing niet kunt gebruiken. Probeer eens of het via een ander netwerk (smartphone met 3g bijv.) wel werkt.
Titel: Re: DS412 niet meer bereikbaar via internet na plaatsing nieuw Cisco EPC3925 modem
Bericht door: liem007 op 13 juli 2013, 11:56:01
De NAS heeft wel hetzelfde interne ip adres behouden?
En je schrijft dat je zelf het WAN adres hebt aangepast bij Dyndns, dat doen zij toch juist automatisch?

Ik heb het nieuwe modem in mijn al in gebruik zijnde reeks gehangen, dus de nas heeft idd het zelfde ip adres behouden en kan hem ook intern gewoon benanderen.

Je hebt gelijk m.b.t. het anpassen van het WAN adres dat had de service zelf imoeten doen, was echter nog niet het geval. Maar staat nu mijn inziens goed.
Titel: Re: DS412 niet meer bereikbaar via internet na plaatsing nieuw Cisco EPC3925 modem
Bericht door: liem007 op 13 juli 2013, 11:57:38
Volgens mij heeft die Ziggo modem geen NAT loopback. Dat betekent dat je op je interne netwerk je DynDS verwijzing niet kunt gebruiken. Probeer eens of het via een ander netwerk (smartphone met 3g bijv.) wel werkt.

Ook via 3G met de smartphone kom ik er niet bij :-(
Titel: Re: DS412 niet meer bereikbaar via internet na plaatsing nieuw Cisco EPC3925 modem
Bericht door: Hofstede op 13 juli 2013, 12:01:24
Nog een optie: veel mensen hebben de laatste tijd problemen met externe verbindingen bij Ziggo door de Ziggo Hotspot functionaliteit. Zou je voor proef even uit kunnen zetten.
Titel: Re: DS412 niet meer bereikbaar via internet na plaatsing nieuw Cisco EPC3925 modem
Bericht door: Robert Koopman op 13 juli 2013, 12:14:48
Volgens mij heeft die Ziggo modem geen NAT loopback.

Bij UPC gebruiken ze dit modem ook en daar werkt het wel dacht ik.
Alleen bij UPC met de "nieuwe" Horizon box als modem/router werkt het niet.
Titel: Re: DS412 niet meer bereikbaar via internet na plaatsing nieuw Cisco EPC3925 modem
Bericht door: liem007 op 13 juli 2013, 12:43:37
Nog een optie: veel mensen hebben de laatste tijd problemen met externe verbindingen bij Ziggo door de Ziggo Hotspot functionaliteit. Zou je voor proef even uit kunnen zetten.

Hotspot uitgezet en modem nog eens gereset, echter zonder resultaat.
Titel: Re: DS412 niet meer bereikbaar via internet na plaatsing nieuw Cisco EPC3925 modem
Bericht door: TonVH op 13 juli 2013, 14:13:02
Ook via 3G met de smartphone kom ik er niet bij :-(

Heb je er wel aan gedacht Wifi uit te ztten?

Titel: Re: DS412 niet meer bereikbaar via internet na plaatsing nieuw Cisco EPC3925 modem
Bericht door: liem007 op 13 juli 2013, 17:12:38
Ook via 3G met de smartphone kom ik er niet bij :-(

Heb je er wel aan gedacht Wifi uit te ztten?

Ja zeker, helaas zonder resultaat.